هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

در کارگروه دلیل عزل و نصب‌ها سؤال می‌شود

در کارگروه دلیل عزل و نصب‌ها سؤال می‌شود


در کارگروه دلیل عزل و نصب‌ها سؤال می‌شود

به گزارش خبرنگار هفته‌نامه افق‌کویر، جمعی از کارگران و کارکنان شرکت سنگ‌آهن بافق، عصر سه شنبه 31 تیرماه در محل دفتر امام جمعه شهرستان بافق حضور یافتند و با امام جمعه و اعضای کارگروه مطالبات مردمی دیدار کردند این گروه خواستار بازگرداندن سه نفر از کارکنان شرکت سنگ‌آهن به محل کار اولیه‌ی خود شدند. 
این سه نفر عبارتند از: عباس حسن‌زاده که از سرپرستی آزمایشگاه سه چاهون به کارشناس آزمایشگاه چغارت تنزل شغلی یافته است، دیگری حسین فتوحی به دلیل ارسال پیامک در روز اول اعتصابات، باید 25 مرداد برای توضیح به دادگستری مراجعه کند و امید تفکری تکنسین دوربین که جابجایی در شغل او ایجاد شده است. 
در این نشست کارگران خطاب به امام جمعه بافق و اعضای کارگروه گفتند: زمانی که معدن شروع به کار مجدد نمود استاندار قول داد هیچ برخوردی با اعتصاب کننده‌ها نشود؛ اما مثل این که قضیه معکوس شده و عزل و نصب‌ها آغاز گردیده است.
«صباغیان» نماینده کارگران شرکت سنگ آهن بافق در پاسخ به این اعتراض گفت: اعتصابات در راستای احقاق حقوق شهر بوده است و استاندار نیز قول داده هیچ برخوردی با آنان رخ ندهد؛ مگر آنکه تخلفی از فرد سرزده باشد. 
 وی ادامه داد:تاکنون به دلیل آن که در کارهای اجرایی شرکت دخالت نکرده باشم، تماسی با مسئولین آن نداشتم و نظرم این است که خواسته ها توسط کارگران نوشته شود و به کارگروه تحویل گردد. 
وی تصریح کرد: ما نیز در جلسه این موضوعات را پیگیری خواهیم نمود.زمانی که«تفکری» از سمت خود عزل شد به مدیرعامل شرکت گفتم، عزل و نصب در حال حاضر به صلاح نیست که وی عملاً عزل و نصب در شرکت را تکذیب نمود!
 سؤال می شود و باید جوابگو باشند
صباغیان ادامه داد: در کارگروه دلیل عزل و نصب ها  سوال می شود و باید جوابگو باشند؛ در حال حاضر همانطور که می دانید تغییر و تحول ثمر خوبی برای شهر نخواهد داشت.
نماینده کارگران شرکت سنگ آهن بافق تصریح نمود: جانشین نیروی انتظامی استان، سردار احمدی، زمانی که استاندار و هیئت همراه برای آغاز به کار مجدد معدن آمده بودند گفت: برایم جای تعجب است و قابل تحسین که با آرامش، منطقی و در چارچوب قانون و مقررات اعتصابات انجام گردیده است.
حاج سید جواد سلیمانی امام جمعه بافق از کارگران خواست تا نامه ای نوشته شود و خواسته های آنها در آن مطرح گردد.
وی همچنین تأکید نمود: شخصاً در این مورد با استاندار صحبت خواهم کرد و به جد موضوع را پیگیری می نمایم. 
تأخیر سفر وزیر
تأخیر سفر وزیر به شهرستان بافق نیز از دیگر موضوعاتی بود که در این جلسه مطرح گردید که صباغیان نیز در این خصوص گفت: نظر استاندار این بوده است که سفر وزیر به شهرستان بافق انجام گیرد؛ ولی نظر کارگروه در جلسات آن است که خواسته ها باید فراتر از 16 مورد مطرح شده، باشد؛ از جمله 15 درصد از 5/71 درصد باید به بافق داده شود.
وی تأکید کرد: باید این موضوع با صندوق بازنشستگی در میان گذاشته شود و به دلیل ضایع شدن حق بافق این خواسته عملی شود. قبلاً تا 8 در صد را صندوق بازنشستگی متقبل شده بود که به شهرستان بافق پرداخت نماید؛ ولی الآن می خواهیم قبل از سفر وزیر15 در صد توسط صندوق بازنشستگی برای شهر بافق در نظر گرفته شود و توافق صورت گیرد. 
صباغیان افزود: در خصوص 5/28 نیز فرماندار با اداره تعاون جلساتی داشته است تا صندوق توسعه تشکیل و زمانی که واگذاری 5/28 درصد روی داد بتوانند آن را خریداری نمایند.
 سنگ آهن ردیف بودجه دولتی دارد
 مهندس محمد حسن تشکری، رییس شورای بافق، نیز در این جلسه گفت: نامه وزیر صنعت، معدن و تجارت مبنی بر این که شرکت سنگ آهن معادن چغارت و سه چوهان غیر قابل واگذاری و جزء انفال است اصلاً به وزرات دارایی نرسیده و ثبت هم نگردیده است. 
وی ادامه داد:شرکت سنگ آهن شامل دو معدن می باشد؛ چغارت و سه چاهون که طبق اسناد منتشر شده ذخیره سه چاهون 37 میلیون تن هست، در صورتی که طرح های آن اضافه شود تا 50 میلیون تن قابل گسترش است. 
رییس شورای شهر بافق افزود: قیمت گذاری سه چاهون هزار و سیصد میلیارد و چغارت هزار میلیارد تحت عنوان دارایی سنگ آهن در اسناد مالی شرکت ثبت و به عنوان دارایی انتقال و همزمان روی کاغذ به صندوق بازنشستگی انتقال داده شده است. و هیچ کار دیگری صورت نگرفته است. بحث دو ذخیره عملاً غیر قانونی است و جزء دارایی سنگ آهن می باشد.
 وی گفت: در سال 93 شرکت سنگ آهن ردیف بودجه دولتی دارد؛ حتی درخصوص قیمت گذاری، کمیسیون دولت به این نتیجه رسیده است که خلاف قانون می باشد.
وی افزود: حرکت به سمتی است که واگذاری5/71 درصد را القاء کنند؛ اما هنوز واگذاری صورت نگرفته و وکالت نامه ای موجود هست که به استناد آن اجازه می دهد به 5 نفر عضو، صندوق را به نام خود کنند.
تشکری گفت: باز می گویم هنوز هیچ اتفاقی نیفتاده است؛ ولی هدف فقط این هست که 5/71 در صدالقاء شده است. 
وی تأکید کرد: 5/71 درصد همیشه دولتی بوده و هست. این 5/28 درصد بود که با همت مردم و کارگران و مسئولین دولتی باقی ماند.