هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

ساخت کباب پز چندگانه سوز در دانشگاه آزاد اسلامی بافق

ساخت کباب پز چندگانه سوز در دانشگاه آزاد اسلامی بافق



غلام جعفری دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی بافق کباب پز پنجگانه سوز با قابلیت شارژ نمودن تلفن همراه با استفاده ازانرژی خورشیدی، ساخت.
به گزارش خبرنگار آنا، این دانشجوی مخترع در زمان فراغت از تحصیل دست به طراحی و ساخت دستگاهی زده است که مدل تبلیغاتی آن را بارها از صدا و سیما دیده ایم .
دستگاهی که کار آقایان را برای کباب درست کردن در داخل و خارج از منزل راحتتر و سبکتر کرده است. کباب پزی که هم با گاز کار میکند هم با زغال هم با برق و هم با انرژی خورشید و این دانشجوی خوش ذوق به همه اینها؛کباب پختن با انرژی برق فتو ولتائیک را هم اضافه کرده است.
وی که دانشجوی ترم آخر رشته مکانیک گرایش تبدیل انرژی می باشد در ادامه می گوید: این دستگاه که با نام کباب پز پنجگانه سوز نامگذاری شده قابلیت شارژ نمودن تلفن همراه را با استفاده انرژی خورشیدی دارد و صفحه فتوولتائیک آن در تمام زاویا بصورت 360 درجه می چرخد.
غلام جعفری با بیان اینکه این دستگاه در نمونه اولیه اش در مدت زمان یک ماه طراحی و ساخته شده است و از لامپ آن برای روشنایی تا پنج ساعت در شب می توان استفاده کرد از راهنمایی و مشاوره اساتید خود دکتر مزیدی و مهندس ابراهیمی سپاسگزاری می کند و می افزاید : در صورتیکه شرایط فراهم آید وتسهیلات مورد نیاز در اختیارش قرار بگیرد می توان این کباب پز پنجگانه سوز را به تولید انبوه رساند و بازار مصرف آن را پیدا نمود.