هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

رسم قدیمی بیرون آوردن خانواده عزادارازعزا به مناسبت عید غدیرخم در بافق برگزار شد

رسم قدیمی بیرون آوردن خانواده عزادارازعزا به مناسبت عید غدیرخم در بافق برگزار شد



 بنابر یک رسم قدیمی خانواده هایی که یکی از عزیزان خود را از دست داده اند جمعی از دوستان و آشنایان آنان با حضور در منزل بازماندگان و یا پدر خانواده رخت سیاه پدر و برادرانشان را تنشان درآورده و با اهدا لباس سفید از آنها می خواهند به میمنت عید رخت سیاه را از تنشان بیرون آورده و بیرون بیاندازند.

این مراسم قدیمی برای یکی از داغدیدگان بافق به نام محمدرضا ایرانی از بازداشت شدگان اخیر در اعتراض به واگذاری شرکت سنگ آهن مرکزی که برادر خود را در سانحه رانندگی از دست داده بود توسط دوستان وی برگزار شد.

جمعی از دوستان و سایر همکاران بازداشتی و به مناسبت عید غدیر خم با حضور در منزل پدر مرحوم حمید ایرانی ضمن همدردی با آنها به رسم دیرینه لباس سفیدی تهیه کرده و از آنان خواستند تا رخت عزا از تنشان درآورند و با اصلاح موهای سر و صورت به عزاداری پایان دهند.

آنچه که در مراسم شب گذشته جلوه‌گری داشت خواندن اشعار توسط کودکان بازداشت شدگان اخیر بود که یا لهجه کودکانه اشعاری درباره روزهای تحصن خود و مادرانشان جلو فرمانداری بافق برای آزادی پدران خود می خواندند.

شایان ذکر است مرحوم حمید ایرانی در تاریخ یازدهم شهریورماه بنا این گفته که شایعه شده بود برادرش از زندان آزاد خواهد شد در حال برگشت از روستای خود بود که بر اثر سانحه تصادف جان باخت.