هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

راه اندازی شبکه دیجیتال TS3در بافق

راه اندازی شبکه دیجیتال TS3در بافق


به زودی:

الهام نصیرزاده –اکرم عباسی|
 به گزارش هفته نامه افق کویر، دوشنبه هفته گذشته بیستم شهریورماه، مدیرکل صدا و سیما استان یزد در نشست هم‌اندیشی با اصحاب رسانه و خبرنگاران شهرستان بافق گفت: با توجه به اینکه یکی از ارکان توسعه صنعتی، اقتصادی، سلامت و… رسانه است که متأسفانه بسیاری از صاحبان امر این معنی را درک نمی‌کنند.
احمد پهلوانیان بابیان اینکه صنایع در کنار ساخت سینما، فضای فرهنگی و ... باید از حوزه رسانه دفاع کند تصریح کرد: حمایت از رسانه توسط صنایع بخشی از مسئولیت اجتماعی صنایع است و به‌طورکلی در کشور ما صنایع در قبال حمایت از رسانه منت می‌گذارند.
وی با اشاره به اینکه شرکت سنگ‌آهن مرکزی در این مقوله ورود قابل قبولی داشته است خاطرنشان کرد: اگر کسی از رسانه حمایت کرد نباید منت بگذارد بلکه باید منت بپذیرد.
مدیرکل صداوسیما استان یزد اظهار داشت: برخی از رسانه‌ها بجای دستگیری، مچ‌گیری، بجای ارتباط سازنده، تخریب سوزنده و نگاه‌های غیرمنصفانه دارند.
وی بیان داشت: رسانه بافق بستر و بسترساز توسعه است و اصحاب رسانه متخصص، نجیب و شریف بافق این بستر را فراهم کرده‌اند.
فرماندار بافق در این نشست  گفت: رسانه بهترین ابزار معرفی ظرفیت و پتانسیل شهرستان است و خوشبختانه خبرنگاران بافق فعالیت بسیار مطلوبی در شهردارند.
محمد زاده رحمانی افزود: خبرنگاران این شهرستان باید با حضور در کلاس‌های خبرنگاری و دریافت آموزش‌های حرفه‌ای، توانمندی خود را افزایش دهند.
وی تصریح کرد: فرمانداری بافق تمام همت و تلاش خود را برای آگاهی بخشی و آموزش خبرنگاران شهرستان با دعوت از اساتید بنام و متخصص خبر بکار خواهد بست.
دکتر پهلوانان در حاشیه این نشست در گفتگویی اختصاصی به پرسش های مطرح شده از سوی خبرنگاران این هفته نامه پاسخ داد.
افق کویر: طبق پیامک های ارسالی به این هفته نامه شهروندان درخواست راه اندازی شبکه امید و تماشا در بافق را دارند برای انجام این کار چه برنامه ای دارید؟
اواخر سال 1394 یک بخش جدیدی به شبکه های دیجیتال در استان اضافه شد که ما اصطلاحاً (TS) می گوییم هر (TS) ظرفیت پخش بیست شبکه جدید را دارد یک فرستنده در صدا و سیما نصب شد یک فرستنده در ایستگاه حاجی آباد که بواسطه این فرستنده ها مرکز استان، اشکذر، میبد و اردکان شبکه های جدید را می توانند دریافت بکنند در شهرستان های دیگر این (TS3) نصب نشده است. در جلسه ای که با فرماندار بافق داشتیم قرار شد کارهای مقدماتی آن صورت بگیرد و ان شاا... با همکاری و تعاملی که صورت می گیرد تا چندماه آینده شبکه دیجیتالی (TS3) راه اندازی شود. بعد از راه اندازی آن هفت شبکه جدید مثل شبکه آی فیلم و شبکه سه (با کیفیت اچ تی)، امید، شما و تماشا در شهرستان بافق هم قابل دریافت و تا بیست شبکه هر چه اضافه شود قابل دریافت خواهد بود.
افق کویر: برخی از روستاها از شبکه دیجیتال برخوردار نیستند برای این روستا ها چه برنامه ای دارید؟
 طبق بررسی های صورت گرفته تنها دو روستا در بافق پوشش دیجیتال ندارد یکی روستای شادکام که بصورت آزمایشی راه اندازی و تا هفته آینده به صورت قطعی راه اندازی خواهد شد و دیگر روستای قطرم که با فرماندار هماهنگ شده است و به زودی دیجیتال آن راه اندازی می گردد. 
افق کویر:نظرتان را راجع به رسانه های بافق و خبرنگاران را بیان کنید:
 هفته نامه افق کویر خوب و متنوع می باشد همه نوع مطلبی دارد از آشپزی، مباحث سلامت،حوادث، اخبار بافق و.... این هفته نامه جز هفته نامه هایی است که مطالعه می کنم و هفته نامه ای بومی و با کیفیت است و جای تبریک دارد. تا آنجاییکه بنده از فضای رسانه ایی شهرستان بافق آشنایی دارم چه این رسانه مکتو ب چه فضای مجازی یکی از نجیب ترین و اخلاقی ترین فضای رسانه ای را بافق دارد. بحث های غیراخلاقی ندارد و مباحث انتقادی بجای خودش است و خوب هم هست؛ اما خیلی اخلاقی و سالم می باشد.