هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

در چارچوب قانون هر شهروندی باید عوارض خود را پرداخت کند

در چارچوب قانون هر شهروندی باید عوارض خود را پرداخت کند



 به گزارش هفته نامه افق کویر؛ نشست پرسش و پاسخ اعضای شورای شورای اسلامی شهر بافق و شهردار با برخی از اهالی محله مظفریه، در روز جمعه، 6 خردادماه 1401، در مسجد حضرت صاحب الزمان(عج) این محله برگزارشد.
در این نشست که پس از نماز مغرب و عشاء با حضور تنی چند از اهالی آغاز شد؛ برخی از ساکنین بصورت شفاهی و برخی کتبی پرسش های خود را مطرح کردند.

دیگر اعتماد به آنها ندارم
"محمد رنجبر"عضو شورای اسلامی شهر بافق، در پاسخ به فردی که گلایمند بود: « مسئولین به مشکلات و خواسته های ما در مورد محله مظفریه رسیدگی نمی کنند و دیگر به آنها اعتماد ندارم.» عنوان کرد: همان طور که مستحضر هستید، شهروندان محله مظفریه از سال 1378، به دلیل اینکه این محله زیر ساخت مناسب نداشت و همچنین امکانات آن فراهم نشده بود، شروع به مهاجرت به محله های دیگر شهر نمودند.

جمعیت به محله مظفریه بازگشت
وی افزود: از همان زمان شورای اول برای رفع این معضل، با احداث بلوار امام علی (ع) کار خود را شروع کرد، سپس احداث بلوار میرغنی زاده از ورودی شهر تا خیابان ایستگاه در دستور کار شورا قرار گرفت.
وی تصریح کرد: همچنین در زمان شورای سوم؛ احداث بلوار آیت ا... میرغنی زاده شروع و تا زمان شورای چهارم ادامه داشت.
محمد رنجبر ادامه داد: در حال حاضر دوباره در این محله ساخت و ساز شکل گرفته و جمعیت به این محله، کم و بیش بازگشتند.

در محله مظفریه پروانه ساخت واحد مسکونی 80 درصد رایگان است

سپس شهردار بافق افزود: از دیگر اقداماتی که شورا و شهرداری برای برگشت مردم به این محله انجام داده، این است که پروانه ساخت منزل در این محله 80 درصد رایگان و 20 درصد از حق پروانه را اهالی باید بپردازند.

آسفالت معابر منوط به پایان کار فاضلاب شهری است

سید علی نوروز زاده در پاسخ به این پرسش که" کوچه ها و خیابان های این محله دارای چاله های زیاد است و چاهی که در این منطقه حفر شده بالاتر از سطح کوچه قرار دارد، به گونه ای که در هنگام آمدن باران، آب به منازل ما وارد می شود؛ عنوان کرد: آسفالت برخی از معابر نگه داشته شده است، صرفا برای فاضلاب شهری و در صورتی کار فاضلاب شهری تمام شود، ما قرارداد آسفالت با پیمانکار مربوطه بسته ایم که بعد از حفاری شهری، کار خود را شروع کند.
وی در مورد قرار دادن سطل زباله در برخی از نقاط این محله نیز گفت: قرار دادن جایگاه زباله در نزدیکی هر یک از منازل مسکونی باعث ناراحتی شهروندان می گردد و نیازی نیست.
نوروزاده افزود: در شهرهای دیگر نیز به این صورت که در شهر بافق هست، جایگاه سطل زباله وجود ندارد.
وی تصریح کرد: زباله ها باید، شب از درب منازل جمع آوری گردد و از همشهریان خواهش کرد؛ در صورتی که زباله را بیرون گذاشته و با مشکلی برخورد کردند با خدمات شهری تماس تا رفع مشکل گردد.

سگ های ولگرد بصورت مرتب جمع اوری می شوند

شهردار بافق پیرامون جمع آوری آوری سگ های ولگرد نیزگفت: سگ های ولگرد در طول سال به صورت منظم و مرتب اتلاف و جمع آوری می گردند؛ ولی اگر موردی بود شهروندان به خدمات شهری گزارش دهند تا جمع آوری سگ ها انجام پذیرد.

شورای ترافیک برای سرعتگیرها تصمیم می گیرد

در ادامه اصغر رنجبر پیرامون روشنایی محله و سرعتگیرها که شهروندان درخواست نموده بودند؛ اظهار کرد: پیشنهاد بنده این است نامه ای از سوی اهالی محله نوشته شده تا نامه، در شورای ترافیک مطرح شود.

