هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

دانستنی هایی از پدرشوهر و مادرشوهر مهناز افشار

دانستنی هایی از پدرشوهر و مادرشوهر مهناز افشار



مهناز افشار ، بازیگر مشهور سینمای ایران که چندی پیش با محمدیاسین رامین ، فرزند محمدعلی رامین معاون مطبوعاتی دولت دهم ، ازدواج کرده بود ، پس از بارداری ، جهت زایمان نخستین فرزند خود ، به کشور آلمان عزیمت کرد.

همچنین با خبر شدیم که این بازیگر زن سینمای ایران روز چهارم خرداد ماه فرزند دختر خود را به دنیا آورد

وی نام دختر خود را لیا به معنی فرخنده گذاشت

 

لیا رامین دختر محمد یاسین رامین و مهناز افشار می باشد

بدین ترتیب خانم دکتر سوسن صفاوردی که در دولت دهم معاون هماهنگی و همکاری بین‌الملل مرکز امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری بود، مادر شوهر مهناز افشار می باشد

شروع فعالیت‌های او در عرصه سیاسی به ماه‌های اول انقلاب در خارج از کشور برمی‌گردد. او از مسئولان انجمن اسلامی شهر کلاوستان در کشور آلمان بوده و مسئولیت فعالیت‌های مربوط به زنان، کودکان و خانواده در این انجمن را بر عهده داشته است.

او در سال 1995 بعد از هفده سال زندگی در آلمان به همراه همسرش به ایران بازگشت و به فعالیت‌های خود در ایران ادامه داد. وی عضویت در هیات علمی دانشگاه آزاد، مسئولیت امور زنان مجمع جهانی اهل بیت، عضویت در شورای مرکزی شبکه سازمان‌های غیردولتی زنان را در سابقه خود دارد. او همچنین در طول فعالیت‌های خود اقدام به تشکیل چندین انجمن غیردولتی از جمله انجمن غیردولتی اهل بیت کرده است.

 

از صفاوردی کتاب‌هایی از فارسی به آلمانی و آلمانی به فارسی ترجمه شده است. او در سال 1388 به نمایندگی از تشکل انجمن زنان پیرو اهل بیت در اجلاس دوربان 2 در ژنو که احمدی‌نژاد نیز در آن حضور داشت شرکت کرد.

 

صفاوردی همچنین کتاب "72 ساعت در فرودگاه جان‌اف کندی" را به نگارش درآورده که در واقع به شرح سفر اعضای سازمان غیردولتی که مسئولیت آن را بر عهده دارد به آمریکا اشاره می‌کند که در آنجا در فرودگاه آمریکا قصد انگشت‌نگاری از آنان داشتند که آنها مخالفت می‌کنند و بعد از این مخالفت آنها از آمریکا اخراج می‌شوند.

 

مدارج علمی خانم دکتر سوسن صفارودی بدین شرح ی باشد :

دکتری: علوم سیاسی . دانشگاه ملی دوشنبه ،تاجیکستان ، .2009

کارشناسی ارشد: آموزش زبان آلمانی ، دانشگاه آزاد اسلامی ، ایران ،

کارشناسی: مترجمی آلمانی . دانشگاه تهران ، ایران ، 1365

همسر وی محمدعلی رامین در سال 1332 در دزفول به دنیا آمد و به علت وضعیت بد معیشت خانواده تا 13 سالگی نتوانست درس بخواند و در کوره‌های آجرپزی مشغول به کار بود و طبق گفته خودش شش سال ابتدایی را در طول پنج ماه گذراند. البته قبلش پدرش حروف الفبا و چهار عمل ریاضی را به او یاد داده بود.

او تحصیلات خود را در آلمان به انجام رساند و هفده سال در این کشور بود. از جمله مسئولیت‌های مهمی که محمدعلی رامین در طول این سال‌ها بر عهده داشته، معاونت مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت ارشاد در دولت دهم بوده .

 

مهریه همسر محمدعلی رامین یک جلد کلام‌الله قرآن و همچنین تفسیر المیزان است و حاصل ازدواج این دو، دو پسر و یک دختر است. آنها در شهرک شهید محلاتی تهران زندگی می‌کنند.