هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

راهیابی بافق به مرحله نهایی اولین دوره شبکه شهرهای خلاق

راهیابی بافق به مرحله نهایی اولین دوره شبکه شهرهای خلاق



به گزارش هفته نامه افق کویر، در روز جمعه مورخ ۲۱شهریورماه در پایان مراسم تجلیل از هنرمندان بافقی بمناسبت روز سینما؛ "فاطمه موسوی زاده ، معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد به سوالات این هفته نامه پاسخ داد..
وی وضعیت و فعالیت های هنری بافق را خوب ارزیابی اظهار داشت: گروه ها و تشکلهای هنری که در شهرستان بافق فعالیت می کنند؛ در قالب انجمن نمایش، سینمای جوان، موسیقی و خوشنویسی به صورت شعب و نمایندگی وجود دارد و بقیه گروهها و تشکلهای هنری (تجسمی ،عکاسی)به همت هنرمندان شهرستان بافق تشکیل شده است.
فاطمه موسوی زاده در خصوص جایگاه این شهرستان در زمینه فعالیت های هنری" تصریح کرد: در شهرستان بافق برنامه ها و فعالیت های خوبی در زمینه فعالیت های هنری انجام گرفته که می توان به ایجاد گارگاههای آموزشی ، برنامه های هنری و اجراهای نمایشی که به جشنواره ها و مسابقات مختلف راهیابی داشته اشاره کرد و این نشان از جایگاه ویژه این شهرستان در استان دارد و بافق جزء چند شهرستان برتر ما می باشد.
معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد با اعلام یک خبر خوش برای شهرستان بافق ، بیان داشت: این شهرستان یکی از از هفت شهر راه یافته به مرحله نهایی اولین دوره شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر است که در حوزه صنایع دستی و سنتی جزء ۱۸ شهر کشورمی باشد که به این مرحله راه یافته است.
وی توضیح داد: شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر؛ عنوان طرحی برای شناسایی ظرفیت‌های فرهنگی و هنری در شهرها و مناطق جغرافیایی ایران با نگاه آمایش سرزمینی و ایجاد شبکه‌هایی برای تعریف همکاری‌ها و برنامه‌های مشترک میان آن‌ها است.
موسوی زاده اضافه کرد: این طرح با محوریت معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با مشارکت نهادها و دستگاه‌های فعال فرهنگی و هنری در حوزه شهری از جمله سازمان شهرداری و دهیاری‌های کشور، وزارت میراث فرهنگی و گردشگری و کمیسیون ملی یونسکو در حال اجراست.

 

الهام نصیرزاده|