هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

سخنگوی شورای اسلامی شهر بافق در نمازجمعه هفته گذشته بافق عنوان کرد: اجرای واگذاری معدن به این شکل فاصله بسیار زیادی با سیاستهای ابلاغی مقام معظم رهبری دارد

سخنگوی شورای اسلامی شهر بافق در نمازجمعه هفته گذشته بافق عنوان کرد: اجرای واگذاری معدن به این شکل فاصله بسیار زیادی با سیاستهای ابلاغی مقام معظم رهبری دارد


سخنگوی شورای اسلامی شهر بافق در نمازجمعه هفته گذشته بافق عنوان کرد: اجرای واگذاری معدن به این شکل فاصله بسیار زیادی با سیاستهای ابلاغی مقام معظم رهبری دارد

به گزارش خبرنگار هفته نامه افق کویر، سخنگوی شورای اسلامی شهر بافق در نمازجمعه هفته گذشته ضمن بیان اینکه ما اذعان داریم اصل ۴۴ قانون اساسی یک اصل مترقی و جامع می باشد معتقدیم با اجرای صحیح این اصل تمامی مطالبات مردمی و نظام تحقق می یابد ادامه داد: از مواردی که در اصل ۴۴ و نیز سیاستهای اقتصاد مقاومتی مقام معظم رهبری روی آنها تأکید نموده اند عدالت اجتماعی،توسعه پایدار،ایجاد زیرساخت،ایجاد رقابت در منطقه با توجه به موقعیت جغرافیایی و اقلمی و از همه مهمتر جذب سرمایه بخش خصوصی می باشدکه متأسفانه در این نوع واگذاری بویی از این موارد استشمام نمی شود .
وی ضمن اعتراض شدید به دولتمردانی که هر از گاهی آمده اند و قول داده اند و رفته اند گفت: متأسفانه نه قولهای خود را عملی نمودند و نه در زمینه های صنایع جوار ریلی با توجه به موقعیت شهرستان(ایجاد گمرک)، برون رفت بافق از بن بست و حتی اتمام پروژه جاده یزد - بافق، تمام کردن طرح های گاز شهری و صنعتی،گندله، فولاد و غیره اقدامی صورت نگرفته است که مردم بتوانند خوش بین باشند.
عضو شورای اسلامی شهر بافق گفت: مردم بافق با توجه به این گونه موارد و آسیب دیدگی ها است که حق دارند اعتراض نمایند و از سرنوشت و آینده فرزندان و شهرشان آگاهی یابند.
سخنگوی شورای شهر اشاره ای به نقش اساسی و مهم شرکت سنگ آهن مرکزی در زندگی اقتصادی و اجتماعی مردم نمود و افزود: بیش از نیمی از مردم بافق به طور مستقیم عمر خود را روی استخراج این معادن گذاشته اند که امروزه شاهد عوارض آن نظیر سرطان و امراض قلبی،ریوی و… می باشیم.
وی گفت: اجرای واگذاری به این شکل فاصله بسیار زیادی با سیاستهای ابلاغی مقام معظم رهبری دارد.
عضو شورای شهر تصریح کرد: مهمتر از همه این است که در اصل ۴۴ قانون اساسی صراحتاً ذکر شده است که به منظور فروش سهام یا کارخانجات به بخش خصوصی باید تعهدات روشن گردد؛ ولی متاسفأنه در این روند جز ابهام چیزی دیده نمی شود.
وی منظور از تعهدات در شهرستان بافق را اینگونه بر شمرد: ایجاد صنایع جوار معدنی،استمرار ۲ درصد فروش معادن،تأمین زیرساختها برای صنعتی شدن مناطق کمتر توسعه یافته ای چون بافق.
سخنگوی شورای اسلامی شهر بافق در پایان سخنان خود در نمازجمعه شهرستان، بیانیه این شورا درباره نحوه خصوصی سازی شرکت سنگ آهن مرکزی بافق را به این شرح قرائت کرد:
بسم ا... الرحمن الرحیم
با اعتقاد به نظام مقدس جمهوری اسلامی و التزام عملی به ولایت فقیه و اعتقاد به اصل مترقی ۴۴ قانون اساسی به دنبال انتشار اخبار پایان سال ۹۲ در مورد واگذاری شرکت سنگ آهن مرکزی بافق به بخش خصوصی و عرضه ۵/۲۸ درصد سرمایه بصورت بلوکی و یکجا،نقد و اقساط و رد دیون ۵/۷۱ درصدی به صندوق بازنشستگی فولاد کشور،شورای اسلامی شهر بافق ضمن پیگیریهای بی وقفه و تشکیل جلسه های متعدد در کنار کنکاش و بررسی موضوع ، رایزنی ها و پیگیریهای زیادی را از طریق مسؤلین شهرستان ،استان و کشور به عمل آورده است که باید صراحتا بیان داشت جز وعده و وعید حاصلی نداشته است و همگی کما فی السابق جملات «چنین می کنیم و چنان می کنیم» را به زبان آورده اند و این تداعی ضرب المثل «وعده سرخرمن دادن» می باشد.
هنوز هیچ مرجع و نهادی به شکل مکتوب یا صورتجلسه قولی نداده است لذا شورای اسلامی شهر بافق با توجه به جمیع پیگیریها و مشورتها اعلام می دارد که:
در واگذاری ۵/۲۸ درصد سهامی که اعلام شده است به صورت فرابورس و بلوکی عرضه می شود با عنایت به خریدارانی که درخواست خرید نموده اند امید به حمایت از سرمایه گذاریهای موجود و آینده در منطقه نمی باشد.
سهام ۵/۷۱ درصدی که بابت رد دیون اعلام شده است به صندوقی تعلق خواهد گرفت که تا ماه ها قبل ورشکسته بوده و ماهانه ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه در بر دارد که اگر تمامی درآمد شرکت سنگ آهن را هم به آن اختصاص دهند باز فریاد«هل من مزید» سرخواهد داد.
با این تفاسیر شورای اسلامی شهر بافق اعلام می دارد:
۱- طرح خصوصی سازی شرکت سنگ آهن مرکزی بافق باید تا پایان سال ۹۵ که در قانون هم به آن تصریح گردیده مسکوت بماندکه مدیران شرکت در این مدت باقی مانده بتوانند ضمن سرعت بخشیدن در اتمام طرحهای توسعه، اعتماد مردمی را جذب نمایند.
۲- شورای اسلامی شهر بافق روش معقولانه عرضه شرکت سنگ آهن مرکزی بافق را پس از انجام اقدامات لازم «ارائه در بورس اوراق بها دار»یا ابقاء به شکل دولتی به عنوان شرکت معدنی روباز(پایلوت)کشوری به منظور امکان آموزش،انتقال تکنولوژی ،توسعه معدنکاری خصوصی در دیگر آنومالی های منطقه اعلام می کند.
۳- شورای اسلامی شهر بافق ضمن تاکید بر شفاف سازی نحوه واگذاری شرکت سنگ آهن مرکزی بافق به بخش خصوصی توسط مسؤلین اعلام می دارد:مسؤلین باید نسبت به ایجاد تعهد سرمایه گذاری حداقل ۵۰ درصد از سود حاصل از فروش سهام اقدام نمایند.
۴- شورای اسلامی شهر بافق تاکید می نماید:مطمئن باشید با توجه به قولی که شورا به مردم داده است در این راستا از هیچ کوششی فروگذار نخواهد کرد و هر لحظه که مردم اراده نمایند گزارش فعالیتها و سیر پیشرفت و پیگیری ارائه خواهد شد.
وا... المستعان
شورای اسلامی شهر بافق