هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

سالن های ورزشی بهترین مکان برای تخلیه استرس های زندگی

سالن های ورزشی بهترین مکان برای تخلیه استرس های زندگی



گفتگوی هفته نامه افق کویر با مسئول ورزشی امور بانوان باشگاه سنگ آهن بافق را می خوانید:
افق کویر: لطفاً خودتان را معرفی کنید؟ و از فعالیت خود در امر ورزش بگویید؟
فاطمه رنجبربافقی، فرزند شهید ید ا... رنجبر و از کارمندان شرکت سنگ آهن می باشم.  از اواخر سال 77 جذب شرکت شدم  . با توجه به تجارب و سوابق کاری که در طول این مدت در زمینه های مختلف داشتم .از مرداد 93 باز به سمت مسئول امور ورزشی بانوان باشگاه سنگ آهن درآمده و در حال حاضر با حمایت های مدیر عامل و شرایط موجود؛ امیدوارم بتوانم گامی مثبتی بردارم؛ سعی خواهم کرد کاستی ها را کاهش داده و آرامش نسبی در ورزش بانوان به وجود آید. ارتباط با مربیان رشته های ورزشی نیز دوستانه باشد. جذب چند مربی از جمله کاراته سبک شیتوریو، فوتسال(نونهالان)، بدمینتون(نونهالان و نوجوانان)، از دیگر عملکرد باشگاه در امور بانوان است. رشته های فعال باشگاه سنگ آهن هندبال، شطرنج، فوتسال، کاراته، والیبال، آمادگی جسمانی، بدمینتون، اسکیت، شنا، تنیس روی میز می باشد. رشته های ورزشی در رده نونهالان، نوجوانان، جوانان، و بزرگسالان فعالیت دارند.در کل حدود 600 نفر ازبانوان در رشته های مختلف ورزشی شرکت می کنند. با توجه به پیشرفت ورزش بانوان در سطح کشور  و بها دادن به این قشر جامعه، ما نیز بر آنیم تا با برنامه ریزی درست و همراهی بانوان محترم در کنار فرهنگ سازی در زمینه ورزش به کشف استعداد ها بپردازیم.  
افتخارات زیادی نیز توسط ورزشکاران رشته های مختلف کسب شده، شطرنج در بیشتر مسابقات مقام اول و دوم، هندبال در رده جوانان قهرمانی استان، کاراته مقام های قهرمانی و نایب قهرمانی داشته ویکی از بازیکنان در رشته شیتوریو به تیم ملی دعوت شد. برای رشته هایی که هزینه بیشتری دارد و مبلغی با توجه به این که سنگ آهنی هستند یا خیر این مبلغ از علاقمندان دریافت می شود و به صورت درصدی است.
رشته تنیس روی میز نیز مقام دوم و سوم نونهالان و مقام سوم آزاد را به دست آورده، عملاً در این رشته حساسیت خاصی از سوی ورزشکاران استان هست و حرف برای زدن دارد. بدمینتون و شنا نیز از دیگر رشته هاست که توانسته افتخاراتی کسب کند. سرمایه گذاری روی جوانان بافقی مطمئناً جوابگو خواهد بود. استعدادهای ناب در بین بانوان هست. شنا مقام اول استان و هفت نفر به مسابقات کشوری راه یافتند ارزنده می باشد، در کنار درس به ورزش نیز بها داده شود و این موضوع همت خانواده ها را نیز می طلبد.
جنبه دیگر باید به ورزش کارمندی پرداخت. بانوان کارمند در دو رشته شنا، آب درمانی و والیبال دارای سان ویژه می باشند. و از این مجوز پیرامون ورزش در نظر گرفته شد. آب درمانی، والیبال و آمادگی جسمانی از رشته هایی است که برای فعالیت ورزشی کارمند مد نظر می باشد. بانوان برای سلامتی خود بکوشند تلاش نیز باعث خواهد شد رشته های ورزشی گسترش یابد.
به منظور تسهیل در کار ورزشکاران به غیر از سالن های ورزشی در شهرک آهنشهر از سالن های دیگر سطح شهر نیز استفاده شده و می توانند در آن جا به فعالیت ورزشی بپردازند.
افق کویر چرا بانوان از ورزش کمتر استقبال می کنند؟
بنده این نوید رابه همشهریان عزیز می دهم که با فرهنگ سازی در زمینه ورزش بانوان در آینده نزدیک تمامی مشکلات رفع می شود.
  افق کویربا توجه به این که سمت مسئول ورزشی بانوان را دارید چه توصیه ای به بانوان بافق برای بها دادن به ورزش دارید؟
 متأسفانه یکی از معضلات هم اکنون به معضلات افزوده شده پیشرفت شبکه های اجتماعی است فکر می کنم برخی بانوان وقتی را که لازم است برای سلامتی خود قرار دهند صرف وات ساپ و وایبر می شود. نمی توان منکر نکات مثبت که در این شبکه ها مطرح می گردد شد، اما نقاط ضعفی هم دارد. بهترین مکانی که خود را با توجه به استرس های زندگی امروز تخلیه نمود سالن های ورزشی می باشد؛ هیچ گونه مشکلی برای جذب نداریم و درهر رده سنی می توانند به ورزش ورود کنند.
شرکت سنگ آهن فواید مؤثری برای شهر داشته، اما مضرات هم در کنار آن است. رایگان بودن سالن و باعث شده تا اهمیت قائل نشویم،
با یاری خداوند در سال جدید برنامه هایی با مساعدت های
مدیریت محترم باشگاه پیگیر افتتاح مدارس فوتسال، بدمینتون و هندبال می باشیم در پایان جا دارد به عنوان نماینده بانوان ورزشکار تقدیر و تشکر کنم از مدیریت محترم شرکت، مدیر عامل  محترم باشگاه و هیئت مدیره محترم که با حمایتها و همراهی و این بزرگواران تلاش خواهیم کرد تا شاهد
این باشیم که ورزش بانوان شهرستان بافق در استان و کشور خوش بدرخشد.