هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

در کار هنر هر چه که داریم باید اهدا کرد به هنر

در کار هنر هر چه که داریم باید اهدا کرد به هنر



به گزارش هفته نامه افق کویر، در مناسبتهای مختلف شاهد برگزاری نمایش ها و برنامه های گوناگونی در سطح شهر هستیم. چند سالی است که این برنامه ها و نمایش ها جلوه بیشتری در بافق دارد. از این رو بر آن شدیم تا در این شماره به سراغ یکی از گروه های موفق رفته و با توجه به در پیش بودن ایام ا... دهه فجرگفتگویی با تهیه کننده و کارگردان آن انجام دهیم. 
افق کویر: لطفاً خودتان را معرفی کنید؟
 امیر رسولی فر، متولد سال 1357، 17سال است که در بافق هستم و از روزی که به بافق آمدم کارهای هنری را شروع نمودم. اولین گروهی که با آن همکاری کردم گروه هنری انجمن نمایش یا عرفان الآن بود. حدود 22 سال است که کار موسیقی را انجام می دهم موسیقی را با درام آغاز کردم و با پشتکار و علاقه در موسیقی پیشرفت‌کردم. 
افق کویر: در مورد فانوس شب توضیحاتی ارائه بدهید؟
 با استاد رحیمی، استاد قانعی در بحث کارگردانی، بازیگردانی و بازیگری همکاری داشته و پس از فراگیری نزد استادان، گروه فانوس شب را با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد بافق تأسیس نمودم که با توجه به سابقه یکسال و نیم توانست ثبت کشوری شده و زیر نظر انجمن نمایشی کل کشور فعالیت خود را آغاز کند. این گروه 123 نفر عضو ثابت، 50 نفرعضو جامع و 50 نفر حضور ثابت دارند. در گروه 6 نفر عضو هسته ای داریم. تا کنون8 کار بزرگ داشتیم اولین کارما "مستربین جشن بزرگ لبخند"، دومین کار جشن "لبخند فرزند من"حدود 3 هزار نفر در آن حضور پیدا کردند و بی سابقه ترین کار کودک بود، برای ماه محرم اولین کار ما "آخرین سرباز حضرت علی اصغر(ع)" بود، کار "سقا" مربوط به حضرت عباس(ع) با بازیگری 53 نفر بازیگر انجام شد به مناطق اطراف تا کرمان هم برای اجرا رفتیم، کار بعدی ما جنگ بزرگ ایرانیان بود که "گروه خانه خنده" یزد را آوردیم، داغ مسمار، آخرین پرواز، جشن خورشید مهر را در عید غدیر تا قربان برگزار کردیم و نمایش دشت پر لاله که 45 اجرا در خارج از استان داشتیم. همچنین در بحث گریمور در حال فعالیت هستیم و قصد داریم به زودی یک کلاس گریمور را در بافق برگزار کنیم. 
افق کویر: برای دهه فجر سال جاری چه برنامه ای دارید؟ 
امسال "جشن ایرانیان 2"و 3 نمایش  طنز را داریم. مجریان این جشن "آقای محسن دهقان" و "خانم سلمان خانی" و دو کار پاپ داریم با اجرای"پیشکول" برای اولین بار به روی صحنه می روند و "رضا پورفلاح". هر شب مسابقه با قرعه‌کشی جایزه 50 هزار تومانی داریم. سانس رایگان برای دانشگاهها داریم، ما سفیر محیط زیست و سفیر معلولین بافق هستیم یکی از پرکارترین گروه هایی که با مؤسسه نیلوفر و نرگس فعالیت می کنیم؛ قطعاً بلیط رایگان برای آنها خواهیم داشت. "در کار هنر هر چه که داریم باید اهدا کرد به هنر"
افق کویر: آیا احساس نمی کنید که در آینده پشیمان شوید که چرا هر چه داشته اید در راه هنر گذاشته اید؟
عشق هنر را دارم و کار هنری هم پشیمانی و هم سود است، برای برگزار کننده، بانی و مدیر پشیمانی است و از لحاظ مالی ضرر است و برای دوستانی که می آیند کار را می بینند و هنرمندانی که تجربه بیشتری کسب می کنند؛ برای آنها سود است و افرادی که می آیند و هنر ما را می بینند و لذت می برند، حتی یک خدا بیامرز بگویند سود است. کارگردان باید گروهش را حفظ کند و بازیگر باید ظرفیت خودش را بالا ببرد و خودشان را زود گم نکنند.
افق کویر:   به نظر شما تئاتر بافق چه وضعیتی دارد؟
خیلی ضعیف است ،و تئاتر بافق حال و روز خوبی ندارد، ولی قبلاً خوب بود. 
افق کویر:  چرا تئاتر بافق را ضعیف می دانید؟ 
با وجود پتانسیل های خوبی که داریم، دور بودن از مرکز استان را دلیل ضعیف بودن تئاتر بافق می دانم. در بافق یک سالن نمایش نداریم؛ اگر در بافق بخواهید یک پلاتو تمرین کنید مکان پلاتو نداریم و سالن های همایش است که تبدیل شده برای نمایش که اصلاً مناسب نیست. با وجود استاد های خوب در بافق و بازیگران با استعداد در بافق متاسفأنه امکاناتی برای پیشرفت آنها وجود ندارد. 
افق کویر:   حرف پایانی:
 در کارم مشغله زیادی وجود دارد، هفته به هفته از خانواده ام دور هستم و نمی توانم آنها را ببینم. 2 نفر واقعاً مرا شرمنده کردند و تشکر ویژه ای از آنها دارم؛ از همسرم که اصلاً گله ای نمی کند و مرا تحمل می کند و دیگری مادرم که خدابیامرز شده است و در وقتی در بستر بیماری بود هر کاری از دستم بر می آمد  برایش انجام دادم. آرزو دارم مادرم از من راضی باشد؛ سعی می کنم کسی از دستم ناراحت نباشد و جاذبه ام بیشتر باشد تا دافعه ام. همچنین از کسانی که مرا در گروه فانوس شب همراهی می کنند سپاسگزارم.