هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

رمز و رازهای یک ته دیگ برشته و خوش رنگ و خوشمزه

رمز و رازهای یک ته دیگ برشته و خوش رنگ و خوشمزه



ابتدا باید مطمئن شوید که مقدار روغن ته قابلمه کافی است زیرا ته دیگ روغن را به خود کشیده و در حین زمان برشته شدن روغن آن کم خواهد شد . یکم پس مقدار و میران کافی روغن اولین نکته آن است .
دوم اینکه با مقداری زعفران دم کرده میتوان با قلم موی آشپزی از زعفران دم کرده را روی نان مالید :تهیه زعفران برای تزیین غذاهای با آبجوش و قطعات یخ و ماکروویو   .  بعد این که حرارت باید ملایم و یکنواخت باشد . یعنی پس از این که جسم قابلمه گرم شد و بخار در داخل آن پیچید حرارت را کمتر نمود و در طی مدت طولانی روی حرارت قرار داد تا کاملا برشته شود .
 نکته بعدی برای سیب زمینی و چغندر : روغن را داغ کرده و ورقه ها را ته دیگ بچینید و کمی نمک بزنید وقتیکه داغ شد طرف بعددیگر را برگردانید  . به این ترتیب دیگر پلو ها به ته دیگ ها نمی چسبد ! حالا برنج آبکش را ته قابلمه بریزید و دم کنید .
به طور خلاصه :  رمز یک ته دیگ طلایی و برشته و خوشمزه در مقدار کافی روغن و نیز زعفران و نیز در تهیه آن با حرارت کم در طی مدت طولانی نهفته است .
برای تزیین ته دیگ میتوان از خلال پسته و زرشک و گل های خشک و  گل زعفران و کاربرد آن مرباهای گل تزیینی و خلال پرتقال و .... مقداری برنج زعفرانی استفاده کرد . برای تزیین روی ته دیگ میتوان از کنجد و خرفه و سیاهدانه استفاده کرد