هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

روش های زیبایی 7 آرایشگر برجسته تهران (بخش دوم)

روش های زیبایی 7 آرایشگر برجسته تهران (بخش دوم)



با ناخن‌های کاشته چطور رفتار کنید
 
نگار کلهری، کارشناس آرایشگری و کاشت ناخن
*- اگر ناخن‌های کاشته‌شده دارید از آستون براي پاك كردن لاك استفاده نكنيد چرا که آستون حلال مواد است و می‌تواند به کاشت ناخن‌های شما آسیب برساند و بهتر است از لاك‌پاك‌كن‌هاي مخصوص استفاده كنيد.
 
*- توصیه می‌کنیم براي كوتاه كردن ناخن كاشته شده از ناخنگير استفاده نكنيد زيرا ناخنگیر می‌تواند به راحتی به ناخن‌ها آسيب بزند و باعث شكسته شدن آنها شود. بهتر است به جای ناخنگیر از سوهان ناخن برای کوتاه کردن و آرایش كردن آنها استفاده کنید.
 
*/- هنگام شست‌وشو مثلا ظرف شستن  برای مراقبت از ناخن‌های کاشته‌شده حتما از دستکش استفاده کنید تا ناخن‌ها را از هرگونه آسیب‌  احتمالی حفظ کنید.
 
*- اگر بعد از کاشت ناخن در اثر ضربه ناخن شما شکست به هیچ عنوان خودتان آن را ترميم نکنید و به فکر چسباندن آن با چسب نباشید برای ترمیم آن به آرایشگاه بروید و از یک متخصص اين كار کمک بخواهید زيرا ناخن‌های کاشته‌شده اگر شکسته شود بهترین مکان برای رشد قارچ‌هاست.
 
ابروها را چطور بردارید
فاطمه کریمی، کارشناس آرایشگری  در طراحی ابرو
*- چشم‌هاي افتاده بهتر است ابروهايي نسبتا به حالت 8 داشته باشند كه اين مدل خطای ديد ایجاد می‌کند و باعث مي‌شود افتادگي چشم به نظر نيايد. 
* برای چشمان ريز بايد نسبتا ابروها پهن و صاف رو به بالا باشد. همچنين این افراد نباید سراغ ابروهاي بلند بروند چرا که ریزی چشمانشان بیشتر مشخص مي‌شود.
* اگر ابروهای کم پشت دارید یا به دلیل دیگری ترجیح می‌دهید ابروها را پر نشان دهید برای پر کردن آنها از مداد استفاده نکنید بلکه بهتر است از سايه ابرو استفاده كنيد. 
 
* اگر می‌خواهید هنگام اصلاح صورت درد کمتری را تحمل کنید قبل از اصلاح بهتر است صورت خود را با هيچ مواد شوينده‌اي نشوييد. 
* برای جوش نزدن، با الكل سفيد بعد از اصلاح پوست را ضدعفوني کنید.
 
* ما آرایشگرها برای اصلاح صورت بیشتر وکس را توصیه می‌کنیم تا بند، چرا که با وكس يك لايه‌برداري سطحي نيز براي پوست انجام مي‌شود و پوست طراوت بیشتری می‌گیرد البته یادتان نرود که حتما بعد از وكس از لوسيون‌هاي ضدالتهاب استفاده كنيد. 
*اگر پوست خیلی حساسی دارید برای اصلاح صورت از وکس استفاده نکنید و سراغ همان راه‌های قدیمی مثل بند بروید. 
* توصیه می‌کنیم تا نيم ساعت بعد از وكس از مواد آرايشي استفاده نكنيد. بهتر است در خانه صورتتان را وکس نکنید چون ممکن پوست را بسوزانید و تاول ایجاد کنید همچنین اگر وکس را بد از روي پوست بلند كنيد کبودی ایجاد می‌شود. بعد از وکس نیز بهتر است از لوسيون ضدالتهاب و ضدجوش استفاده كنيد.
*هنگام اصلاح صورت از پاكيزه بودن نخ اصلاح و بیش‌بند مطمئن شوید و همچنین  براي پيشگيري از جوش صورت از آرایشگر بخواهید نخ را آغشته به الكل کند و سپس از آن استفاده کند و بعد از اصلاح هم براي جلوگيري از التهاب و جوش از پماد بتامتازون يا ژل‌های ضدجوش استفاده کنید، البته براي پوست‌های چرب می‌توانید از آب‌خيار هم استفاده كنيد تا حرارت و التهاب پوست‌تان گرفته شود.