روشنایی معابر بر عهده اداره برق است

سپس شهردار بافق پیرامون این موضوع گفت: روشنایی معابر بر عهده اداره برق می باشد و در مکان هایی که روشنایی زیباتری به کار گرفته شده است، شهرداری نقش مشارکت داشته و هزینه آن را پرداخت می کند. وی تصریح کرد: بنابراین اگر مکانی خاموش است، باید شهروندان با اداره برق تصمیم بگیرند.
نوروززاده پیرامون زمین های بلااستفاده در این محله که بعضاً برخی از این زمین ها محل زباله دانی شده و مشکلاتی را برای شهروندان به وجود آورده است؛ افزود: با افرادی که مسئول و مالک هستند، تماس گرفته می شود تا حصار کشی زمین انجام گیرد.
حصارکشی زمین های بلاستفاده
وی در ادامه گفت: در صورتی که مالک زمین حصار کشی زمین را انجام ندهد، شهرداری حصار کشی زمین رابر عهده گرفته و هزینه حصار کشی نیز طبق قانون از مالک دریافت می گردد.

در چارچوب قانون هر شهروندی باید عوارض خود را پرداخت کند

سپس «محمد علی آخوندی» در پاسخ فردی که گلایمند بود؛ چرا شهروندان باید عوارض پرداخت کنند، اظهارکرد: در چارچوب قانون هر شهروندی باید عوارض خود را پرداخت کند؛ چرا که شهرداری با عوارض مردم و 2 درصد سنگ آهن اداره می شود.

باید برای ترمیم بافت فرسوده اطراف مسجد امام حسین (ع) کاری انجام داد

وی افزود: در خیابان مهدیه، کوچه مسجد امام حسین (ع) و حوالی آن منطقه و همچنین حوالی خیابان ایستگاه به سمت خیابان امام علی (ع)، دچار بافت فرسوده و کمتر توسعه یافته هستیم که باید برای رونق و آبادی این مناطق، خیابان احداث گردد.
آخوندی تصریح کرد: این دو منطقه جز برنامه های شورای شهر است که نوشته شده و شهرداری نیازمند پول و اعتبار است تا به حول و قوه الهی در آینده اجرا گردد.
سپس اصغر رنجبر در مورد پیگیری و در خواست های اهالی این محله گفت: از آقای عباسی(ساکن محله مظفریه) می خواهیم که پیگیر مکاتبات باشد؛ چون پیگیری در روند مشکلات مهمتر از مصوبه است و بسیار تاثیر دارد تا انشاا... در جلسه بعد که در خدمت محله مظفریه می رسیم، خیلی از مشکلات محله تحقق پیدا کرده باشد.
وی در پایان تصریح کرد: اهالی محله نزدیک به 21 مورد خواسته داشته و همچنین 16 خواسته را نیز قبلا ارسال کرده بودند که انشالله با پیگیری شورا و شهردار حل خواهد شد.
همچنین محمد علی درویشی، نائب رئیس شورای شهر بافق از اجرای نرم افزار بر گوشی همراه گفت که قابلیت آن را دارد تا شهروندان از مشکلات شهر، مربوط به مسایل شهری و خدماتی عکس گرفته و ارسال دارند تا مامورین شهرداری آن مشکلات را حل کنند.
حل اسناد اراضی محله مظفریه
وی همچنین گفت: مشکلات مربوط به اسناد این محله حل شده و اهالی می توانند با مراجعه به اداره ثبت اسناد و املاک پیگیر اخذ اسناد خود باشند.
در حاشیه:
1- از میان اعضای شورا فقط «زهرا زارعی» حضور نداشت و رئیس شورای شهر عدم حضور وی را اعلام و از حضار عذرخواهی کرد.
2- بیشتر مراجعه کنندگان و اهالی را جوانان و نوجوانان تشکیل می دادند.
3- پیرمردی مرتب از خدمات شهردار تقدیر و تشکر می کرد.
4- مجری جلسه حاج اصغر رنجبر، رئیس شورا بود و سوالات را قرائت می کرد.
5- با آن که جلسه از ساعت ده شب گذشته بود؛ از بلندگوهای مساجد صدای اعضای جلسه در حال پخش بود به گونه ایی که صدا تا اول محله قابل شنیدن بود.
6- خواهرانی که در مسجد حضور داشتند سوالات خود را نوشته و به کودکان می دادند تا انها سوالات را به دست اعضای شورای شهر برسانند و در عین حال، این کودکان شوق و ذوق هم داشتند.

محمد حسین تشکری|