هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

دانشگاه آزاد اسلامی، بزرگترین مجموعه آموزشی شهرستان بافق در افق آینده

دانشگاه آزاد اسلامی، بزرگترین مجموعه آموزشی شهرستان بافق در افق آینده



با توجه به نزدیک شدن به  بیست و دومین سالروز تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی بافق برآن شدیم تا در سلسله گفتگوهایی با مسئولان این دانشگاه به فعالیت‌ها و برنامه‌های صورت گرفته در این مرکز آموزش عالی شهرستان بافق نظری بیندازیم. در این قسمت با معاون آموزشی  دانشگاه صحبت می‌کنیم.
افق‌کویر:  لطفاً خودتان را برای خوانندگان ما معرفی کنید؟
سعید ابراهیمی هستم. کارشناسی ارشد عمران گرایش سازه که از سال 1387 به عنوان عضو هیئت علمی تمام وقت با مرتبه مربی با دانشگاه آزاد اسلامی بافق همکاری می‌نمایم و از ابتدای سال 1391 تاکنون به عنوان معاون آموزشی در این واحد مشغول به خدمت می‌باشم.
افق‌کویر: در حال حاضر چه رشته‌های تحصیلی در دانشگاه موجود است؟
رشته‌های موجود در واحد در مقاطع کاردانی، کارشناسی ناپیوسته، کارشناسی پیوسته و کارشناسی ارشد و شامل موارد ذیل است.
در مقطع کاردانی: مکانیک خودرو، ساخت و تولید، الکتروتکنیک، ساختمان، حسابداری، امور بانکی، معماری، کامپیوتر و معدن
در مقطع کارشناسی پیوسته: حسابداری، مدیریت صنعتی، حقوق، مهندسی عمران، مهندسی فنآوری اطلاعات، مهندسی کامپیوتر، مهندسی معماری، مهندسی مکانیک، مهندسی معدن و مهندسی نفت.
در مقطع کاردانی به کارشناسی: حسابداری، عمران، معماری، کامپیوتر، معدن، برق، ساخت و تولید، ارتباطات و فنآوری اطلاعات و مکانیک خودرو
در مقطع کارشناسی ارشد: مدیریت صنعتی؛ معدن _ استخراج؛ معدن _ مکانیک سنگ؛ برق _قدرت؛عمران _ مدیریت ساخت؛ عمران _ خاک و پی؛ مکانیک _ تبدیل انرژی؛ مکانیک _ طراحی کاربردی؛ مکاترونیک؛ زمین شناسی ؛ زمین شناسی _ اقتصادی و زمین شناسی _ پترولوژی
افق‌کویر: با عنایت به دغدغه خانواده های دانش آموزان کنکوری چه برنامه ای برای رفع این نگرانی دارید؟
باتوجه به قبولی دانش‌آموزان بافق در کنکور کارشناسی و عدم اطلاع کافی از وضعیت رشته‌ها و کارایی هر رشته در آینده، در روز شنبه 11 مرداد سال جاری همایش یک روزه معرفی رشته‌ها با حضور کلیه دانش‌آموزان و خانواده محترم آنها در محل تالار آفرینش دانشگاه آزاد بافق برگزار خواهد گردید.
همچنین پذیرفته‌شدگان در مرحله اول کنکور کارشناسی می‌توانند در بازه زمانی انتخاب رشته به مشاوران برجسته حاضر در دانشگاه آزاد بافق جهت مشاوره انتخاب رشته تحصیلی مراجعه نمایند.
افق‌کویر: باتوجه به اعلام این مطلب که دوره آموزشی کارشناسی پیوسته در دانشگاه سه ساله شده است لطفاً در این مورد بیشتر توضیح بفرمایید؟
بر اساس بخشنامه اخیر دانشگاه آزاد اسلامی تعداد واحد قابل اخذ در تابستان به 10 واحد افزایش یافته است و این موضوع باعث شده است که مدت زمان تحصیل در مقطع کارشناسی پیوسته به سه سال و درمقطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته به یک ونیم سال کاهش یابد که حداکثر زمان تحصیل و حداقل زمان تحصیل در این دوره‌ها در  جدول ذیل ارائه گردیده است.
افق‌کویر: برنامه‌های آینده‌ای که برای معاونت آموزشی دانشگاه درنظرگرفته‌اید را بیان نمایید؟
افزایش رشته های کارشناسی ارشد از 12 رشته به 40 رشته طبق طرح جامع آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی
-‌  ایجاد رشته های دکتری تخصصی
- جذب هیئت علمی با مدرک دکتری
- بورس دانشجویان دکتری در رشته ‌های برق، کامپیوتر، معماری و ...
افق‌کویر: با تشکر از شما
من هم از شما متشکرم