هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

زیر ساخت های مناسب در بافق وجود ندارد

زیر ساخت های مناسب در بافق وجود ندارد


زیر ساخت های مناسب در بافق وجود ندارد

محمود خواجه ای در گفتگویی اختصاصی با خبرنگار هفته نامه افق کویر از اعزام 16 تیم فوتبال و فوتسال شهرستان بافق به مسابقات لیگ برتر و دسته یک استان خبر داد.
وی گفت: ثبت نام و قرعه کشی تیم ها صورت گرفته و از این تعداد تیم اعزامی 7 تیم به فوتبال و 9 تیم به فوتسال مرتبط است. 
خواجه ای ادامه داد: تیم های که در حال حاضر برای اعزام به مسابقات استانی انتخاب شده اند با مشکلاتی اعم از نبود زمین مناسب برای تمرین و عدم حمایت کننده روبرو هستند. هر ساله مبلغی برای کمک به هیئت ها توسط شرکت سنگ آهن اعلام می شود که تا به الآن اقدامی در این خصوص صورت نگرفته است .
محمود خواجه ای افزود: در سال 91 قول مبلغ صد میلیون تومان مساعدت داده شد؛ اما در سال 92 فقط چهل میلیون تومان آن به اداره ورزش و جوانان شهرستان بافق پرداخت گردید و آن هم طبق نظر خود مسئولین اداره بین هیئت های مورد نظر تقسیم شد، از این مبلغ هیچ کمکی به هیئت فوتبال نشده است.
رییس هیئت فوتبال عنوان کرد: زیر ساخت های مناسب در بافق وجود ندارد؛ زمین های که در بیست، سی سال در مناطق مختلف شهر بوده در طرح توسعه شهری قرار می گیرد و جایگزینی در این مورد هنوز در نظر گرفته نشده است.
وی گفت: هیئت فوتبال متولی برگزاری مسابقات می باشد و نمی تواند در زیر ساخت ها نقشی ایفا کند می طلبد اداره ورزش و جوانان با همکاری اداره اوقاف و امور خیریه، فرمانداری و شهرداری فضای مناسبی برای ورزش جوانان که ساده ترین و کم خرج ترین امکانات تفریحی سالم هست فراهم شود.
محود خواجه ای بیان داشت: کمک های که به اداره کل ورزش و جوانان استان یزد می شود سریعاً به حساب آن اداره واریز می گردد؛ اما کمک به خود شهرستان باید مراحل مختلفی را بگذراند تا به دست اداره ورزش و جوانان برسد این خواسته تمام هیئت های بافق بوده و هست.
پیشکسوت فوتبال بافق ادامه داد: 16 تیم در حال حاضر برای اعزام به مسابقات در نظر گرفته شده اند که هزینه های ایاب و ذهاب، مربی، تهیه لباس و .... همه بر دوش خود بازیکنان می باشد. این را حتماً عنوان نمایید: مربی و سرپرست برخی از تیم ها کارگرهای قراردادی و روز مزد هستندکه چرخه ورزش بافق را می چرخانند.
در ادامه خبرنگار هفته نامه افق کویر برای تحقیقات و پیگیری های بیشتر به سراغ حسن آتش افروز رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان بافق رفت و از وی خواست تا پاسخ خود را برای در نظر نگرفتن مساعدت به هیئت فوتبال بیان کند.
حسن آتش افروز در این خصوص گفت: در جلسه ای که در دفتر امام جمعه شهرستان بافق در تاریخ 4/8/92 با حضور فرماندار، بخشدار، مدیر عامل شرکت سنگ آهن و رئیس اداره ورزشی و جوانان شهرستان و رئیس آموزش و پرورش برگزار شد با توجه به کمبود اعتبارات دولتی مقرر شد جهت کمک به ورزش شهرستان مبلغ بیست میلیون تومان برای ورزش روستایی، 20میلیون تومان برای ورزش مدارس ( تربیت بدنی مدارس) و 100 میلیون تومان هم برای کمک به هیئت‌های ورزشی شهرستان مساعدت شود. که نهایتاً از این مبلغ  40میلیون تومان به هیئت‌های ورزشی مساعدت شد که 4 میلیون تومان برای هیأت روستایی و عشایری در نظر گرفته شد و مبلغ 36 میلیون تومان هم برای 32 هیئت ورزشی تقسیم گردید. این مبلغ هم در ابتدا با توجه به نبود اعتبار در بعضی از هیئت ها و هزینه های قبلی درحد 500 هزار تا یک میلیون تومان مساعدت شد و هیئت‌هایی که مستأجر اماکن ورزشی اداره ورزش و جوانان بافق هستند از آن جایی که در طول سال درآمدزایی قابل توجه ای داشتند و با توجه به موجودی حساب آنان یا اصلاً کمک نشد و یا حداقل کمک در نظر گرفته شده است؛ مقرر گردید در مرحله دوم و در صورت مساعدت باشگاه سنگ آهن به هیئت هایی که مساعدت نشده است، کمک شود.
 وی افزود: هیأت های ورزشی به عنوان غیر دولتی دارای شخصیت حقوقی می باشند که زیر نظر وزارت ورزش و جوانان به اجرای فعالیت می پردازند و برای هر هیأت 9 راه درآمدزایی وجود دارد که یکی از آنها کمک های دولتی است و بقیه درآمد از راههای دیگر توسط هیأتها و فدراسیونهای ورزشی باید صورت پذیرد.
وی در پایان خواست تا باقیمانده مبلغ مساعدت جهت کمک به هیأت‌های ورزشی واریز شود.
                        راضیه بیگی