هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

زانوی غم را در بغل نگیریم

زانوی غم را در بغل نگیریم



وفاق و همدلی، شعاری است که این روزها زمزمه پیر و جوان، خرد و کلان شده است. همزبانی، همیاری، همبستگی، آرمانهایی هستند که هر جامعه ای برای این که توسعه و پیشرفت کند، احتیاج به آن دارد. در کلام و سیره بزرگان و ائمه معصوم(ع) نیز آمده است، برای این که جامعه از ورطه هلاکت رهایی یابد، تنها چیزی که باعث قوام و سربلندی مردم و گروههای اجتماعی خواهد شد همان وحدت و یکپارچگی است. رمز ماندگاری جوامع بشری در طول قرون و اعصار نیز همین بوده است. هر جا که وحدت افکار، روی داده و مردمان اختلافات خویشی و قومی را رها کرده و همگی به دور یک« حبل المتین» جمع شده اند، به نیروی خارق العاده ای دست یافته که توانسته اند بزرگترین امپراطوری‌های جهان را محو کنند. نمونه ای آن، حمله اعراب مسلمان است که در پرتو شعار« انما المؤمنون اخوه» به چنان قدرتی دست یافتند که امپراطوری عظیم ساسانی که دچار هرج و مرج و خود کامگی شده بود، از پای درآوردند.
اکنون جامعه ما بیش از هر زمان دیگر احتیاج به نیروی درونی است، نیروی که قطعاً اثرات آن را بارها و بارها در میادین مختلف آزموده ایم، چه در دوره جنگ تحمیلی، انقلاب اسلامی و چه در انتخابات و مناسبت‌ها. پس نباید از این قدرت غافل ماند!
ما انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان را در پیش رو داریم. در این دوره نامزدانی خود را بر مردم عرضه خواهند کرد و هر کدام از نامزدها سعی می کنند خود را تواناتر از حریف و رقیب بدانند. وظیفه مردم آن است تا با اتحاد و همدلی کسی را انتخاب کنند تا به مشکلات و معضلات مردم رسیدگی کرده و به عنوان یک حق آن را از مراجع قانونی پیگیری کند. بافق و بهاباد، دو شهری هستند که در طول این مدت مواجه با بی مهری ها شدند و اگر این دو شهر به اتحاد و وفاق دست نیابند، دوباره باید زانوی غم را در بغل گرفته و مترصد و در کمین نشسته تا چهار سال آینده تا آیا از این دو شهر نماینده ای به مجلس شورای اسلامی آخرخواهد رفت یا خیر؟ اگر این اتحاد روی بگیرد این نماینده، نماینده پنج شهرستان استان یزد یعنی بافق، بهاباد، ابرکوه، مهریز، خاتم خواهد شد.
با این روحیه ای که در میان نامزدان انتخاباتی به چشم می خورد و هدف هم توسعه و هم عمران منطقه هست، امید می رود تا به یک اجماع واحدی برسند.
محمد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌حسین تشکری بافقی
صاحب‌امتیاز و مد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌یرمسئول