هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

راهداری آستین همت بالا بزند

راهداری آستین همت بالا بزند



 

به  گزارش هفته نامه افق کویر، با توجه به اتمام جاده دو بانده بافق- یزد و جاده دوبانده در حال احداث بافق- بهاباد گفتگویی ویژه با " سرهنگ سیدعلی آسیایی" رییس پلیس راه استان یزد انجام شده است که در ادامه می خوانید:
افق کویر:طرح دو بانده بافق_ بهاباد زمان‌بر است برای اصلاح مسیر فعلی چه برنامه‌ای دارید؟(به ویژه منطقه "بیشه در")
اصلاح و نصب تابلو و علایم هشداردهنده درپیچ های موجود، خط کشی و ملایم سازی شیب شیروانی حاشیه راه که می بایست توسط اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای انجام شود.
افق کویر: برای ساخت مرکز پلیس راه در بافق چه برنامه‌ای دارید؟
زمین برای ساخت پلیس راه در جاده بافق به یزد بعد از مسجد حضرت ابوالفضل (ع) واگذار شده، ولیکن طبق قانون ساخت آن برعهده اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوده که تا این لحظه اقدامی درخصوص ساخت پلیس راه صورت نگرفته است.
افق کویر: آیا مسیر سه راهی سه چاهون استاندارد بوده و نصب سرعت کاه و میدان در این مسیر ضرورت دارد؟! (با توجه به تخلفات رانندگی که در این قسمت صورت می گیرد؟)
برای سه راهی سه چاهون، میدان احداث شده و دارای سرعت گیر می باشد، ولیکن می بایست توسط اداره راه آشکار سازی، ایمن سازی و مدیریت سرعت صورت پذیرد.
افق کویر: به نظر شما آیا مسیر بافق – یزد از استاندارد لازم برخوردار است؛ چراکه بعضاً تصادفاتی در این مسیر رخ می دهد؟
پلهای مسیر بافق به یزد بیشتر فاقد حفاظ، گاردریل و همچنین فاقد خط کشی مناسب وسط و حاشیه راه می باشد، شیب شیروانی در برخی مقاطع نامناسب بوده و سطح راه و شانه خاکی نیز در برخی مقاطع اختلاف سطح دارد.
افق کویر: جاده های اختصاصی مثل جاده سه چاهون _ بهاباد که مسیر تردد کامیون ها می باشد و ماشین های شخصی در این مسیر عبور می‌کنند آیا تحت پوشش پلیس راه است یا خیر ؟اگر نیست چرا؟
جاده هایی که تحت پوشش اداره راه باشد مربوط به پلیس راه و معابری که تحت پوشش شهرداری باشد مربوط به پلیس راهور می باشد.

الهام نصیرزاده|