هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

درختکاری نیازمند اعتبار است

درختکاری نیازمند اعتبار است



الهام نصیرزاده| به گزارش هفته نامه افق کویر،  درختهای گز محوطه ایستگاه تحقیقات شتر خشک شده و در حال نابودی است. یکی از کارکنان ایستگاه تحقیقات شتر در این باره گفت: دو نوع درخت گز در این منطقه وجود دارد. 
طاهری افزود: درختان بخاطر خشکسالی آسیب ندیده اند؛ متأسفانه موش صحرایی درآنجا زیاد است؛ البته تنها امسال اینگونه نبوده و چندین سال پیش، حدود 10 سال است،   درختانی که اطراف این محیط کاشته بودند بخاطر موشها خشک گردید تاغ خیلی دوام دارد و هیچ علت دیگری سبب خشک شدن آن نمی شود. 
کمال کریمی، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بافق در این باره گفت: زمانیکه درخت کاری " گز" در این منطقه انجام شده سفره های آب زیر زمینی بالا بوده است، ولی به خاطر برداشت بی رویه آب و همچنین کم شدن آب زیر زمینی در کل کشور، آب زیر زمینی این منطقه نیز افت کرده که باعث خشک شدن درختان گز گردیده است. کشت ما طوری است که سه یا چهار سال درخت را آبیاری و بعد رهایش می کنیم مانند درختان منطقه گود گوار، ولی در منطقه گود گوار چون نوع درخت آن تاغ بوده است تحمل آن بیشتر از درختان گز می باشد. 
وی در پاسخ به این پرسش که که باید چه اقدامی برای جلوگیری از خشک شدن درختان گز انجام داد گفت: باید در طرح های آینده درخت کاری تاغ انجام دهیم که این کار نیازمند اعتبار است.