هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

دو خطه شدن مسیر ریلی بافق - اصفهان در 24 ماه

دو خطه شدن مسیر ریلی بافق - اصفهان در 24 ماه


جزئیات توسعه قطارهای حومه‌ای:

معاون شرکت راه آهن با اشاره به جزئیات توسعه قطارهای حومه ای گفت: دو خطه شدن مسیر ریلی بافق- اصفهان در 24 ماه تحویل راه آهن می شود.
سعید محمدزاده در گفتگو با مهر با اشاره به اینکه اولویت شرکت راه آهن استفاده از حداکثر بهره برداری را از ظرفیت موجود شبکه راه آهن انجام دهد، گفت: برای همین منظور پروژه های دو خطه در اولویت ساخت شرکت راه آهن قرار دارد تا با افزایش ظرفیت عمده حمل و نقل به سمت ریل سوق پیدا کند.
وی با بیان اینکه به دلیل سیاست کلان کشور در صرفه جویی سوخت اولویت دولت هم حمل و نقل ریلی است، بیان کرد: بر این اساس یک برنامه ریزی مبسوط صورت گرفته است تا در دو دوره چهار ساله حمل و نقل بار در راه آهن برای دو بار، دو برابر و در مجموع چهار برابر شود.
معاون شرکت راه آهن افزود: برای این منظور شبکه ریلی کشور مدل سازی شد و تنگناها و گلوگاه‌ها مورد شناسایی قرار گرفت.
محمدزاده با بیان اینکه راه کارهای افزایش ظرفیت در شبکه ریلی شناسایی شده است، تصریح کرد: هر کدام از پروژه ها که اولویت بالاتری در رفع گلوگاه ها دارند، شروع شده است به طوری که یک منطقه پاپیونی در میانه کشور داریم که حمل و نقل بزرگی در این منطقه در دست انجام است.
وی با بیان اینکه یکی از پرترافیک ترین مسیرهای ریلی، بافق- اصفهان است، گفت: در حال حاضر فرآیند مناقصه دو خطه شدن این خط آهن انجام شده و 60 کیلومتر از عملیات اجرایی آن هم شروع شده است.
معاون شرکت راه آهن تصریح کرد: مابقی قطعات هم حداکثر تا پایان آبان ماه به پیمانکاران واگذار می شود و پیش بینی ما این است که طی 24 ماه این خط آهن تحویل راه آهن شود.
محمدزاده با بیان اینکه طول این مسیر 500 کیلومتر است، بیان کرد: همچنین تراک بندی این مسیر هم به مناقصه گذاشته شده است و به زودی پیمانکار آن هم انتخاب می شود.
وی با تاکید بر اینکه هدفگذاری دیگر شرکت راه آهن توسعه راه آهن حومه است، گفت: بین تهران تا کرج و قزوین که از مراکز مهم جمعیتی هستند و تردد بالایی در این منطقه وجود دارد، هم برنامه هایی داریم تا فشار ترافیکی از روی جاده برداشته شده و خدمت بهتری به مردم ارائه شود.
معاون شرکت راه آهن افزود: بر این اساس، پروژه سه خطه و چهار خطه شدن تهران-‌کرج را پیش بینی کرده‌ایم که فرآیند مناقصه این پروژه هم در آبان ماه انجام می‌شود.
محمدزاده با بیان اینکه کرج تا قزوین هم دو خطه می شود، بیان کرد: معمولا این پروژه ها را طوری قطعه بندی می‌کنیم که حداکثر تا 12 ماه به پایان برسد که برای مسیر تهران- قزوین هم پیش بینی می شود حداکثر تا پایان سال آینده و یا بهار سال 95 به اتمام برسد.