هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

در ذکرهایم بیشتر یاد شهدا را در ذهن دارم

در ذکرهایم بیشتر یاد شهدا را در ذهن دارم



در کتابهای مختلف  درباره منقبت آل رسول، ذکر سجایا و کرامات آنان و نیز سوگواری و تعزیت احوالات آنان سخنان زیادی آمده است.  یکی از این کتب، اثر ارزشمند "خصائص الحسینیه" است. در این کتاب آمده است: "جعفربن عفان" نقل می کند:
روزی خدمت امام صادق (ع)رسيدم. آن حضرت مرا پيش خواند و نزدیک خود جای داد. پس از آن فرمود: ای جعفرعرض کردم: بله!خدا مرا فدای شما کند. فرمود: به ما خبر رسيده که شعر خوب درباره ی جدم، حسين بن علی(ع)می گویی! عرض کردم:آری! فرمود: بخوان، پس من انشاء کردم  و آن حضرت و کسانی که نزد ایشان بودند. گریستند تا اشک بر گونه و محاسن شان جاری شد. بعد فرمود: ای جعفر! ملائک مقربين در اینجا حاضرند و کلمات تو را می شنوند که در مصيبت حسين(ع)می گویی و گریه می کنند مثل گریه ی ما و بلکه بيشتر. ای جعفر! خدا بهشت را بر تو واجب کرد. آن گاه حضرت فرمود:کسی نيست که در مصيبت حسين(ع) ذاکر باشد و گریه کند یا دیگری را بگریاند؛ مگر این که خدای تعالی بهشت را بر او واجب بفرماید و گناهانش را می بخشد. 
" محسن کارگران"  فرزند علی اصغر، 35 ساله، متاهل، دارای دو فرزند به نام زینب و زهرا است که از 20 سالگی به مداحی روی آورده است. از طفولیت به این کار علاقه داشته است. با این که حرفه و شغل اصلی وی کار در شرکت سنگ آهن مرکزی می باشد که این روزها حال خوشی این شرکت ندارد؛ با این وجود او هم مانند سایر کارکنان به کار و شغل خود پایبند هست و تلاش می کند علاوه بر کار در قسمت حمل و نقل آن شرکت از پس مداحی به خوبی بر بیاید. با او گفتگویی انجام دادیم که از نظر شما خوانندگان گرامی می گذرد.
افق کویرمشوق های شما چه کسانی بوده‌اند؟ 
مشوق های من در زندگی در ابتدا پدر و مادرم، دایی ام(حاج رضا ناصر خواه) و دیگر عزیزان؛ از جمله  آزاده و جانباز بزرگوار حاجی قاسمی، حاج حسین قانعی،  عزیز دهستانی،رضا پور مقدم بوده اند.
افق کویر فعالیت های که در حال حاضر دارید؟ در هیئت علی اصغر قلعه، مسجد حجت(عج) مداحی می کنم. سال گذشته نیز در موقع دوخت لباس حضرت علی اصغر(ع) در مبارکه برای مردم مداحی کردم.
افق کویرخاطره ای از مداحی به یاد دارید؟  چند سال پیش که همراه با کاروان بافق به مشهد سفر کرده بودم، در حسینیه همراه با دوستان نشسته بودم که مداح آن حسینیه به نام "احسان بیات" از صدای من خوشش آمد. این گونه بود که در مشهد  هم شناخته شدم. حالا هر وقت برای مداحی به مشهد می روم. مداحان آنجا از من استقبال می کنند و این باعث افتخار است.
افق کویر در کجا مداحی انجام دادید؟
 بیشترین جایی که مداحی کردم مشهد بوده است. شهرهای ملایر، مهریز و یزد نیز برای مداحی عزیمت کرده ام. 
افق کویر چه آرزویی دارید؟ 
همیشه  و در تمامی مراحل زندگیم توکل به خدا داشته ام ، از خداوند می خواهم فرج امام زمان(عج) را برساند ،  سعادت و عزتمندی مردم عزیز ، سلامتی پدر ومادرم و نیز فرزند دیگری نیز به من  عطا کند  تا نامش را علی اصغر هم نام پدرم بگذارم.
افق کویر حال و هوای مداحی چگونه می باشد؟ مداحی حال و هوای خاصی دارد؛ زمانی شعر و بیان شما در فرد اثرگذار هست که سخن از دل برآید و این زمان است که لاجرم بر دل خواهد نشست. 
در ذکرهایم بیشتر یاد شهدا را در ذهن دارم؛ به ویژه  شهید فتاحی، حبیب ا... خواجه مبارکه و رنجبر!
افق کویر چه سخنی با مسئولین و مردم دارید. 
از مردم و مسئولین می خواهم بدانند که همه چیز پول نیست! همین افتخار که نوکر امام حسین (ع) بوده و هستم برای من کافی است.
خدایا چنان کن سرانجام کار
                         تو خشنود باشی و ما رستگار