هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

رشته بدمینتون ورزشی مفرح و جذاب

رشته بدمینتون ورزشی مفرح و جذاب



بدمینتون ورزشی است که چابکی و انعطاف پذیری بدن را بالا می‌برد و به مفاصل و ماهیچه‌های بدن کمک می‌کند. این بازی كه با راكت و توپ پردار در سالنهای سرپوشیده اجرا می شود برای اولین بار در هند اجرا شد و پس از آن به انگلستان برده شد. در هندوستان این بازی را پونا(Poona) می نامیدند. افسران ارتش انگلیس كه در آن كشور مستقر شده بودند این بازی را آموختند و آنرا به انگلستان برده و به دوستان خود معرفی كردند.چون برای اولین بار این بازی در مجلس ضیافتی كه در قصر بدمینتون برپا شده بود انجام گرفت از آن پس بازی پونا را بدمینتون نامیدند. این بازی به سرعت در اكثر كشورهای جهان گسترش یافت.
افق کویرلطفاً خودتان را معرفی کنید؟
 اکرم بابایی، خواهر شهید بابایی و دارای لیسانس حقوق می باشم. مربی بدمینتون باشگاه سنگ آهن و نایب رییس هئیت بدمینتون هستم، مربیگری را از سال 86 شروع نموده ام. در ابتدا مدارس به دلیل آن که رشته بدمینتون زیاد جایگاهی نداشت، فقط چند نفر زن در این رشته فعالیت داشتیم.  با هیئت کار را در زمینه این ورزش شروع کرده و بعد از مدتی به مربیگری باشگاه سنگ آهن در آمده و تا کنون ادامه دارد.
افق کویر  چه روزهایی ورزشکاران این رشته تمرین دارند؟
در حال حاضر دو مربی هستیم در سه رده نونهالان، نوجوانان و جوانان. رده سنی ها نونهال و نوجوان جدا و جوانان و بزرگسالان زیر نظر خودم فعالیت می نمایند.
افق کویر  استعداد فرزندان بافق و ورزشکاران در این رشته را چگونه می بینید؟
 در مدارس تست هایی از قبیل دو سرعت و حرکت های عکس العملی گرفته شد و حدود 15 نفر از دانش آموزان در این رشته پذیرفته شدند و برخی را با فعالیت در تمرین می توان تشخیص داد که توان پیشرفت دارند.
افق کویر  به فکر هستید که ورزش در سطح نوجوانان و جوانان را گسترش دهید؟
 از پایه استعدادیابی شروع خواهد شد. در اردیبهشت سال 94 مدرسه بدمینتون تشکیل می شود.
افق کویر  مشکلاتی که بر سر راه هست چیست؟
در راستای ارتقا و پیشرفت  این رشته  با توجه به امکانات خوب ورزشی که در باشگاه موجود می باشد مطلوب است احداث یک سالن اختصاصی بدمینتون برای رسیدن به اهداف بلند  این رشته ورزشی در نظر گرفته شود.
 افق کویر  در خصوص افتخارات رشته بدمینتون توضیحاتی ارائه دهید؟
از زمان آغاز کار مربیگری هر ساله در استان مقام خصوصاً در رده نونهال و نوجوانان داشتیم.
حتی یکی از ورزشکاران برای اردوی تیم ملی انتخاب شد، اما به دلایلی ادامه نداد. خیلی سخت بود در اوجی که می توانست به رده های بالاتر صعود کند به یکباره ورزش را رها کرد. در کل  استعداد بچه های بافق بخصوص در رشته بدمینتون قابل تحسین می باشد.
افق کویر  بدمینتون را چگونه ورزشی می بینید؟
 بدمینتون رشته ای شاد، مفرح و کم آسیب است و برخورد فیزیکی نیز وجود ندارد، امیدوارم سال آینده شاهد استقبال بیشتری از جانب علاقمندان باشیم و سازماندهی روی آن انجام گیرد.
افق کویر  حرف پایانی:
 تشکر ویژه ای از مدیر عامل و اعضای هیئت مدیره باشگاه سنگ آهن و همچنین خانم رنجبر مسئول امور ورزش بانوان‌دارم.