هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

دردهای بافق و کشور را چگونه روایت می کند؟

دردهای بافق و کشور را چگونه روایت می کند؟


آن کتاب

امیر عباس امینی| در پی خواندن مطالب مندرج در شماره 696 افق کویر مورخ یکشنبه 31 خرداد 94 که در آن تحت عنوان « کتاب خواهم نوشت» یکی از مسئولین استان اعلام نموده بودند، می خواهند درباره انچه از ابتدای تلاش برای تحقق صورتجلسه 9/6/93 صورت گرفته تا کنون، کتابی بنویسند، مشتاق شدم بدانم آنچه در این کتاب احتمالاً خواهد آمد، چگونه روایت خواهد شد؟
آیا با توجه به تجربه ایشان، می توان در آن کتاب از آن عده از افراد سراغ گرفت که علی رغم دستورات مقامات اصلی کشور برای اختصاص سهم مشخصی از معادن این خطه، این خواسته همچنان در هاله ای از ابهام باقی مانده است؟
* آیا آن کتاب می تواند علت اصلی یکی از طولانی ترین اعتصابات
کارگری تاریخ صنفی ایران را تشریح می کند؟  
*آیا خواهد توانست معضلات و بهتر بگویم مکافاتهایی را که از جانب بخش خصوصی کم یا بیش بر مردم این نواحی تحمیل شده بیان نماید، مسائلی که هم می تواند شامل رسیدگی به وضع کارگران و هم حق و حقوق شهر باشد....
*آیا این کتاب قادر خواهد بود قضایای مربوط به خط و خطوط مرزی بافق و شهرهای مجاور را شفاف سازی کند و چناچه مقصرانی در این قضایا وجود دارند، برای آگاهی عمومی معرفی نماید؟ حتی با بهره گیری از حروف الفبا.
*آیا برای روشن شدن اذهان و تقویت اعتماد عمومی می تواند بیان نماید که قسمت اعظم معادن این خطه چگونه و چطور و در کجاها و به نفع چه اشخاص حقیقی و حقوقی هزینه می شود و بر چه اساسی و با چه معیاری میان بخش خصوصی و بخش دولتی تقسیم می گردد و آیا خزانه عمومی کشور که پشتیبان اصلی تمامی طرحها و برنامه ها و خواسته های ملی است، به نحوی کامل از آن برخوردار می گردد؟
*آیا آن کتاب می تواند تبیین کند که حلقه مفقوده میان طرحها و برنامه ها و پیش بینی ها و چشم اندازهای دولت از یک طرف و آنچه در عمل توسط بخش خصوصی اجراو اعمال می شود، کدام است؟ و چیست؟ یعنی آیا به موضوع نظارت بر بخش خصوصی در تمامی زمینه ها نظر افکنده می شود؟ آنهم نظارتی سازنده؟ 
*آیا می تواند تشریح نماید که دلگرم کننده ترین واژه برای تمامی کارگران در هر صنفی خاصه معادن، توجه و نظارت در کنار حمایت دولت است و اگر حق و حقوقی در سطح کلان پایمال شده- و این کارگران مدعی آنند- کدام مقام و محکمه باید پاسخگو باشد و چه راه یا راههایی برای پاسخگو نمودن او وجود دارد؟    
امیدواریم با توجه به اینکه ان مقام مسئول صاحب امتیاز ماهنامه مهر آئین نیز می باشند، هر آنچه حق و انصاف است، درباره کاستی ها، ضعف ها و احجافاتی که بر بافق رَوا رفت، در حد توان بنویسند و در سالی که به نام همزبانی و همدلی دولت و ملت نامگذاری شده، برای تحقق شعارهای انقلاب و آرمانهای امام و رهبری تلاش کنند.