هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

دکتر افشاری رییس بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) بافق: درصد خطا در همه بیمارستانها وجود دارد

دکتر افشاری رییس بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) بافق: درصد خطا در همه بیمارستانها وجود دارد


دکتر افشاری رییس بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) بافق: درصد خطا در همه بیمارستانها وجود دارد

دکتر افشاری رییس بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) بافق، در گفتگو با خبرنگار هفته نامه افق کویر برنامه های این بیمارستان را در سال جدید بیان نمود که توجه شما خوانندگان عزیز را به آن جلب می نماییم.
دکتر افشاری اولین و مهمترین برنامه بیمارستان را بحث سی تی اسکن بیان نمود و گفت: از سال قبل با همکاری شرکت سنگ‌آهن شروع به کار کردیم و قرار بوده که تأمین مالی آن بر عهده شرکت سنگ‌آهن باشد و بقیه کارهای آن که شامل مجوزهای مختلفی که نیاز دارد به اضافه ساختمان آن برعهده بیمارستان و دانشگاه باشد.
وی ادامه داد: اوایل دی ماه سال گذشته قرارداد آن را با شرکت مربوط بستیم و دستگاهی که خریداری شد بهترین دستگاهی است که در حال حاضر در بازار هست و تأیید شده ترین مارک می باشد.
وی افزود: در تیرماه این دستگاه وارد بافق می شود، یکسری متعلقات در کنار دستگاه نیاز بوده است که تأمین مالی آن صورت گرفته است. تأمین مالی دستگاه سی تی اسکن کامل شده حدود دو میلیارد تومان هزینه خود دستگاه است نیاز به سه نیرو دارد که به فکر نیروهای آن هم هستیم.
رییس بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) بافق تصریح کرد: ساختمان سی تی اسکن به زودی کلنگ آن زده خواهدشد؛ فقط به دنبال ساختمان سی تی اسکن نیستیم و اگر تا الآن صبر کردیم به دنبال این هستیم تا یک مجموعه ساختمان را تأسیس کنیم. در واقع طرح توسعه ای برای بیمارستان بافق می خواهیم داشته باشیم، یکسری مشکلات در بخش ساختمان داریم؛ مثلاً سالن جلسه و اجتماعات، برای اسکان پزشکان مشکل داریم، بخش سونوگرافی نداریم؛ که قرار هست در قالب ساختمان دستگاه "سی تی اسکن" ببینیم. مکان یابی آن انجام شده است بین اورژانس و بخش دیالیز.
افق‌کویر: بعضی از شهروندان از سونوگرافی بیمارستان ناراضی هستند و می گویند بعضی مواقع اشتباهات صورت می گیرد در این رابطه توضیح بدهید.
البته چنین چیزی نیست و موارد مختلفی داشتیم که سونوگرافی هایی که در استان انجام شده با سنوگرافی بیمارستان بافق مغایرت داشته است و تشخیص سونوگرافی که در بیمارستان بافق صورت گرفته درست بوده است. این مغایرتها به یک سری عوامل مربوط می شود؛ مثلاً شرایط خود مریض، وضعیتی که بیمار موقع سونوگرافی دارد؛ حتی مهارت پزشک و خود دستگاه؛ ولی معمولاً ده درصد خطا در همه بیمارستانها وجود دارد.
وی ادامه داد: برنامه دیگر ساخت انبارهای بیمارستان هست، انبار مرکزی داریم؛ ولی انبار دارویی آن چیزی که تحت عنوان انبار از قبل پیش بینی شده در بیمارستان وجود نداشته است. انشاءا... تصمیم داریم انبار مرکزی و انبار دارویی هم برای بیمارستان تأسیس کنیم.
دکتر افشاری در مورد پزشکان متخصص گفت: متخصصین اصلی را در بیمارستان بافق داریم، آن چیزی که از نظر استاندارد کشوری و سطح بندی باید داشته باشیم در حقیقت چهار متخصص هست که ما بیش از این هم داریم؛ یعنی هشت متخصص.
وی تصریح کرد: امسال سعی می کنیم متخصص  EMT( گوش، حلق، بینی و جراحی سر و گردن) و ارتوپد اگر شد به صورت تمام وقت بیایند وگرنه به صورت پاره وقت از آنها استفاده کنیم. آمادگی داریم تا تجهیزات موردنیاز متخصصین را نیز تأمین کنیم و به محض اینکه به بیمارستان بیایند این تجهیزات تأمین می شود.
رییس بیمارستان ولیعصر(عج) بافق گفت: تصفیه خانه فاضلاب بیمارستان بافق با وجود مشکلات زیادی که داشت به استانداردترین تصفیه خانه فاضلاب بیمارستانی در استان یزد تبدیل شده است، خروجی آب آن کاملاً استاندارد هست که این خروجی روزانه بین 40 تا 60 متر مکعب آب شیرین می باشد.
وی ادامه داد: امسال برنامه داریم تا شبکه آبیاری بیمارستان را تکمیل کنیم و برای فضای بیمارستان استفاده شود تا فضای سبز مناسبی را برای بیمارستان ایجاد کنیم.
افشاری افزود: یکی دیگر از مشکلاتی که دربیمارستان داشتیم بحث رختشورخانه بیمارستان بود؛ تجهیزات آن فرسوده شدهاست امسال تصمیم گرفته شد که این تجهیزات را عوض کنیم؛ ماشین آلات آن خریداری شده است.
رییس بیمارستان بافق با بیان اینکه  اتاق عمل سال قبل مجهز شده است گفت: این اطمینان را به همشهریان می دهم که بیمارستان بافق از هیچکدام از بیمارستانهای استان تجهیزاتش کمتر نیست؛ حتی هم سطح بیمارستان های دانشگاهی استان هست.
وی ضمن تشکر از مردم بافق،از آنها خواست تا از امکاناتی که در بیمارستان شهرستان برایشان در نظر گرفته شده استفاده کنند.
 از مردم تشکر می کنم ضریب اشغال تخت در سه سال پیش سی درصد بود با کارهایی که انجام شد مردم استقبال بیشتری می کنند و بعضی روزها حتی تخت خالی در بیمارستان نداریم. اگر مردم استقبال بیشتری بکنند بیمارستان توسعه بیشتری پیدا می کند.
افق‌کویر: آیا این دیدگاه که پزشکان استان تبحر و مهارت بیشتری نسبت به پزشکان شهرستان دارند صحیح هست؟
پزشکان ما نه تنها تبحر آن ها کمتر نیست؛ بلکه از خیلی از پزشکان دیگر که در استان هستند مهارت آنها بیشتر است به خاطر اینکه تجربه دارند. متأسفانه در بافق یک مسئله کوچک را بزرگ می کنند مشکل در همه بیمارستان ها وجود دارد. درصد خطا در همه بیمارستانها وجود دارد.
برای همه بخش های بیمارستان جمعاً دوهزار صفحه استاندارد داریم و باید این استانداردها را اجرا کنیم تا آن موقع به ما اعتبار داده شود. در اعتباربخشی که در سال گذشته توسط وزارت خانه به بیمارستان شده است بیمارستان بافق جزء بیمارستان درجه یک ثبت شده است و این اولین دفعه است که در بافق اتفاق می افتد. کیفیت بیمارستان بافق جزء شش بیمارستان اول استان است.
اکرم عباسی