هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

راهکارهایی برای اینکه جواهرات نقره مثل روز اول براق و نو شود

راهکارهایی برای اینکه جواهرات نقره مثل روز اول براق و نو شود



وقتی ظرف ها و جواهرات نقره منزل تان درخشش و زیبایی خود را از دست می دهد ، با این راهکارهای ارائه شده می توانید آن ها را همانند روز اول برق بیندازید و به این صورت نقره های زیبا را با استفاده از این مواد براق کنید .
استفاده از آب لیموترش و شیر خشک
ابتدا یک قاشق غذاخوری آب لیمو را با نصف فنجان آب و نصف فنجان شیر خشک مخلوط کنید و نقره را به مدت یک شب در این محلول قراردهید تا همانند روز اول براق و نو شود .
استفاده از پودر ماشین لباسشویی
یک کاسه را با ورق آلومینیومی بپوشانید و درون آن آب داغ بریزید . سپس یک قاشق غذاخوری پودر لباسشویی در آب حل کنید و نقره را برای یک دقیقه در آب قرار دهید و سریعا شسته و خشک کنید .
استفاده از ورق آلومینیومی
باید یک تکه ورق آلومینیوم را با یک لیتر آب و یک قاشق غذاخوری جوش شیرین بجوشانید و نقره را به مدت 10 ثانیه در آن بگذارید و سریع بیرون بیاورید . اگر با این کار باز هم نقره مات است ، با یک چهارم فنجان جوش شیرین و دو قاشق آب خمیری درست کنید و با اسفنج روی نقره بکشید ، سپس آن را بشویید و خشک کنید .
استفاده از شیشه پاک کن
روی پارچه یا مسواک شیشه پاک کن بپاشید و نقره را تمیز کنید . با  این کار نقره همانند روز اول براق و شفاف می شود .
استفاده از خمیردندان
کمی خمیردندان روی پارچه بزنید و روی بخش های مات نقره بمالید . این بخش ها را تمیز و خشک کنید تا درخشندگی آن را با چشمان تان ببینید .
استفاده از ژل ضدعفونی کننده دست
ژل ضدعفونی کننده دست به خوبی سطح نقره را جلا می دهد . کافی است چند قطره از ژل روی پارچه ی نرمی بریزید و سطح تیره و سیاه شده نقره را تمیز کنید .
استفاده از سرکه
نصف فنجان سرکه سفید و دو قاشق غذاخوری جوش شیرین را مخلوط کنید و به مدت 2-3 ساعت روی سطح نقره بمالید تا جواهرات و ظرف های نقره تان جلوه و درخشندگی زیبایی پیدا کند . بعد از آن ظرف را با آب سرد بشویید و خوب خشک کنید .
استفاده از گچ
در قفسه ای که جواهرات و ظرف های نقره ای را می گذارید ، چند قلم گچ قرار دهید . گچ ها رطوبت را می گیرد و از تیره شدن نقره جلوگیری می کند .
استفاده از شیشه پاک کن
روی پارچه یا مسواک شیشه پاک کن بریزید و نقره را تمیز کنید . با این کار نقره همانند روز اول براق و روشن می شود .
استفاده از نرم کننده مو
کمی نرم کننده مو روی نقره بمالید و اجازه دهید خشک شود . با این کار از سیاه شدن نقره جلوگیری می کنید .
استفاده از نشاسته ذرت
نشاسته ذرت و آب را ترکیب کنید و روی سطح نقره بمالید تا درخشش را به آن برگردانید . بهتر است خمیر را با پارچه ای مرطوب روی نقره بمالید تا خشک شود و سپس با حوله ی زبر تمیز کنید .
استفاده از سس گوجه فرنگی
کمی سس گوجه فرنگی روی پارچه بزنید و روی قسمت های سیاه شده نقره بمالید . اگر با این کار قسمت های سیاه نقره از بین نرفت ، بخش های سیاه را به مدت یک ربع با سس بپوشانید و با پارچه نرم تمیز کرده ، بشویید و خشک کنید .