هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

سارقان به کابلهای برق چاه شهید باهنر بافق نیز رحم نکردند!

سارقان به کابلهای برق چاه شهید باهنر بافق نیز رحم نکردند!


سارقان به کابلهای برق چاه شهید باهنر بافق نیز رحم نکردند!

به گزارش خبرنگار هفته‌نامه افق‌کویر، طی تماسهایی که با دفتر هفته‌نامه گرفته شد، مطلع گردیدیم سرقتی از محل چاه شهید باهنر واقع در کمربندی جدید اتفاق افتاده است.گروه خبری ما برای جویا شدن از صحت و سقم این ماجرا به آنجا اعزام شدند نزدیک این مشکل را مورد بررسی قرار دادند و گفتگویی با کشاورزان چاه شهید باهنر انجام دادند که در ادامه این گفتگو را می خوانیم.
افق‌کویر: لطفاً خودتان را معرفی کنید؟ کارگران هستم و 30 سال است که به کار کشاورزی و دامپروری مشغول می باشم.
افق‌کویر: اگر امکان دارد از اتفاقی که رخ داده برای خوانندگان هفته نامه توضیحاتی ارائه دهید؟
چند شب پیش ساعت 2 نیمه‌شب، سیم‌های برق که پنج رشته بوده است توسط سارق یا سارقین چیده شده و با خود برده‌اند؛ حتی سیم های کابل بیرون که متعلق به خودمان هم بوده است را چیده اند. 40 نفر در این چاه مشغول به کشاورزی می‌باشیم و روزانه 2 دفعه برای سرکشی به حیوانات و کشاورزی به اینجا می‌آییم. قبل از این سه رشته در قسمت بالای چاه چیده و به سرقت رفته است. به نیروی انتظامی و فرمانداری برای پیگیری مراجعه نمودیم. برای شیردوشی گاوها که 6 رأس هستند نیاز به برق می‌باشد که چند روزی قطع شده است و برای ما مشکل ایجاد شده است و اگر به این مشکل رسیدگی نشود؛ حیوانات خود را به داخل شهر می‌آوریم چون شبها با چراغ قوه باید به حیوانات سر بزنیم.
در ادامه حسین دهقانزاده یکی دیگر از کشاورزان و ساکنین چاه شهید باهنردرباره مشکل به وجود آمده گفت: علاوه بر سرقت، مشکل مردم این منطقه خرابی و نامناسب بودن جاده است. مراجعات زیادی به جهاد کشاورزی و بخشداری داشتیم؛ ولی هنوز اقدامی صورت نگرفته است. برای بار دوم است که سیم ها به سرقت می رود و این برق جوابگوی دو آبادی نیست؛ چون در اینجا به غیر از چاه شهید باهنر مکانی به نام دشت خون نیز هست و ساکنینی در این محل زندگی و به کار کشاورزی و دامپروری مشغول هستند. خبرنگار هفته نامه افق‌کویر برای پیگیری بیشتر تماسی با سید ابراهیم حسینی بخشدار و عدل ثانی رییس اداره برق شهرستان بافق انجام داده است که در ادامه می آید.
سید ابراهیم حسینی بخشدار بافق در مورد وضعیت جاده چاه شهید باهنر گفت: از تعهدات جهاد کشاورزی است منتهی با آنها مساعدت می‌کنیم تا جاده آنها مشکلش حل شود.
برای بررسی بیشتر موضوع جاده، گفتگویی با حمیدعسکری مدیرجهاد کشاورزی بافق صورت گرفت که وی در این رابطه گفت: جاده مزارع آسفالت ندارد و برای جاده مزارع یک لایه بیست سانتی ماسه می ریزند و می کوبند؛ چون روستایی نیست نیاز به آسفالت ندارد.
عدل ثانی رییس اداره برق شهرستان بافق در رابطه با مشکل پیش آمده برای کابل های برق چاه شهید باهنر گفت‌: برای سیم‌های سرقتی باید پیگیری و درخواستی به یزد ارسال کنیم تا در دستور کار قرا گیرد و پیگیری تا کابل آن خریداری و انشاءا... در اسرع وقت برق آن منطقه وصل شود.
وی در مورد اینکه چه زمانی طول می‌کشد تا مشکل منطقه حل شود گفت: تا گردش کار اداری انجام شود زمان خواهد برد.
رئیس اداره برق شهرستان همچنین درباره مشکل پیش آمده چند ماه پیش برای این منطقه گفت: دو رشته برق برای آنها کشیده‌اند تا برق به‌طور موقت برای آنها تأمین شده ‌باشد و تا فصل تابستان مشکل آنها حل خواهد‌شد.