هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

زمزمه تعطیلی رسمی پنجشنبه‌ها

زمزمه تعطیلی رسمی پنجشنبه‌ها



از سال ۸۹ تاکنون طرح‌های مختلفی برای ساماندهی تعطیلات از سوی مرکز پژوهش‌های مجلس و کارشناسان برای کاهش یا افزایش تعطیلات رسمی کشور مطرح شده که البته تاکنون هیچ‌کدام به نتیجه نرسیده است.
به گزارش تسنیم، مدت‌هاست که قرار است روزهای قرمز تقویم ایرانیان ساماندهی شود. از سال 89 تاکنون طرح‌های مختلفی برای ساماندهی تعطیلات از سوی مرکز پژوهش‌های مجلس و کارشناسان برای کاهش یا افزایش تعطیلات رسمی کشور مطرح شده که البته تاکنون هیچ‌کدام به نتیجه نرسیده است.
مدیرکل امور اجتماعی استانداری آذربایجان شرقی از جزئیات طرحی خبر می‌دهد که از سوی دولت برای ساماندهی تعطیلات رسمی کشور نوشته شده و با نهایی شدن پیشنهادها قرار است به صورت لایحه‌ای تقدیم مجلس شود.
حسن استوارآذر روز پنجشنبه اعلام کرد: «در پیشنهادی که در این خصوص ارائه شده ضمن رعایت 44 ساعت کاری ادارات در هفته، پنجشنبه‌ها در نیمه اول سال در تمام کشور و کل سال در کلانشهرها تعطیل می‌شود.»
او اضافه کرد: «در این پیشنهاد 15 روز به‌عنوان تعطیلات مذهبی، چهار روز به‌عنوان تعطیلات ملی، پنج روز تعطیلات نوروزی، سه روز تعطیلات تابستانی، چهار روز تعطیلات زمستانی، 54 روز تعطیلات جمعه و 27 روز تعطیلات پنج‌شنبه و در مجموع 112 روز تعطیل رسمی ارائه شده است.»
به گفته او ایران از جمله کشورهایی است که تعطیلات رسمی کمتری دارد اما به دلیل تعطیلی‌های نیمه‌پنهان، تعداد تعطیلات رسمی در آن زیاد به نظر می‌رسد.