هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

سایه نبود زیرساخت ها بر بهشت معادن

سایه نبود زیرساخت ها بر بهشت معادن



به گزارش هفته نامه افق کویر، سه شنبه شب ،2 آذرماه، اولين نشست خبري سرپرست فرمانداری بافق با اصحاب رسانه و تنی چند از ارباب جراید شهرستان در محل اتاق فرماندار برگزار شد.
بسیج نهادی پویا
سرپرست فرمانداري بافق در ابتدا ضمن تبريك هفته بسيج، بسيج را نهادی پويا نام برد كه با عزت در حوزه هاي مختلف در پهنه گيتي استوار و پابرجا پيش مي رود.
يكي از آسيب هاي امروزه در عرصه خبر كاهش توليد خبر است
محمد زاده رحماني در ادامه استفاده بهينه از ظرفيت اصحاب رسانه و مطبوعات در دنياي پيشرفته امروز را يادآور شد و گفت: رسانه از اركان ايجاد رقابت سالم بين مديريت كشور و چشمان بيناي جامعه هست.
وي يكي از آسيب هاي امروزه در عرصه خبر را كاهش توليد خبر عنوان كرد و افزود: خبرنگاران به توليد خبر بيشتر بها بدهند و سعي كنند با بيان حقايق و واقعیت ها در توسعه شهرستان مؤثر باشند.
زاده رحماني در ادامه به پرسش خبرنگاران در حوزه هاي مختلف پاسخ داد.
سرپرست فرمانداری بافق با اشاره به اینکه رونق صنعت حمل و نقل و بویژه اتمام بزرگراه بافق به یزد مورد توجه خاص است گفت: از دو روز آینده عملیات آسفالت و قیرپاشی ۱۳ کیلومتر ابتدایی این محور به همراهی اداره کل راه و شهرسازی استان شروع می شود و در سفر ریاست جمهوری اعتبار اختصاص داده شده و برای تخصیص اعتبار باید منتظر ماههای پایانی سال باشیم مبلغ پیشنهادی اولیه 35 میلیارد بوده، باید دید چقدر از این اعتبار را تخصیص می دهند.
وی اظهار داشت: ۱۳ کیلومتر از جاده براساس زمان بندی تعیین شده تا پایان دی ماه سالجاری زیر بار ترافیکی می رود.
جاده بافق – نوق به پایان راه
زاده رحمانی اشاره ای نیز به اقدامات انجام شده درباره محور بافق به نوق داشت و تصریح کرد:از هفته آینده مراحل قانونی واگذاری کار به پیمانکار پروژه مشخص می شود و 3۵کیلومتر باقی مانده که در حوزه کرمان است تا پایان سالجاری به بهره برداری می رسد.
تحولی عظیم در راه است
سرپرست فرمانداری بافق همچنین از توجه به حوزهای جدید در بحث صنعت گردشگری خبر داد و گفت: اولویت های گردشگری و گردشگری طبیعی در شهرستان شناسایی شده و با همکاری و مساعدت اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان شاهد تحولی عظیم در این زمینه خواهیم بود.
در بافق وزنه صنعت سنگین تر است
وی با اعلام این خبر که پیمانکار پروژه عمرانی بیمارستان ۹۶ تختخوابی مشخص شده است خاطر نشان کرد: پیمانکار آن بزودی به منظور تحویل و تجهیز کارگاه وارد عمل می شود.
زاده رحمانی در پاسخ به این پرسش که" با توجه به اینکه رشته تحصیلی شما مهندسی کشاورزی است  نگاه شما برای توسعه شهرستان به معدن است یا کشاورزی؟ گفت: فردی که در وزارت کشور، کار و یا مدیریت کرده نگاهش کلان و توسعه ای است و طبیعتاً در همه زمینه ها باید اطلاعات داشته باشد؛ اگر در بافق صنعت را یکطرف قرار بدهیم و کشاورزی را طرف دیگر، وزنه صنعت بیشتر است. با این حال نباید نقش معادن را برجسته کنیم؛ به صورتی که سایه بر روی ظرفیت های شهر بیاندازد.
نماينده سياسي دولت در شهرستان بافق با بیان اینکه سند چشم انداز بافق توسط یکی از شرکت ها و گروه های موفق استان تدوین می شود، عنوان کرد: بزودی نشست مشترکی با بافقی تباران مقیم یزد که از نیروهای متخصص و کارآمد هستند و همچنین تهیه کننده سند چشم انداز شهرستان در پارک علم و فناوری استان برگزار می شود و نظرات ارائه شده در آن نشست در سند چشم انداز بافق گنجانده خواهد شد.
وی همچنین در بخشی دیگر از سخنان خود، اشاره به پیشرفت و توسعه صنایع جوار معدنی شهرستان داشت و عنوان کرد: با احداث این صنایع، می توان در راستای جلوگیری از خام فروشی سنگ، گام های موثری را برداشت.
تولید تیلاپیا زیرزمینی شد
زاده رحمانی در این نشست در پاسخ به اینکه چه پیگیری به منظور ادامه کار در رابطه با پرورش ماهی تیلاپیا انجام شده است گفت: باید دست مرکز تحقیقات شیلات در این زمینه باز باشد تا پرورش تیلاپیا به صورت زیرزمینی صورت نگیرد.
وی با بیان اینکه ۱۴۰ کشور دنیا به پرورش ماهی تیلاپیا مشغول هستند افزود: فعالیت تحت سیستم نظارتی و در چارچوب قانون باید پیش برود.
