هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

ده روز از پرداخت حقوق گذشته است

ده روز از پرداخت حقوق گذشته است



به گزارش مرکز اطلاع رسانی شرکت؛ اولین جلسه حلقه های طرح صالحین پایگاه نبی اکرم (ص)شرکت سنگ آهن مرکزی با حضور بیش از100 نفر از بسیجیان این پایگاه در سال 95 تشکیل شد.
مدیر عامل شرکت، طی سخنانی ضمن تشکر از برگزار کنندگان حلقه طرح صالحین، عدم تنوع محصول را یکی از معضلات سنگ آهن عنوان کرد و گفت: اگر سنگ آهن محصولات متنوع داشت خود به خود بسیاری از هزینه ها را پوشش می داد.
محمدجواد عسکری به افزایش ظرفیت تولید 90 میلیاردی شرکت سنگ آهن مرکزی اشاره کرد و افزود: اکنون این شرکت بیشتر از ظرفیت خود تولید دارد و افزایش تولید در برنامه های آینده شرکت برای جلوگیری از شرایط بحران در نظر گرفته شده است.
وی عنوان کرد: اگر امروز با هر شرایطی حقوق نیروهای شرکت سنگ آهن مرکزی پرداخت می شود و هیچگونه مزایایی کم نشده، به خاطر تغییر ظرفیت تولید بوده است و امیدواریم ذخایر موجود به نحو احسن مدیریت شود تا با مشکلی روبرو نشویم.
مدیرعامل شرکت نیروی انسانی را سرمایه شرکت دانست و بیان کرد: به خاطر همکاری و سعه صدری که همه نیروها داشتند، طرح های توسعه سنگ آهن تعطیل نشد و شرکت همواره از حقوق و مزایای کارکنان خود دفاع می کند.
عسکری خواهان شفاف سازی مسائل و مشکلات موجود در شرکت شد و افزود: مدیران و مسئولان قسمت های مختلف شرکت،جهت آگاهی کلیه پرسنل شرکت موضوعات مالی را برای نیروها مطرح کنند تا با کمک و همکاری همه سطوح به شرایط بحرانی برخورد نکنیم.
وی عنوان کرد: در شرایطی هستیم که هر ساعت کاهش و توقف در کار، اثرات نامطلوبی در تولید خواهد داشت اما با کاهش هزینه ها و قیمت تمام شده، حقوق نیز به روز پرداخت خواهد شد.
مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی به پرداخت حقوق کارکنان در بیست و پنجم هرماه در زمان مدیریت قبلی اشاره کرد و گفت: باتوجه به اینکه ده روز از پرداخت حقوق گذشته، پیگیر وصول مطالبات شرکت هستیم.
وی به برخی سخن ها مبنی بر خروج واگن های سنگ از معدن و نبود پول اشاره و بیان کرد: با وجود استخراج سنگ و فروش آن ، قیمت جهانی و داخلی سنگ بسیار کاهش پیدا کرده و سنگ 130 دلار هم اکنون 4/8  دلار به فروش می رسد.
مدیر عامل شرکت در پایان، به سوالات حاضرین در جلسه ، پاسخ گفت.
لازم بذکر است در ابتدای مراسم جانشین فرمانده پایگاه نبی اکرم(ص) شرکت سنگ آهن مرکزی بافق در این جلسه با تبریک فرا رسیدن دهم تیرماه روز صنعت و معدن به تلاشگران عرصه صنعت و معدن، گفت: بنابر تأکید مسئول بسیج کارگری کشور در همایش جلسه حلقه های طرح صالحین بسیج کارگری کشورکه بیان کرد:حلقه های طرح صالحین بسیج کارگری بایستی در راستای افزایش تولید و اهداف شرکت با آن مجموعه همکاری کنند.
محمدرضا رضایی پور به سفارش سردار نقدی فرمانده بسیج مستضعفین کشور اشاره و بیان کرد: باتوجه به سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل جهت اجرای بندهای 24 گانه اقتصاد مقاومتی ابلاغیه مقام معظم رهبری در جهت خدمت به دولت باشیم، تا بتوانیم از رکودی که در بازار وجود دارد ان شاا... عبور کینم و با یاری خدا دست در دست دهیم ، در راستای ایجاد اقتصاد مقاومتی در شرکت سنگ آهن مرکزی گام برداریم.
وی افزود: با مدیریت خوب وهمکاری پرسنل تلاشگر این شرکت و با توجه به وضعیت رکود جهانی بازار سنگ آهن در یکسال اخیر بخصوص در مجموعه شرکت سنگ آهن، توانستیم از این قضیه عبور کنیم.
جانشین فرمانده پایگاه نبی اکرم(ص) عنوان کرد: در برخی واحدهای استان یزد شاهد مشکلات تعطیلی واحدها و بیکاری، دیرکرد پرداخت دستمزد هستیم اما خوشبختانه در مجموعه شرکت سنگ آهن مرکزی با 5600 نفر پرسنل، تاکنون هیچ نیرویی تعدیل نشده و حقوق هم پرداخت شده است.
رضایی پور تصریح کرد: این شرکت در شرایط خوبی به سر می برد و از همکاران مجموعه نیز تقاضای همکاری داریم تا ان شاا... این کشتی را به سلامت ساحل برسانیم.