هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

در روابط خود مواظب این‌گونه از افراد باشیم

در روابط خود مواظب این‌گونه از افراد باشیم



چند مورد از خصوصیات افراد دغل‌کار و حقه‌باز را که میل شدیدی به قانون‌گریزی دارندو اتفاقا در جامعه به‌وفور یافت می‌شوند را متذکر می‌شویم
-1 افراد حقه‌باز و دغل‌کار پای‌بند به ارزش‌ها و هنجارهای اجتماعی نبوده و برای حقوق مردم اساساً ارزش و احترام قائل نیستند و قوانین و مقررات را زیر پا می‌گذارند و چه‌بسا که از این کار نیز لذت می‌برند به‌طور مثال این‌گونه افراد هرگز به‌راحتی و سهولت دین و قرض خود را ادا نمی‌کنند.
-2 افراد متقلب وحقه‌باز افرادی آرام و خون‌سرد هستند و نقاط آسیب‌پذیر دیگران را شناسایی می‌کنند و با حیله و نیرنگ به همان نقاط آسیب‌پذیر حمله می‌کنند و به اهداف و منافع نامشروع خود دست می‌یابند.
-3 افراد حقه‌باز و دغل‌کار زیاده گو هستند و لاف می‌زنند و دروغ‌گویی برای این افراد بسیار آسان است .

-4 در بسیاری از روابط کاری واجتماعی و یا روابط معاملاتی از قبیل خرید فروش خودرو، زمین، خانه ممکن است با افرادی حقه‌باز و دغل‌کار روبرو شویم یکی از روش‌هایی که اکثر دغل کارها از آن استفاده می‌کنند این است که چنین وانمود می‌کنند که خریدار در موقعیتی قرارگرفته است که اگر در خرید عجله نکند آن موقعیت را از دست خواهد داد و با این جو روانی که ایجاد می‌کنند معامله را به نفع خود تمام می‌کنند.
-5 افراد متقلب در واقعیت و در درون ، افرادی مهربان نیستند اگرچه ممکن است آدم‌هایی شاد و پرانرژی و جذاب به‌نظر برسند ولی زیر پوستشان به سردی یخ هستند و برای رسیدن به اهداف و منافعشان نقاب‌های مختلف تزویر به چهره می‌زنند و تا نابودی شخص برای کسب منافع خود به پیش میروند و از اعمال خود که دیگری را به ورطه نیستی کشانده اند، هیچگونه دلسوزی و عذاب وجدان ندارند.
-6 افراد متقلب و دغل کار گاهی مواقع برای رسیدن به اهداف خود از اندکی خشونت نیز ممکن است استفاده کنند به عبارتی افراد درشت گویی نیز هستند.

-7افراد متقلب و دغل‌کار وقتی در بین گروه قرار می‌گیرند اگر به‌دنبال منافعی باشند برای رسیدن به اهداف خود بین افراد گروه درگیری و اختلاف ایجاد می‌کنند و سپس از این نقطه‌ضعف‌ها و مشاجره‌ها برای رسیدن به اهداف خود استفاده می‌کنند.
-8 افراد حقه‌باز و دغل‌کار همیشه بخش مهمی از حقیقت را پنهان می‌کنند و به‌عبارتی دروغ گفتن آن‌ها همیشه با پنهان‌کاری همراه می‌باشد
-9 افراد متقلب و دغل کار غالباً در غم‌ها و مشکلات شما حضور ندارند و بیشتر شریک خوشی‌های شما هستن.
-10 در مقابل افراد حقه‌باز و دغل‌کار باید قاطع بود و از منافع خود دفاع نمود تا و به راختی پول و مال خود را از دست ندهید.

حسام الدین نعیمی بافقی
وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی