هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

راه اندازی ایستگاه سنجش آلاینده هوا در بافق

راه اندازی ایستگاه سنجش آلاینده هوا در بافق



 باشگاه خبرنگاران جوان| سعید متصدی، معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست کشور با تاکید بر ضرورت تعامل سازنده صنعت و محیط زیست گفت: ایجاد زیرساخت های شهری، تصفیه فاضلاب، افزایش فضای سبز و اشتغال موضوعاتی است که باید تفاهم بیشتری با محیط زیست و صنایع صورت گیرد.
متصدی با بیان اینکه موضوعات زیست محیطی یکی از پایه های اساسی و اصلی مباحث مربوط به فعالیت های صنعتی است افزود: خوشبختانه شرکت سنگ آهن در زمینه های کنترل آلاینده ها و موضوع مربوط به افزایش فضای سبز فعالیت های قابل تقدیری انجام داده است.
وی خاطر نشان کرد: این نخستین ایستگاه پایش آنلاین محیطی در سنگ اهن بافق است که از نظر تعداد سنسورها و نوع سنسورها دقت های لازم در آن صورت گرفته است و امیدواریم ارقامی که این ایستگاه پایش میکند همیشه پایین تر از حد استاندارد باشد .
متصدی تصریح کرد: با نصب این ایستگاه  این حس مسئولیت در شرکت به وجود آمده که به محض اینکه آلاینده ای در فرایندهای تولیدی وغیرمعدنی افزایش یابد بتواند آن را کنترل کند.
معاون محیط زیست افزود: این ایستگاه آلاینده های اصلی هوا شامل اوزون ذرات معلق 2.5 و 10 میکرونی و گازهای آلاینده ای مثل دی اکسید گوگرد را اندازه گیری میکند.
وی گفت: :در کنار این ایستگاه، ایستگاه هواشناسی وجود دارد که دارای پارامترهایی مانند باران سنج، دماسنج، فشارسنج و رطوبت سنج است که جهت و سرعت وزش باد را نمایش میدهد. 
متصدی بیان داشت : حدود  200 ایستگاه آلاینده در سطح کشور فعالیت دارند و این ایستگاه ه با  پیوستن به شبکه  وضعیت آلودگی هوا را با توجه به ریزگردهایی که وجود دارند رصد می کند .
سنگ آهن بافق ایستگاه سنجش آلاینده های هوا را که مطابق با بند 5 سیاست های کلی نظام از طرف مقام معظم رهبری اعمال شد با اعتباری بیش از  400 میلیون تومان تجهیز  و راه اندازی کرده است .