هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

دربی سخت!

دربی سخت!



حادثه پشت حادثه، تصادف از پس تصادف و صحنه های دلخراش به جا مانده و دوباره  داغ دار شدن خانواده ها و بی‌سرپرست شدن زنان و یتیم شدن کودکان و اطفال! 
این مروری است بر قصه نافرجام جاده بافق – یزد! داستانی که " سر رشته آن از دست مسئولان شهرستان گریخته است."
دی شیخ با چراغ همی‌گشت گرد شهر                                        
                                           کز دیو و دد ملولم و انسانم آرزوست
گفتند یافت می‌نشود جسته‌ایم ما     
                               گفت آنک یافت می‌ نشود آنم آرزوست
                                               مولوی
 به کرات مردمان بافق ثابت کرده اند که هوشیار و بیدار در صحنه های بزرگ اجتماعی حاضر بوده و دین خود را به انقلاب و ایران سرافراز اسلامی ادا کرده اند و در آینده هم نشان خواهند داد که در این عرصه ثابت قدم نیز هستند؛ اما این چنین رفتار با مردمان " دارالشجاعه" نه در شأن آنها خواهد بود و نه جایگاهی خواهد داشت. 
سرنوشت این جاده که از اول مبهم بود و اکنون روشن؛ حال در پیج و خم " گیس و گیس کشی های حیدری و نعمتی" دچار کج راهه شده است. جاده ای که همانند سایر طرح های دولت، دارای نقشه و برنامه بود به یکباره دچار کمبود بودجه شد! مگر امکان دارد در همین فاصله چوب بی‌اعتباری بر سر این جاده، کیلومترها بزرگراه و زیرگذر در کشور و حتی مرکز استان احداث شود؛ اما برای این جاده" کف گیر به ته دیگ نبود بودجه و اعتبار دولتی  بخورد." آیا این همان " گم شدن راه امام‌زاده برای مسئولین نیست!" یا در اندیشه آن هستند که " بالاتر از سیاهی رنگی نیست" و هر آنچه که تاکنون شده است، دیگر هم خواهد شد. مطالعه احداث بزرگ راه بافق- یزد در سفر رئیس دولت نهم رقم خورد. اختصاص بودجه 8 میلیارد تومانی در سفر مقام معظم رهبری به استان جهت 35  کیلومتر راه، اختصاص 15 میلیارد تومان بودجه بصورت قرضی به اداره کل راه و شهرسازی استان از سوی شرکت سنگ آهن مرکزی در سال 93 بابت تأمین مصالح جهت ساخت ابنیه جاده مانند پل و غیره و اکنون بنا بر اعلام مدیرکل راه و شهرسازی استان یزد 30 میلیارد تومان پول برای تکمیل باقیمانده این طرح لازم است. این شناسنامه  جاده هست که از  سال 1384 به نقل از مسئولان به اطلاع افکار عمومی رسیده است و اما در طول این سالیان روزانه بطور متوسط 320 کامیون و تریلر از این مسیر در حال تردد بوده و سنگ آهن بافق را به مجتمع های فولادی داخل کشور و حتی در خارج، مانند چین و پاکستان  حمل کرده اند و به تازه گی بار زغال سنگ معادن زرند نیز بر دوش این جاده قرار گرفته است!  " گل بود و به سبزه نیز آراسته شد."
اکنون کار این جاده به توپ اندازی مسئولان به زمین یکدیگر رسیده و در تازه ترین اقدام، شوت فرماندار بافق بود به زمین معاون عمرانی استانداری یزد! این توپ در دستان معاون عمرانی استانداری، فعلاً جاخوش کرده است. توپ در دستان مردی است سنگین وزن که یکی از گزینه ها جهت تصدی پست استانداری یزد، پس از دکترطالبی می باشد. حال باید دید معاون عمرانی استانداری یزد چه نقشه ای برای این توپ خواهد کشید و در کجای میدان، توپ نداشتن اعتبار برای جاده بافق را به زمین دیگری خواهد فرستاد! روزهای آتی شاهد این " دربی سخت" خواهیم بود.