هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

دانشگاه آزاد اسلامی، بزرگترین مجموعه آموزشی شهرستان بافق در افق آینده

دانشگاه آزاد اسلامی، بزرگترین مجموعه آموزشی شهرستان بافق در افق آینده


دانشگاه آزاد اسلامی، بزرگترین مجموعه آموزشی شهرستان بافق در افق آینده

با توجه به نزدیک شدن به  بیست و دومین سالروز تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی بافق برآن شدیم تا در سلسله گفتگوهایی با مسئولان این دانشگاه به فعالیت‌ها و برنامه‌های صورت گرفته در این مرکز آموزش عالی شهرستان بافق نظری بیندازیم. در این قسمت با معاون اداری و مالی دانشگاه هم صحبت شده‌ایم.
افق‌کویر: لطفاً خودتان را برای خوانندگان معرفی نمائید؟
مهدی اشرفی بافقی هستم کارشناسی ارشد ریاضی کاربردی از دانشگاه یزد، از سال 1387 به عنوان عضو هیأت علمی و از سال 1388 به عنوان معاون اداری و مالی در دانشگاه آزاد اسلامی مشغول به خدمت هستم.
افق‌کویر: در صورت امکان بفرمائید هزینه‌ای دانشگاه از چه محلی تأمین می گردد؟ 
منبع اصلی درآمد دانشگاه؛ شهریه دانشجویان می‌باشد و کلیه هزینه‌ها اعم از آموزشی، اداری، عمرانی، پژوهشی و ... از این محل پرداخت می‌گردد. در خصوص میزان شهریه دانشگاه آزاد اسلامی بایستی عرض کنم که مبلغ شهریه بر اساس بخشنامه‌های سازمان مرکزی دانشگاه تعیین می‌گردد که این مبلغ 50 درصد از قیمت تمام شده و سرانه هزینه کرد برای هر دانشجو در دانشگاه‌های سراسری، کمتر است و این نشان می‌دهد که میزان شهریه با توجه به کیفیت خدماتی که ارائه می شود در مقایسه با سایر مراکز آموزشی، شهریه دانشگاه آزاد بسیار پایین‌تر است. البته سیاست کلی دانشگاه این است که از طریق اقتصاد دانش بنیان و سرمایه‌گذاری در کارهای اقتصادی و انجام پروژه‌هایی تحقیقاتی و ... منبع مالی دیگری را برای تأمین مخارجش ایجاد کند. با توجه به اینکه میزان افزایش شهریه دانشگاه در سالهای اخیر در مقایسه با تورم و (میزان افزایش هزینه‌ها) بسیار پایین‌تر بوده است و این مبلغ بایستی از طریق سایر منابع درآمدی تأمین گردد.
افق‌کویر: با عنایت به اینکه میزان شهریه دانشگاه آزاد از دغدغه‌های عمده خانواده‌هاست برای این مسأله آیا  تدبیری اندیشه‌اید؟ 
بله، علاوه بر پرداخت وام‌های کوتاه مدت و بلند مدت و تخفیف شهریه به دانشجویان واجد شرایط، شهریه (عموم دانشجویان) به همت صندوق رفاه دانشجویان، در مقاطع کاردانی و کارشناسی طی 8 قسط (در سال) و شهریه مقطع کارشناسی ارشد طی 12 قسط در سال قابل پرداخت می‌باشد.
افق‌کویر:  معاونت اداری و مالی دانشگاه چه برنامه‌ها و فعالیت‌هایی برای آینده در نظر دارد؟
1- افزایش میزان درآمد واحد از طریق منابع مالی به غیر از شهریه و برنامه ریزی در خصوص کاهش هزینه ها .
2- اتمام پروژه های نیمه تمام واحد .
3- توسعه و اصلاح فضای سبز و زیبا سازی محوطه دانشگاه .
4- تقویت دفتر مطالعات و آموزش نیروی انسانی و برگزاری دوره های آموزشی کوتاه مدت و بلند مدت 
5- مجهز نمودن سایت دانشگاه به دوربین مدار بسته 
6- توسعه کمی و کیفی امکانات رفاهی برای کارکنان و دانشجویان 
7- توسعه و تقویت شرکت تعاونی مصرف کارکنان با اعمال سیاست های حمایتی
8- تسهیل در شرایط پرداخت شهریه دانشجویان 
 افق‌کویر: در پایان اگر صحبت خاصی دارید بفرمایید؟
 باید توجه داشته باشیم که دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان بزرگترین مرکز آموزش عالی غیردولتی در شهرستان  تاکنون بیش از 5400 نفر فارغ التحصیل داشته است و از نظر امکانات و تجهیزات میلیاردها ریال سرمایه گذاری کرده است و از نظر کیفیت خدمات  آموزشی، پژوهشی و رفاهی در سطح قابل قبولی است  که این امر در نتایج بعد از فارغ التحصیلی دانشجویان از جمله پذیرش در مقاطع بالاتر  بسیار مشهود است.
افق‌کویر: از شما متشکریم
من هم از شما سپاسگزارم