سرپرست فرمانداری بافق در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به اینکه نگاهش به بافق نگاه کلی است تصریح کرد: بافق سرزمین فرصتهاست و در زمینه های مختلف از پتاسیل خوبی برخوردار می باشد؛ اما عدم تکمیل زیرساختها بزرگترین مشکل این شهرستان است.
سنگ آهن نباید بر روی توانمندی و ظرفیت های دیگر بافق سایه بیندازد
وی در ادامه با بیان اینکه نام بافق با نام سنگ آهن مرکزی در اذهان تداعی شده است افزود: نباید اجازه داد سنگ آهن بافق بر روی توانمندی و ظرفیت های دیگر شهرستان سایه بیندازد.
چه بسیار معادنی که در کشور تعطیل شده است
زاده رحمانی در پاسخ به این پرسش که چه توصیه ای به شرکت سنگ آهن در زمینه پرداخت به موقع حقوق کارگران دارید عنوان کرد: بخشی از کارگران با تأخیر حقوق خود را دریافت می کنند و باید واقف بود که با توجه به افت، فراز و نشیب قیمت سنگ مجموعه سنگ آهن تلاش خوبی در جهت پایداری این شرکت انجام داده است و چه بسیار معادنی که در کشور تعطیل شده است.
وی افزود: شرکت سنگ آهن مرکزی به هر طریق ممکن چراغ خود را روشن نگه داشته و از سال گذشته روند توسعه را شروع کرده است.
فرماندار نباید قول دهد، قول را مدیر اجرایی می دهد 
زاده رحمانی همچنین در رابطه با اينكه فرماندار نباید قول دهد قول را مدیر اجرایی می دهد، خاطر نشان كرد: فرماندار نهاد اجرایی نیست، نهاد نظارتی، پیگیری کننده و پاسخگو به افکار عمومی و خبرنگاران است.
مدافع حفظ حریم مرزهای شهرم
سرپرست فرمانداری بافق در زمینه تعیین مرزهای جغرافیایی بافق گفت: تقسیمات کشوری براساس نظرات کارشناسی شده و در سطح وزارتخانه است با شناختی که از استاندار دارم؛ وی مرد قانون و یک مدیر کارشناس است. مطمئن هستم قانون و نظرات کارشناسان را در این رابطه مد نظر قرار می دهد.
وی ادامه داد: اطمینان خاطر داشته باشید به عنوان فرماندار شهر مدافع حقوق شهرستان هستم و از شما به عنوان خبرنگار و شهروند برای حفظ حریم مرزها تلاش بیشتری خواهم کرد.
گناه افت ورزش بافق ربطی به کمبود اعتبار و بودجه ندارد
سرپرست فرمانداری بافق با بیان اینکه ورزش بافق بزودی رونق می گیرد، تصریح کرد:گناه افت ورزش این شهرستان را نباید به کمبود اعتبار و بودجه ربط داد.
وی عنوان کرد:صحبت هایی با مدیر کل ورزش و جوانان استان انجام شده و بزودی شاهد تغییر و تحولاتی در این زمینه خواهید بود.
دنبال فرودگاه هستم
زاده رحمانی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا پیگیر خواسته فرماندار سابق پیرامون احداث فرودگاه بافق می شوید گفت:شنبه هفته آینده با شرکتی که در همین رابطه پيش قدم شده است ديدار و گفتگو خواهم کرد.
وی در مورد رابطه اش با نقد یادآور شد: رابطه ام با نقد منصفانه خوب است.
شرکت های دیگر هم باید عوارض بدهند
این مقام مسئول بیان کرد: گستره اخذ عوارض از شرکت سنگ آهن و فلات مرکزی فراتر می رود.
وی در خصوص راه اندازی مجدد کارخانه کاشی خاطر نشان کرد:با توجه به آخرین اخبار،کارگروهی در استان برای رفع موانع تولید و بهسازی کارخانه های تعطیل و نیمه تعطیل تشکیل شده است.
فرماندار پیام تبریک نیستم
سرپرست فرمانداری بافق در رابطه با گلایه یکی از خبرنگاران شهرستان پیرامون عدم همکاری رؤسا و روابط عمومی های ادارات با اصحاب رسانه عنوان کرد: اعتقاد دارم روابط عمومی هنر هشتم است و باید به آن بها داد. خود من نیز زمانی در روابط عمومی فعالیت داشته ام و فرمانداری نیستم که صرفا پیام تبریک صادر کنم، در اولین نشست شورای اداری بر همکاری روابط عمومی های ادارات با خبرنگاران تأکید می‌کنم.
نصب علمک گاز پیشروی دارد
زاده رحمانی از نصب علمک در طول یک هفته اخیر خبر داد و گفت: نصب علمک از سمت خیابان امام رضا (ع) آغاز و به سمت بافت قدیم از سمت راه آهن پیش می رود.
وی با بیان اینکه حداقل، ماهیانه ۱۵۰۰ خانوار از نعمت گاز بهره مند می شوند تصریح کرد: با این روش ۴۵۰۰ خانوار در کمتر از سه ماه، گازکشی منازل آنان انجام می شود.
سرپرست فرمانداری بافق همچنین بر تعامل و همکاری ادارات شهرستان با پیمانکار شرکت گاز تأکید کرد.
 در پایان نشست فرماندار با حضور در کنار یوزآسیایی عکس دسته جمعی با خبرنگاران و ارباب جراید و رسانه انداخت.