هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

زند گی زناشویی با عمل به ارزش های اخلاقی گلستان می شود

زند گی زناشویی با عمل به ارزش های اخلاقی گلستان می شود


مشاور مسائل خانواده در پیام نور بافق:

کارشناس برنامه تلویزیونی "گلبرگ" گفت: زن و شوهر با عمل به ارزش های اخلاقی می توانند زندگی زناشویی خود را به گلستان تبدیل کنند.
حجت الاسلام حسین دهنوی در مراسم گرامیداشت روز دانشجو که پس از اقامه نماز مغرب و عشاء یکشنبه هفته گذشته در محل دانشگاه پیام نور بافق برگزار شد، اظهار کرد: حضور در محافل و مجالس حسینی (ع) دارای برکات معنوی خاصی است که از جمله آن ها می توان به تقرب یافتن به سمت خدا اشاره کرد.
کارشناس برنامه تلویزیونی "گلبرگ"، به ثواب گریه بر حضرت اباعبدا... الحسین علیه السلام اشاره کرد و گفت: هرچند که اقامه عزا و ماتم گرفتن برای حضرت سیدالشهدا اجر و پاداش فراوان دارد ولی در کنار گریه کردن، شایسته است که از واقعه کربلا درس بگیریم.
وی ادامه داد: در واقعه عاشورا صحنه های متعددی از ایثار، احترام، صداقت، صبوری، توجه به کودکان، حفظ آرامش و … شاهد هستیم که هر یک می تواند برای زندگانی ما منش و الگوی مناسبی باشد.
این مشاور مسائل خانواده و امور مذهبی با آغاز بحث اصلی خود، به بیان سیره زندگی زناشویی امام علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) پرداخت و بیان کرد: ایشان در زندگی شخصی خود عامل به ارزش های اخلاقی بودند و برای جوانان و متاهلین الگویی بس نیکو به شمار می آیند.
دهنوی "صداقت" را یکی از ویژگی های اخلاقی امیرالمومنین(ع) و صدیقه کبری(س) دانست و گفت: زن و شوهر در زندگی خود می بایست راستگو باشند و از دروغ گویی و دغل بازی بپرهیزند.
این استاد حوزه و دانشگاه افزود: البته معنای صداقت این نیست که هر مطلب درست، شایسته بیان شدن باشد. چه بسا گاهی اوقات برای مردان و زنان مسائلی پیش می آید که اگر زوج یا زوجه از آن مطلع شود، موجب ایجاد مفسده می شود.
وی اظهار کرد: گاهی راستگویی بی مورد، عین حماقت است و باعث سلب اعتماد زوجین نسبت به یکدیگر می شود.
این روحانی با بیان اینکه زن و شوهر برای هم امانت هستند، گفت: هرگز نباید به اماناتی که در اختیار داریم خیانت کنیم و می بایست اصل وفاداری را از مولای متقیان و همسر نازنینش فرا بگیریم.
وی بیان داشت: بی وفایی از نگاه مردان و زنان تنها برقراری روابط نامشروع با نامحرم نیست بلکه مصادیق مختلفی دارد. به طور مثال، شوخی و گرم گرفتن با نامحرم و یا بدحجابی از دید زنان و مردان نوعی بی وفایی تلقی می شود.
دهنوی نقش برجسته احترام متقابل در زندگانی حضرت امام علی(ع) و فاطمه زهرا(س) را یادآور شد و گفت: احترام به یکدیگر در زندگانی امام مان موج می زند، اما متاسفانه این ارزش اخلاقی در جامعه ما کمرنگ شده است.
این کارشناس خانواده اظهار کرد: ارزش های اخلاقی در طول تاریخ همیشه ثابت هستند اما در زمان های مختلف، مصادیق شان فرق می کند.
وی با اشاره به رفتار شایسته حضرت زهرا(س) در بدرقه و استقبال از شوهر و نیز رفتار نیکوی امام علی(ع) در خدمت رسانی در منزل ، اذعان داشت: خواهران و برادران عزیز، اگر می خواهید زندگی تان گلستان شود به مولای متقیان و همسرش اقتدا کنید تا سعادتمند شوید.
دهنوی همچنین در پایان به چند سوال مکتوب حاضرین پاسخ گفت و در تکمیل مباحث مطرح شده، مطالعه کتاب "گلبرگ ۳″ را به کلیه زنان و مردان توصیه کرد.
گفتنی است به همت بسیج دانشجویی و کانون هلال احمر دانشگاه، در محل برگزاری مراسم غرفه های معرفی صنایع دستی، سنجش سلامت و استقبال از شهروندان دایر بود.