هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

رضایت مشتری رمز موفقیتم است

رضایت مشتری رمز موفقیتم است


سلطان ابرو:

الهام نصیرزاده| آراستگی و توجه به نوع پوشش و ظاهر از مصداق های زیبایی است. به فرموده امام صادق(علیه السلام) «خداوند به یقین زیبایی و آراستگی را دوست می‌دارد و بدحالی و خود را بدبخت و نادار و بیچاره و ضعیف نشان دادن را زشت می دارد. در این شماره هفته نامه افق کویر گفتگویی با یکی از آرایشگرهای شهرمان انجام داده است.
افق کویر: لطفاً خودتان را معرفی‌کنید؟
عزت افضلی هستم معروف به سلطان ابرو
افق کویر:آرایشگاهتان چه سالی تأسیس شده است؟ و نشانی آن را بیان کنید؟ 
حدود 19سال، مبارکه، کوچه یادگار امام (ره)، اولین فرعی سمت راست، جنب دبیرستان نمونه حضرت معصومه(ع) . شماره تماس: 09138596735
افق کویر: چه خدماتی به مشتری هایتان ارائه می دهید؟
در رشته های مختلف آرایشگری تخصص دارم؛ علی الخصوص در زمینه های پیرایش، اپیلاسیون صورت و اصلاح ابرو و آرایش دائم چهره و همچنین دارای مدرک پاکسازی صورت بوده و دوره کار آموزی آن را گذراندم و مدرک فنی حرفه ای همه را دریافت نموده ام. 
افق کویر:   احساستان را نسبت به این حرفه بیان کنید؟
همیشه خدا را شاکرم که این استعداد و نیروی خلاقیت را در من قرار داده و بخاطر لذت آن آرامش خاصی دارم، چون این آرامش را می توانم به دیگران هم انتقال دهم؛ چرا که تا به حال مشتری ناراضی از آرایشگاه من بیرون نرفته است، چون رضایت کامل از کارم دارند و آرامش و آسودگی خاطری در او به وجود می آید که آن حس آرامش در من چند برابر می شود؛ چرا که از خوشحال کردن دیگران لذت می‌برم و من عاشق خلاقیت هستم. 
افق کویر: با توجه به تعدد مشتریانی که داشته اید از چه برخوردی بیشتر خوشحال می گردید؟
 مشتاق مشتریانی هستم که وقتی در حین کار می گویند به آرایشگاه دیگری مراجعه کردم عیب را از ابروهای من دانستند کار بر روی ابروهای چنین مشتریانی برای من لذت بخش است همچنین دیدن خوشحالی، رضایت و گاهی شگفتی مشتریان.
افق کویر: رمز موفقیت خود را چه‌می‌دانید؟
رضایت مشتری برایم از هر چیز دیگری مهم تر است که در رأس رموز موفقیتم قرار می گیرد و زمان یکی دیگر از رمزهای موفقیتم است. هیچ گاه از وقت گذاشتن برای مشتری هایم دریغ نکرده ام، چون برای کارم ارزش قائلم و عاشق کارم هستم و با یاری خداوند هر سال با آموزش دوره های جدید به مشتریهایم خدمت می کنم، چون این استعداد از کودکی در من ریشه داشته و همیشه در رؤیا ام این بود که  آرایشگر حرفه ای شوم.
افق کویر: آیا در دوران تحصیل، قصد ادامه تحصیل در رشته دانشگاهی را‌داشتید؟
هیچ وقت برخلاف دوستانم، دانشگاه در نگرشم نبود و بر عکس مادرم که خدا رحمتش کند آرزو داشت معلم شوم، افسوس همیشه شرمنده مادرم می مانم و افسوس که هیچوقت هیچ مشوق و هیچ پشتوانه ای در کارم نداشتم تا بتوانم به آن مرتبه ای که مد نظرم بوده تا حالا برسم و همچنین وجود بعضی مسائل و مشکلات نگذاشت به مرتبه های بالاتری دست پیدا کنم که همه مشکلات را سپردم دست خدا و تسلیم صلاح او هستم، چون تنها پشتوانه من بوده و هست.
افق کویر: آیا خاطره ای از این‌دوران‌دارید؟
خاطره ام بر می گردد به مقطع دوره دبیرستانم، یک روز یکی از دوستانم برای درس خواندن نزد من آمد ه بود به من گفت یکی از نزدیکانش آرایشگر است و موهای جلوی سر را چنین و چنان کوتاه می کند آن روز عیب بود دختر برود آرایشگاه و من تشنه یادگیری بودم از توضیح مختصرش استفاده کردم و این عمل را بر روی سر دختر همسایمان که تازه برای دانشگاه قبول شده بود و می خواست به دانشگاه برود انجام دادم فقط شک داشتم که چند سانتی متر از طول موهایش را کوتاه کنم، چشمتان روز بد نبیند فقط دو سانتی متر از طول موهایش را جا گذاشتم و بقیه را کوتاه کرده بودم و از هیجان زیاد دوستم نمی‌دانستم باید چه کار بکنم. 
افق کویر: آیا این خاطره تأثیری بروی کمرنگ شدن علاقه شما نسبت به این حرفه گردید؟
خیر، این شکست یک پیروزی و موفقیت بزرگی در پیرایش برای من بود.
افق کویر: صحبت خاصی با بانوان بافق در زمینه شغلتان دارید؟
شاید برای بعضی ها سؤال پیش بیاید که چرا با این سابقه کار ما الآن باید متوجه بشویم که شما هم آرایشگاه دارید؟! پاسخم به این افراد این است که من هرگز دنبال تبلیغات نبودم و همیشه با تبلیغاتی که از کارم می شد هر مشتری مشوق آمدن چند مشتری دیگر به آرایشگاه من می شد و نگرشم در مورد درآمدم این است که روزی رسان خداست.