هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

در راستای فرستادن سنگ به ذوب آهن اصفهان پلی کلینیک بافق را کلنگ زدیم

در راستای فرستادن سنگ به ذوب آهن اصفهان پلی کلینیک بافق را کلنگ زدیم


علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گفتگویی اختصاصی با خبرنگار هفته نامه افق کویر عنوان نمود:

به گزارش خبرنگار هفته نامه افق کویر، علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گفتگویی اختصاصی با خبرنگار هفته نامه افق کویر در حاشیه بازدید از طرح های در حال توسعه شرکت سنگ آهن بافق گفت: بافق از محدود شهرهایی است که زندگی اجتماعی شهر با کار صنعتی و معدن عجین شده است و اقتصاد شهر در مسائل اجتماعی درقالب معدن شکل گرفته است؛ بنابراین معدن نقش مستقیمی در زندگی شهری و اطراف شهر دارد.
 

قول می دهم ظرف دو سال درمانگاه تخصصی افتتاح شود
 

وی افزود: رسیدگی ما به معدن در حقیقت با شهر توأم می‌باشد بنابر مسئولیت اجتماعی خودمان تعهد داریم از معدن برای آبادانی شهر استفاده کنیم. محصولات معدن برای ذوب آهن اصفهان فرستاده می شود؛ در راستای آن تعهدات صندوق بازنشستگی پلی کلینیک بافق را با حضور دکتر نوربخش در مساحت 5 هزار متر با تخصص های مختلف کلنگ زنی کردیم، به نظرم مشکل بخش عظیمی از درمان شهر را با ایجاد این طرح حل می‌نماییم؛ قول می‌دهم ظرف دو سال درمانگاه تخصصی افتتاح شود. طرح گسترش نیز تصویب گردیده و کارخانه فولاد با ظرفیت بیش از یک میلیون تن در جوار معدن با مشارکت بخش خصوصی و صندوق فولاد ایجاد خواهد شد.
 

مطالبات مردم بحق می باشد
 

ربیعی افزود: 1500 شغل برای مردم بوجود می آید نسبت بین شغل مستقیم و مشاغل جانبی در معدن و فولاد 1 به 10 است و برای رونق شهر تصمیم مهمی می باشد؛ درخصوص معادن جدید هم به سمت اکتشاف می رویم. تعهد دولت تدبیر و امید این است که معدن در خدمت شهر باشد. ایمنی نیز در معدن توسط وزارت کار تلاش زیادی برای آن در حال انجام می باشد، مشکل تأمین آب از فاضلاب شهر حل می شود و به محیط زیست شهر نیز مساعدت لازم را داریم.
در ادامه دکتر نور بخش مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: 30 سال پیش ماه ها در بافق زندگی می کردم و تغییرات زیادی در طی این سال ها برای شهر روی داده؛ اما مطالبات مردم بحق می‌باشد و آنچه در توانایی تأمین اجتماعی باشد تأمین می نماییم.
وی با اشاره به کلنگ احداث پلی کلینک افزود: امیدوارم در رأس 24 ماه افتتاح گردد، بیش از 90 درصد مردم این شهرستان تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند. خدمات درمانی را در یزد نیز گسترش می دهیم و مرکز جراحی سرطان را در یزد بعنوان بزرگترین کَنسر(سرطان) ایران ایجاد خواهیم کرد و در سال جاری ساخت آن شروع می شود.