هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

دستگیری قاتلان طلافروش یزدی درکارگاه متروکه

دستگیری قاتلان طلافروش یزدی درکارگاه متروکه



قاتلان جوان طلافروش یزدی در حالی دستگیر شدند که پلیس احتمال اینکه آنها طلافروش دیگری را با همین شگرد در شهرستان ملایر به قتل رسانده باشند بررسی‌ می‌کند. 
 قاتلان 2 مرد جوان هستند كه در كارگاهی در يكي از شهرهای استان همدان به دام افتادند.بعدازظهر يكشنبه 28شهريور، جنايت هولناكی در شهر يزد رخ داد كه باعث ايجاد جوی از ناامنی در اين شهر شد. 2سارق ناشناس با زيرنظر گرفتن طلافروشی حق‌شناس در بازار خان (بازار زرگری) منتظر ماندند تا جوان طلافروش مغازه‌ را تعطيل كند و برای استراحت به‌خانه برود.
آنها سپس به تعقيب اين مرد جوان به نام محمدعلی پرداختند و زماني كه وي به پاركينگ رفت تا سوار ماشينش شود و به خانه برود به او حمله كردند. آنها با استفاده از طناب، پسر جوان را به قتل رساندند و پس از اينكه كليد مغازه را به‌دست آوردند به سرعت راهی طلافروشی شدند و پس از باز كردن در مغازه، دست به سرقت مقدار زيادی طلا زدند و پا به فرار گذاشتند.
تا چند ساعت بعد از اين جنايت، كسی از آنچه اتفاق افتاده بود خبر نداشت. پدر محمدعلی می‌گويد: من و پسرم هميشه باهم در طلافروشي بوديم و ظهر كه مي‌شد من زودتر به خانه مي‌رفتم و پس از آن، پسرم در مغازه را مي‌بست و براي ناهار به خانه مي‌آمد. آن روز هم من زودتر رفتم اما از پسرم خبري نشد. با خودم گفتم كه حتما داخل مغازه مانده است. براي همين نگران نشدم و حدود ساعت 5بعدازظهر كه به مغازه رفتم، با صحنه عجيبي رو‌به‌رو شدم. مغازه به هم ريخته بود و طلاها سرقت شده‌ بودند. حدود 2ميليارد تومان طلا كه بيشتر آنها امانتي و متعلق به بنكدارانی بود كه با ما كار مي‌كردند سرقت شده و از پسرم خبري نبود.
پدر محمدعلي با ديدن اوضاع به سرعت پليس را خبر كرد و مأموران راهی محل سرقت شدند. هنوز كسی نمی‌دانست كه چه اتفاقي رخ داده و محمدعلي كجاست؟ بررسی دوربين‌های مداربسته از اين حكايت داشت كه دقايقی پس از ساعت 14، مردی ناشناس با داشتن كليد وارد مغازه شده و شروع به جمع كردن طلاها كرده و پس از آن هم به سرعت از آنجا خارج شده است.
پدر مقتول می‌گويد: همه جا را دنبال پسرم گشتيم؛ اما اثری از او نبود. به پاركينگ رفتيم، جايی كه پسرم هميشه ماشينش را آنجا پارك می‌كرد اما ماشينش در جای هميشگی نبود. هوا تاريك شده بود كه بالاخره توانستيم جسد پسرم را پيدا كنيم. قاتلان او را به نقطه‌ای خلوت از پاركينگ برده و با طناب خفه كرده و بعد هم جسد را در جايي كه ديده نمي‌شد رها كرده بودند. آنها حتی ماشين پسرم را هم جابه‌جا كرده و به طبقه بالايی پاركينگ برده بودند تا پيدا نشود.
•در جست‌وجوي جنايتكاران 
با پيدا شدن جسد مقتول، جست‌وجوها برای شناسايی قاتلان آغاز شد. آنچه مشخص بود اينكه دزدان پس از تعقيب محمدعلی او را به قتل رسانده، كليد طلافروشی را به‌دست آورده و سپس به مغازه دستبرد زده بودند. كارآگاهان در ادامه و با بررسي دوربين‌های مداربسته بازار، تصاويری از 2مرد جوان كه جنايت را رقم زده بودند به‌دست آوردند.
از آنجا كه احتمال مي‌رفت اين افراد از شهر ديگري برای سرقت به يزد آمده باشند، تيمی از كارآگاهان راهی مسافرخانه‌ها شدند و با در اختيار داشتن تصاوير قاتلان به جست‌وجو پرداختند تا اينكه معلوم شد آنها در يكی از مسافرخانه‌ها اقامت داشتند. به اين ترتيب نخستين سرنخ‌ها از عاملان اين جنايت هولناك كه باعث ايجاد جوي از ناامنی در يزد شده بود به‌دست آمد و كارآگاهان با ردگيری‌های علمی و تخصصی دريافتند كه آنها يك روز پس از سرقت مرگبار، يزد را ترك كرده و مسير استان همدان را در پيش گرفته‌اند.
 
