هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

دستگیری یک کلاه بردار حرفه ای

دستگیری یک کلاه بردار حرفه ای


از سوی حفاظت و اطلاعات دادگستری استان یزد انجام شد ؛

رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری استان یزد گفت : با رصد اطلاعاتی این حفاظت و پیگیری شکایت های مردمی فردی به نام ( مهدی-ع) که با ادعای نفوذ در دستگاه قضایی از مردم کلاهبرداری می کرد شناسایی و دستگیر شد.
غلامعلی دهشیری اظهار داشت : این فرد حسب اعترافات خودش دارای سابقه گروهکی نیز بوده و مدت مدیدی نیز به علت عضویت در گروه مجاهدین خلق ایران ( منافقین ) در زندان به سر برده است . وی گفت : البته در نص اعترافات این متهم انگیزه اصلی اقدامات ، دنیا پرستی ذکر شده و قید نموده است که فاقد هرگونه انگیزه های بزه کارانه دیگر بوده است.  وی خاطر نشان کرد : متهم دستگیر شده ، خود را دکتری حقوق و یا جزا و جرم شناسی معرفی می کرده است و با ادعای آشنایی با مسئولان عالی  قضایی استان ها با اخذ وجوهاتی به مردم قول حل و فصل مشکلات پرونده های قضایی آنان را خارج از سیکل قضایی می داده است. رئیس حفاظت اطلاعات دادگستری استان یزد با اشاره به دستگیری متهم مذکور با اخذ نیابت قضایی در یکی از استان های شمالی کشور ، ابراز داشت: نامبرده در استان محل دستگیری نیز دارای پرونده کلاهبرداری بوده است و احتمال گسترش دایره فعالیت های کلاهبردارانه او به سایر استان ها نیز وجود دارد. وی بیان داشت : شگرد این متهم تأثیر بر افراد با تکیه بر روابط عمومی خوب و آشنایی با نام برخی مسئولان قضایی استان ها بوده است و در مواردی نیز برای جلب اعتماد سوژه های خود یک تماس دروغین با عنوان یکی از مسئولان عالی رتبه قضایی استان ها بر قرار می کرده است.
این مقام قضایی تعداد شکات این متهم را در حال حاضر 6 نفر اعلام کرد و گفت : تا کنون تحصیل بیش از ده میلیارد ریال مال نامشروع از طریق فریب افراد با جعل و غصب عناوین و همچنین معرفی خود به عنوان وکیل در پرونده این متهم مطرح شده است .  وی ادامه داد : در اعترافات نامبرده حبس در زندان اوین در دهه 60 به جرم فعالیت های گروهکی و همچنین بازدداشت و زندان در رشت و رجایی شهر کرج در خصوص اتهامات کلاهبردای با جعل و غصب عنوان نیز موجود است که پرونده نامبرده در دادسرای عمومی و انقلاب رشت مفتوح می باشد.
دهشیری تأکید کرد : چنانچه شهروندان در ماه های اخیر با چنین فردی مواجه بوده اند و مبالغی را جهت گره گشایی از امور خود در دستگاه قضایی با هر عناوینی پرداخت کرده اند می توانند با حضور در شعبه اول بازپرسی نسبت به اعلام شکایت از نامبرده اقدام نمایند.
وی تصریح کرد: حفاظت اطلاعات دادگستری با رصد اطلاعاتی تا سر حد امکان از هرگونه سوء‌استفاده و جعل عنوان‌ها به نام این نهاد مقدس جلو‌گیری کرده و با هر فرد که در هر شرایطی قصد عوام فریبی داشته و با این شگرد‌ها و جعل عنوان قصد سوء‌استفاده داشته و سر کیسه کردن مردم با غصب عناوین قضایی و غیر قضایی باشند، برخورد قاطع قانونی را انجام می‌دهد.
رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری با تأکید بر اطلاع‌رسانی اینگونه موارد از سوی مردم به دستگاه قضا و لزوم دقت آنان در مواجهه با افراد شیاد‌، ابراز داشت‌: شهروندان می‌توانند هرگونه اطلاعاتی پیرامون موارد یاد شده و یا سایر اخبار مرتبط با دستگاه قضایی را به صورت حضوری  و یا از طریق اعلام به ستاد های خبری حفاظت و اطلاعات دادگستری ها  گزارش کنند تا در اسرع وقت پیگیری و به آن رسیدگی شود.