هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

زندگی راز دل مادر من، زندگی پینه دست پدر است

زندگی راز دل مادر من، زندگی پینه دست پدر است



زندگی آرام است، مثل آرامش یک خواب بلند/ زندگی شیرین است، مثل شیرینی یک روز قشنگ/ زندگی رویایی است، مثل رؤیای یک کودک ناز /زندگی زیباییست، مثل زیبایی یک غنچه ی باز /زندگی تک تک این ساعتهاست، زندگی چرخش این عقربه هاست/ زندگی راز دل مادر من، زندگی پینه دست پدر است، زندگی مثل زمان درگذر است....
الهام نصیر زاده| به گزارش هفته نامه افق کویر، هرساله یک هفته مانده به روز پدر بازار جوک و اس ام اس هایی که به نحوی جوراب قهرمان آن است بین افراد رد و بدل می شود. همیشه از لحظه تولد به ما یادآوری کردند که بهشت زیر پای مادران است و همین باعث شده شأن و منزلت والایی برای مادر قائل باشیم. این باعث نمی شود که نقش پدر کمرنگ شود؛ شاید یکی از دلایلی که جوراب برای روز مرد مثال زدنی شده است بر خلاف دستان پینه بسته و پیشانی چروک شده اش برخورداری از دلی صاف همانند آیینه باشد که حتی کم ارزش ترین وسیله ای که از آن استفاده می کند را به عنوان هدیه می‌پذیرد.  
خبرنگار هفته نامه افق کویر به سطح شهر رفته و گزارشی در این باره تهیه کرده‌است. 
در ابتدا به چند پوشاکی رفتیم که فروشندگان گفتند در این چند روز جوراب زیادی نفروخته ایم و فروش ما بیشتر پیراهن،کت تک و شلوار بوده است.  
مردی با خنده اعلام کرد: همسرم به من تا به حال هدیه نداده، حتی جوراب. 
مرد دیگری گفت: پیراهن، شلوار و تیشرت هدیه گرفته ام، اگر با این اوضاع گرانی جوراب هم هدیه می دادند عالی بود. 
زن 35 ساله گفت: درجستجوی پیراهن و شلوار زیبایی هستم. 
دختری که برای هدیه روز پدر و روز مرد هدیه تهیه کرده بود تصریح کرد: برای روز پدر لوازم تزئیناتی خودرو و برای نامزدم طلا خریداری کرده ام. 
دختر معلولی که در حال خرید شلوار برای پدرش بود گفت: هیچکس جوراب تنها برای هدیه خریداری نمی کند. 
مادر و کودک خردسالی پیراهن و جوراب خریداری کرده بودند که کودک در پاسخ گفت: جوراب را من هدیه می دهم.
مردی بیان کرد: خانمها جوراب نمی خرند این ما مردها هستیم که در روز زن دو دسته ایم تعدادی جوراب هدیه می دهیم تعدادی هم طلا.
در این روز علاوه بر پوشاکی ها، بازار فروش موبایل داغ بود و خانمها برای همسرانشان در حال خرید موبایل بودند. 
خانمهای زیادی داخل مغازه های موبایل فروشی حضور داشتند که یکی از آنها در پاسخ اعلام کرد که من هرسال سکه تمام یا نیم سکه می خرم. امسال به جای طلا موبایل خریداری کردم.
حاجیه فاطمه ناظمی مادر میانسالی در پاسخ به این پرسش که آیا زمان گذشته روز زن و مرد معنا داشت و هدیه بهم می داید؟ گفت: خیر، اصلاً ما آن زمان ها این روزها را نداشتیم و هیچوقت هدیه ای به هم نداده ایم. 
مادر و دختری که همراه هم بودند قابهایی به دست داشتند که مادر 50 ساله گفت: اصل اخلاق و رفتار زن و شوهر است که ماندگار است. در غیر این صورت این اجناس ناقابل هست و ارزش همسران ما بیش از این است.