هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

روش های زیبایی7 آرایشگر برجسته تهران (بخش اول)

روش های زیبایی7 آرایشگر برجسته تهران (بخش اول)



 
مجله سیب سبز:  سراغ 7 آرایشگر ماهر در آرایشگاه‌های تهران رفتیم تا از آنها بخواهیم باید‌ها و نبایدهای زیباتر بودن  را به ما بیاموزند؛ نکته‌هایی که فقط می‌توان از زبان متخصصاني شنید که سال‌هاست در این حوزه فعالیت می‌کنند و راه‌های زیبایی را فهمیده‌اند و می‌دانند کدام روش به زیبایی لطمه می‌زند.
 
پروانه دانایی:
 کارشناس آرایشگری در گریم و میکاب
برای آرایش چشم چه کنیم؟
* اگر چشم‌هاي شما درشت است درون چشم‌هايتان را سرمه يا مداد بكشيد زيرا چشم‌ها را بسيار جذاب مي‌كند مي‌توانيد خط چشم كلفت بكشيد و اگر مژه‌هاي شما كوتاه است از مژه مصنوعي استفاده كنيد اگر روي پلك‌ها را يك سايه سبز خوش‌رنگ بزنيد و بالاي پلك‌ها را و زير ابرو را سايه شيري بماليد جذاب خواهد شد.
 
* اگر مژه‌هايتان كوتاه است يك‌بار ريمل بزنيد صبر كنيد تا ريمل خشك شود و سپس يك لايه‌ ديگر روي آن بزنيد همچنین براي پاك كردن آرايش چشم به جاي شيرپاك‌كن از چشم‌پاك‌كن دو فاز استفاده كنيد اگر چشم پا‌ك‌كن نداشتيد از شامپو بچه استفاده كنيد.
پریسا اویس قرن:
 کارشناس آرایشگری در کوپ و کوتاهی مو
برای حالت دادن موها چه کنید
* استفاده از انواع نرم‌كننده‌ها و آبرسان‌ها بعد از شامپو براي مو ضروري است چون موها در اثر استفاده تنها از شامپو خشك و شكننده مي‌شوند اما به خاطر داشته باشيد كه نرم‌كننده را فقط به ساقه مو بماليد نه ريشه موها. بعد از استفاده از نرم‌كننده‌ها موها را با آب نسبتا سرد بشوييد تا موهايتان نرم و براق باقي بماند. 
* هرگز از درجه تند و خيلي گرم سشوار براي حالت دادن به موها استفاده نشود چرا که باد داغ می‌تواند حسابی به موها آسیب برساند وموها را آسیب‌دیده و شکننده‌ کند؛همچنین اگر می‌خواهید موها درخشنده‌تر شوند و حالت خود را بهتر نگه دارند، در انتها کمی باد سرد به موها داده شود.
*بعضی از خانم‌ها برای زیباتر شدن، مهره‌ها یا وسایل تزئینی را به موهایشان اضافه می‌کنند اما باید بدانید اضافه كردن مصنوعات تزئيني در درازمدت مي‌تواند احتمال صدمه به موها را افزايش دهد. 
*- اگر موهای خیلی پرپشت داريد از آرایشگرتان بخواهید موهاي پشت سرتان را  خيلي خرد نکند زيرا بهتر است در ناحيه پشت سر موها يك مقدار يكدست‌تر باشند تا هم مدل خود را بهتر نشان دهند و هم آرایش آنها آسان‌تر شود.
* به هیچ وجه به آرایشگرتان اجازه ندهید که  موهاي شما را با تيغ كوتاه کند هرچند  ممكن است در ابتدا موها زيباتر به نظر برسد اما عوارض جانبي بدی نصيب موهای شما خواهد شد؛ عوارضی چون موخوره، ضخيم شدن نوك مو و...  .
* اگر احساس می‌کنید موهايتان نرم و نازك و كم حجم شده توصیه می‌کنیم هرشب با يك برس معمولي با دندانه درشت به آرامي آنها را شانه كنيد. با اين كار جريان خون در اطراف پياز مو جريان پيدا مي‌كند و رشد مو تحريك مي‌شود. 
*-به هیچ وجه موهایتان را خیلی محکم نبندید یا سراغ مدل‌هایی که احتمال آسیب رساندن به موها را دارند، نروید مثلا  دم‌اسبي كردن موها با استفاده از كش‌هاي محكم صدمه زيادي به موها مي‌زند. همین كشيدن موها مي‌تواند منجر به ريزش مو هم شود. از طرف دیگر یادتان باشد هرگز موهاي خيس را دم‌اسبي نكنيد زيرا موهای خیس بسیار آسیب‌پذیرترند و ممکن است به راحتی کنده شوند.
* اگر موهای کم‌پشتی دارید به هیچ وجه نباید موها را یکدست كوتاه كنيد بلکه بهتر است در ناحيه جلوي سر موها را كوتاه و خرد کنید تا حجیم‌تر به نظر برسند و کم‌پشتی به چشم نیاید. 
* هنگام انتخاب مدل مو حتما باید به فرم و حالت صورتتان توجه کنید مثلا صورت‌هايي كه پيشاني بلند دارند بهتر است سراغ مدل‌های چتري یا مدل‌هایی بروند که موها روی صورت ريخته مي‌شود.
* وقتی جلوی موها خرد شود و حالت چتري پیدا کند و روي پيشاني ريخته شود نه تنها صورت جذاب‌تر و شاداب‌تر می‌‌شود بلکه سن نیز بسیار کمتر جلوه می‌کند.
* وسایل حالت‌ دهنده  و داغ به راحتی به موهای شما آسیب می‌زنند؛ بنابراین توصیه  می‌کنیم حتما قبل از براشينگ و اتو از مواد و محافظ‌هاي مو ‌و محلول‌های ‌آبرسان استفاده کنید تا حرارت سشوار يا اتو با واسطه این مواد به موها برسد و آسیب‌ کمتری به موها  وارد ‌کند.
* اگر می‌خواهید موها وز نشود یا بعد از سشوار حالت خود را بهتر حفظ کند و درخشنده‌‌تر به نظر برسد، بعد از براشينگ از سرم كريستال استفاده کنید البته حواستان باشد كه بیشتر سرم را به نوك موها بزنید.