هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

دخالت های نابجای اطرافیان ، عامل اختلافات خانوادگی است

دخالت های نابجای اطرافیان ، عامل اختلافات خانوادگی است



رئیس دادگستری شهرستان اردکان گفت: دخالت‌های نابجای اطرافیان زوجین در زندگی آنان، یکی از عوامل مهم در تشکیل پرونده‌های اختلافات خانوادگی است.
«محمدحسین کریم‌زاده» افزود:  متأسفانه اطرافیان زوجین به جای ایفای نقش اصلاحی، در موارد متعدد خود عامل فروپاشی کانون خانواده می‌شوند و به جای ترغیب و تشویق زوجین به گذشت و ایثار و چشم پوشی از خطاهای یکدیگر عامل تشدید اختلاف می‌شوند.
وی اعتیاد به مواد مخدر را نیز از دیگر عوامل مهم فروپاشی بنیان خانواده ذکر کرد و بیان داشت: در بسیاری از موارد، مرد به دلیل اعتیاد به مواد مخدر نمی‌تواند نقش اصلی و محوری خود را در خانواده ایفا نماید و این موضوع خود عامل مهمی در مراجعه زوجه به دادگاه جهت اخذ طلاق می‌باشد.
این مقام قضایی اظهار داشت: از دیگر عوامل طرح پرونده‌های طلاق می‌توان به برقراری روابط خارج از چهارچوب خانواده اشاره کرد که عمدتاً ناشی از ضعف بنیان‌های اعتقادی و اخلاقی است.
کریم‌زاده فقر اقتصادی و فرهنگی و عدم آشنایی زوجین با مهارت‌های زندگی را از دیگر عوامل مؤثر در اختلافات خانوادگی دانست و تصریح کرد: دادگستری در مواردی که علل اختلاف زوجین فقر فرهنگی و عدم آشنائی با مهارت‌های زندگی است، زوجین متقاضی طلاق را بدواً به مراکز مشاوره ارجاع می‌دهد.