هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

در هیچ کلاس کنکوری شرکت نکردم

در هیچ کلاس کنکوری شرکت نکردم



خبرنگار هفته‌نامه افق‌کویر با یکی از پذیرفته شدگان در کنکور سراسری سال 93 که رتبه ی 20 را در منطقه 3 و رتبه ی 320 را در کشور کسب نموده گفتگویی انجام داده است و از رمز موفقیت وی پرسش نمود که در ادامه این گفتگو را می‌خوانید.
اکرم فتاحی درخصوص نحوه مطالعه خود برای کنکور سراسری گفت: در تابستان به تقویت دروسی که در آن ضعیف بودم پرداختم و در طول سال درسهایی که از سوی معلمان تدریس می شد را به دقت مطالعه می‌نمودم. تفریح هم جایگاه خود را در زندگی‌ام داشت؛ البته متذکر می‌شوم که کادر آموزشی و مدرسه در این راستا بسیار مؤثر بود و برنامه ریزی نیز در این مسیر حرف اول را می‌زند.
وی افزود: اولین فردی که می‌تواند تأثیرگذار باشد و برنامه‌ریزی مثبتی داشته باشد خود فرد است؛ شایان ذکر است در هیچ کلاس کنکوری شرکت نکردم، با این وجود رتبه‌ی 20 را در منطقه و رتبه‌ی 320 را در کشور کسب نمودم و روانشناسی مشاوره رشته مورد علاقه‌ام برای ادامه تحصیل می‌باشد.
فتاحی تصریح نمود: درسها را به صورت فهمیدنی مطالعه می‌نمودم و تست‌ها را در آزمون‌های مختلف که در طول سال برگزار می‌گردید با موفقیت به پایان رساندم. از دانش‌آموزان سال قبل که رتبه‌های خوبی را کسب نموده بودند مشاوره می‌‌گرفتم. حداکثر سرعت را در تست‌زنی در نظر گرفته و سؤالاتی که برایم مبهم بود را به بعد موکول می‌نمودم.
وی افزود: تمایلی برای شرکت در کلاس‌های کنکور نداشتم؛ ولی برخی دوستان که درس‌های اقتصاد را مدنظر داشتند تا به کلاس کنکور بروند امکاناتی در این زمینه برای آنان طراحی نشده بود. مشاور و پشتیبانی در آزمون‌های دانش‌آموزان که در آن خود را می‌آزمودند وجود نداشت. از مسئولین می‌خواهم تا مشاور، کلاس‌های کنکور را مدنظر گرفته و برای اجرای آن بکوشند.
وی ادامه داد: خیلی دوست دارم بعد از فارغ‌التحصیل‌شدن به شهر خودم خدمت کنم؛ ولی این موضوع به امکانات داخل شهرستان نیز مرتبط خواهد شد.
فتاحی نقش خانواده را در این راه ارزنده داشت و گفت: مادرم یک تنه ما را حمایت کرد؛ پدرم 10 سال قبل در حادثه ای که در شرکت سنگ‌آهن روی داد از دنیا رفت. مادرم با تمام دلسوزی‌ها و مشکلات برای پیشرفت ما کوشید. خواهر دوقلوی من نیز یکی از پذیرفته شدگان کنکور در رشته علوم تجربی بوده و خانواده‌ای چهار نفره هستیم.
در انتخاب دبیر بسیار مشکل داریم
در ادامه بتول هاشمیان مدیر دبیرستان نمونه حضرت معصومه(س) از فعالیت‌های این مدرسه برای دانش‌آموزان چنین می‌گوید: برنامه‌ریزی از مرداد برای انتخاب دبیر شروع می‌شود. برخی اوقات با تلاشهای زیاد در زمینه بکارگیری دبیران مجرب مشکل داریم.
هاشمیان افزود: تست زنی بچه ها در داخل برنامه قرار می گیرد در ابتدا دانش آموزان از این موضوع رضایت ندارند؛ اما در برنامه دراز مدت متوجه می شوند که به نفع آنان است. به فرض اگر درس فیزیک در مدارس دیگر 4 ساعت تدریس شود در مدرسه نمونه 6 ساعت است. دبیران نیز پرتلاش هستند؛ البته دانش آموزان نیز از هیچ کوششی دریغ نمی کنند.
وی تصریح نمود: با تعامل می توان به موفقیت رسید. شیوه ام همراهی با بچه ها هست. بعد از هر آزمون تجزیه و تحلیل و کمک مشاور را داشتیم. با توجه به توان شهرستان و این که چه نیرویی باشد؛ سعی کردیم بهترین نیروها را دعوت به کار نماییم.
مدیر دبیرستان نمونه حضرت معصومه(س) افزود: همیشه به دانش آموزان گفته‌ام: اخلاق، اخلاق، اخلاق. هر چه ارتباط صمیمانه تر با کادر آموزشی برقرار شود پیشرفت به نحو احسن‌تر خواهد شد.
بتول هاشمیان عنوان نمود: از مسئولین خواهشمندم مدرسه را یاری کنند؛ در انتخاب دبیر بسیار مشکل داریم. قانون است و ما تابع قانون هستیم. تدریس دبیران مرد در مدارس دخترانه ممنوع است؛ دانش آموزان بلافاصله بعد از قبولی در دانشگاه اساتید مرد تدریس می کنند، پس مساعدت داشته باشند.
 وی درپایان افزود: حرف پایانم با دانش آموزانی هست که از بافق به پیشرفت می‌رسند درخواست دارم برای آبادانی بافق بعد از فارغ التحصیلی به شهر خود بازگردند و برای بافقی آباد بکوشند.