عمليات غافلگيرانه 
جست‌وجوهای پليس برای دستگيری قاتلان، آنها را به يكی از شهرهای استان همدان كشاند؛ جايی كه مرداد امسال حادثه‌ای مشابه در آنجا رخ داده بود و دزدان ناشناس پس از قتل يك طلافروش در شهرستان ملاير، كليد مغازه او را به‌دست آورده و از آنجا سرقت كرده بودند. اين احتمال وجود داشت كه قاتلان طلافروش يزدي، همان كساني باشند كه حدود 2ماه قبل‌تر طلافروش ملايری را به قتل رسانده بودند.
بررسی‌ها نشان می‌داد كه قاتلان تحت تعقيب در كارگاهی مخفی شده‌اند.
اين محل به‌صورت نامحسوس زيرنظر گرفته شد و صبح جمعه، درحالی‌كه هر دو متهم در آنجا حضور داشتند عمليات ضربتی برای دستگيری آنها كليد خورد و هر دو سارق غافلگير و دستگير شدند. در بازرسی داخل كارگاه مقدار زيادی از طلاهای مسروقه كشف شد و هر دو متهم به اداره آگاهی يزد منتقل شدند تا تحت بازجويی قرار بگيرند. آنها در بازجويی‌ها به قتل طلافروش يزدی اعتراف كردند و اين در حالی است كه احتمال می‌رود قتل طلافروش ملايری نيز از سوی آنها رخ داده باشد.
حادثه قتل طلافروش ملايری ظهر سوم مردادماه رقم خورد. آن روز ظهر طلافروش خوشنام ملايری مغازه‌اش را بست و براي صرف ناهار راهی خانه‌ خود شد اما پس از آن ناپديد شد و خانواده‌اش وقتی به‌دنبال او راهی طلافروشی شدند متوجه شدند همزمان با ناپديدشدن مرد طلافروش سارقان وارد مغازه او شده و مقدار زيادی طلا دزديده‌اند. چند روز پس از اين سرقت، جسد مرد طلافروش در چند كيلومتری ملاير كشف و مشخص شد كه دزدان روز حادثه او را ربوده و پس از قتل وی با ضربات چاقو، كليد مغازه‌اش را برداشته و با مراجعه به آنجا دست به سرقت زده‌‌اند. حالا و با گذشت حدود 2ماه از حادثه اين احتمال وجود دارد كه با دستگيری قاتلان طلافروش يزدی، راز قتل طلافروش ملايری نيز فاش شود.
شایان ذکر است؛ به دنبال این قتل  بازار طلافروشان در بازار خان به مدت چند روز تعطیل بود. طلافروشان خواستار امنیت شغلی خود بودند که پس از شناسایی روحیه کار به آنها  بازگشت.