هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

درآمد فولاد دوسویه است

درآمد فولاد دوسویه است



به گزارش هفته نامه افق کویر،در حاشیه نشست فرماندار بافق و جمعی از مسئولان محلی با اصحاب رسانه و مطبوعات شهرستان، فرماندار به پرسش های مطرح شده از سوی خبرنگاران پاسخ داد. 
وی در پاسخ به این پرسش که "بافق همجوار شهرستانهای بهاباد و کوهبنان است در مورد پلی کلینیک تأمین اجتماعی و بیمارستان 96تختخوابی حضرت ولیعصر(عج) و کلینیک های تخصصی که در حال کار می‌باشند آیا برنامه ریزی صورت گرفته که بافق به قطب توریست سلامت تبدیل شود؟ گفت: قطب توریست سلامت در سند توسعه استان موضوع اصلی مرکز استان است که اغلب استان های جنوبی کشور برای درمان به استان یزد مراجعه می کنند. بیمارستان 96 تختخوابی برای شهرهای بالای چهارصد هزار نفر است که در بافق کار ساخت وساز این بیمارستان شروع شده و سه میلیارد و هشتصد میلیون تومان برای مرحله دوم سال گذشته از اعتبارات ملی پول گرفته ایم وخبری که جدیداً به من داده اند امسال نیز سه میلیارد و سیصد میلیون تومان دیگر هم پول آمده است که هفت میلیارد و صد میلیون تومان الان پول برای شروع مرحله دوم داریم. مرحله اول که اسکلت بتنی است یازده هزار و هفتصد و پنجاه متر مربع می باشد، قرارداد با پیمانکار یکساله بوده وی چهار ماهه کار را تمام می کند و در اسفندماه مرحله دومش شروع می شود. معاون وزیر در بحث های عمرانی در وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی قول داد؛ اگر بیمارستان در سال 95 به اتمام برسد تمام تجهیزات را به بیمارستان اختصاص دهد، در کنار آن پلی کلینیک  بیمارستان هست که راه اندازی شده است قاعدتاً این حجم و ظرفیت برای شهرستان فقط نخواهد بود تجهیزاتی که در بحث وسایل چشم پزشکی در سال گذشته خریداری شد؛ بعضی از عمل های جراحی مرکز استان در بیمارستان ولیعصر(عج) بافق انجام می‌شود و یک الی دو دستگاه دیگر نیز تقاضا کردیم؛ امیدوارم به زودی خریداری بشود؛ اصلاً قطب چشم پزشکی استان خواهیم شد، این ظرفیت را داریم. 
فرماندار بافق در پاسخ به این پرسش که "مجتمع فولاد بافق(ابویی)آیا تأثیری بر اقتصاد بافق دارد؟ و زمینه اشتغال چند نفر فراهم می شود؟" افزود: مجتمع فولاد بافق(ابویی) قاعدتاً تأثیر بسیار خوبی در چرخه فولاد دارد. فولاد اصلی تقریباً جزء آخرین ها است که وی این کار را انجام داده و سرمایه گذاری کرده است. ان شاا... با تکمیل سایر قسمتهای چرخه فولاد که انتظار داریم از وی و با پشتکاری و شرکای بسیار خوبی که دارد بتواند آنها را به زودی شروع کند. گندله 5 میلیونی تنی احیا و کوره بلند را هم بتواند انجام بدهد. درخواستی هم داشته ایم که در سال گذشته هم مشکلاتی بوجود آمد که الحمدا... همراهی هایی از استان و شهرستان صورت گرفت که حل شد. در ادامه راه هم کمک می کنیم که یکسری مشکلات شهر هم حل شود که قاعدتاً راه اندازی نورد با اشتغالی که برای 400 نفر مستقیم و غیر مستقیم حدوداً شغل ایجاد می کند نه تنها به بحث اشتغال در شهرستان کمک می کند، چون یک درآمدی هم برای خودش ایجاد می شود در این زمینه امیدوارم از این درآمد برای تکمیل طرح های جوار معدنی که در چرخه فولاد ابویی است ان شاا... این طرحها هم به بهره‌برداری برسد. 
اداره ورزش و جوانان بافق خود پیگیر باشد
طلایی مقدم در پاسخ به این پرسش که"میزان اعتبار اختصاصی به اداره ورزش وجوانان بافق جهت اجرای برنامه های ایام ا... دهه فجر چه مقدار می باشد؟ تصریح کرد: این موضوع را سرپرست اداره ورزش و جوانان بافق باید از اداره کل پیگیری کند و هر کاری که برای شهرستان های دیگر انجام می شود برای اداره ورزش بافق هم صورت بگیرد. یکی از مشکلاتی که ما در استان داشتیم نیمه تمام ماندن سالن 1200 نفری است که هم از اعتبارات ملی و هم از اعتبارات استانی برای آن منظور شده. به زودی مناقصه آن برگزار می شود و پیمانکار جدید کار را شروع می کند. ما در این زمینه ها پیگیرهستیم. فرمانداری در بحث های فرهنگی و ورزشی اعتباراتی را به خود ادارات اختصاص می دهد، اداره ورزش خود باید این موضوع را پیگیری کند. 
از مدیر کل بپرسید
وی در پاسخ به این پرسش که"چرا برای اداره ورزش مسئولی انتخاب نمی شود؟ عنوان کرد: این پرسش را هم باید از مدیر کل بپرسید. مشکلی که قضیه دارد گزینه های مختلفی را انصافاً وی رایزنی و پیگیری کرده است. یکی از چاره هایی که دولت در این زمینه داشت قانون مداری است؛ تأکید دارد هر چه قانون می گوید؛ ضمن اینکه کار هم انجام می شود، گزینه هایی پیشنهاد شده‌اند؛ بالاخره مسائل اقتصادی هم شرط است، طرف "دو ،دو تا چهار تا می‌کرد"زمانیکه می‌دید؛ وقتی به اداره ورزش و جوانان منتقل شود حقوقش کاهش پیدا می کند آن موقع انصراف می دهد. یک الی دو گزینه بودند که رضایت داشتند؛ اما در بخش خصوصی هم فعالیت داشتند و عصرها هم مشغول بودند یکی از آنها تا تهران هم کارهایش انجام شد؛ ولی یکدفعه آمد و گفت که من پیمانکار هستم و عصرها گرفتارم و انصراف داد. یک الی دو گزینه دیگر راضی بودند که از اداره‌ای به اداره ورزش منتقل شوند؛ ولی ردیف استخدامی نداشتند و از نظر حقوقی و اداری مشکل برایشان ایجاد می شد.