هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

رییس هیت ورزش ناشنوایان شهرستان بافق: معلولین انگیزه ای برای ورزش کردن ندارند

رییس هیت ورزش ناشنوایان شهرستان بافق: معلولین انگیزه ای برای ورزش کردن ندارند



 به گزارش هفته نامه افق کویر، فدراسیون ناشنوایان ایران با نام قبلی فدراسیون ورزشی کر و لال ها یکی از فدراسیون‌های ورزشی ایران است.
هدف از ایجاد ورزش معلولین گسترش و رواج دادن ورزش میان کر و لال‌های ایران بر پایه مقررات و اساس فنی جهانی و نیز شرکت دادن آن‌ها در مسابقه‌های داخلی و خارجی بود.
خبرنگار هفته نامه افق کویر در این شماره از این نشریه به سراغ رییس هیئت ورزش ناشنوایان شهرستان بافق رفته وگفتگویی با وی انجام داده است که در ادامه می خوانید.
افق کویر:لطفاً خودتان را معرفی کنید؟
محمود کریمی، رییس هیئت ناشنوایان شهرستان بافق هستم.
افق کویر: چگونه با این ورزش آشنا شدید؟
یک تیم فوتسال برای شرکت در مسابقات مهیا شده و حمایتگری نداشتند؛ به همین منظور از من درخواست کردند تا حامی تیم آنها شوم. ورزشکاران به خاطر نبود سالن نمی توانستند تمرینات خود را انجام دهند. در آن زمان اداره ورزش اعلام کرد که سالن ها را اجاره می دهد تا اینکه برای تیم آنها سالنی اجاره کرده و به مدت یک سال در رشته فوتسال فعالیت نمودم و هزینه ای از آنها بابت اجاره سالن دریافت نکردم؛ وقتی رییس اداره ورزش متوجه شد که در این رشته فعالیت دارم به بنده پیشنهاد داد تا ریاست هیئت ورزش ناشنوایان شهرستان بافق را برعهده بگیریم؛ از آنجایی که علاقند به ورزش بودم پیشنهاد آنها را قبول کردم.
افق کویر: چند سال این رشته ورزشی در بافق فعالیت دارد؟
4سال است که این رشته ورزشی فعال می باشد و اعضای تیم یک گروه 5 نفره هستند.
افق کویر: استقبال افراد ناشنوا یا معلول از این رشته ورزشی چگونه بود؟
با رییس هیئت های ورزشی صحبت کردم تا در هر رشته ورزشی که بچه ها علاقه به شرکت داشتند به آنها نوبت بدهند و همه موافقت کردند، ولی زمانیکه در این باره با معلولین صحبت کردیم؛ متأسفانه هیچکدام انگیزه ای برای ورزش کردن نداشتند.
افق کویر: هدف شما برای آینده چیست؟
ناشنوایان شهرستان را شناسایی و آنان را برای حضور در میدان های ورزشی ترغیب کنیم.
شایان ذکر است در طول مدتی که فعالیت داشتیم بودجه ای به این رشته ورزشی اختصاص داده نشده بود، ولی اخیراً از طرف اداره ورزش برای این ورزش نیز بودجه ای در نظر گرفته شده است.

افسانه رنجبر|