هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

داستان دنباله دار مشکلات مسکن مهر

داستان دنباله دار مشکلات مسکن مهر



 22 مرداد ماه سال 1391در شماره 555 هفته نامه افق کویر گزارشی با عنوان "اشک و آه متقاضیان مسکن مهر بافق"درج گردید. در آن شماره آذر مرادی پور یکی از متقاضیان مسکن مهر با مراجعه به دفتر هفته نامه، از روند و پیشرفت طرح مسکن مهر گلایمند بود. با درج این گزارش مشکلات مسکن مهر با جدیت بیشتر از سوی متقاضیان و خبرنگاران دنبال شد تا این که واحدها بدون این که به طور کامل تکمیل شود در اختیار صاحبان آنها قرار گرفت. هرچند در حال حاضر متقاضیان با مشکلاتی از قبیل آسفالت نبودن محوطه، فشار کم آب، نبود آسانسور وغیره دست و پنجه نرم می کنند. 
 آذر مرادی پور در این باره می گوید: سال 1388 برای مسکن مهر نام نویسی کردیم تا اینکه سال 91 از طریق اخبار اطلاع پیدا کردیم که 30 الی 40 هزار واحد از مسکن های مهر شهرستانهای دیگر به بهره برداری رسیده؛ ولی بافق در 400 واحد مانده! اینگونه شد که پیگیر قضیه شدیم. یکی از اعضای هیئت مدیره هر موقع مراجعه می کردیم به ما وعده و وعید می داد و ما به این امید هرگاه تقاضای پول می کردند اعتراض نمی کردیم؛ ولی پیمانکار هیچ کاری انجام نمی داد. آن موقع راحت از کنار این قضیه می گذشتند و برایشان مهم نبود که طرح به نتیجه برسد. موضوع را به فرمانداری اطلاع دادیم همان روز جلسه ای یا حضور معاون فرماندار، رییس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی و پیمانکار طرح در حال برگزاری بود، بنده نیز در آن شرکت داشتم. در آن جلسه پیمانکار گفت شرط و شروط گذاشته ام اگر انجام دادند که هیچ! وگرنه تا دو الی سه سال دیگر هم خانه ها را تحویل نمی دهم. اینگونه شد که به متقاضیان گفتند؛ اگر می خواهید انصراف بدهید؛ چراکه کسانی هستند که می خواهند عضو شوند. متقاضیان آن زمان یازده میلیون و پانصد هزار تومان پرداخت کرده بودیم، حتی بعضی از اعضا شانزده میلیون تومان هم پرداخت کرده بودند.
مرادپورافزود: پس از آن که از سوی هیئت مدیره این پیشنهاد داده شد انصراف دادیم، حتی به فردی که قرار بود از ما واحد را تحویل بگیرد شرایط را توضیح دادم تا خدایی نکرده بعدها مشکلی پیش نیاید؛ زمانی که می خواستیم انصراف بدهیم اطرافیان اجازه نمی دادند، ولی خواست خداوند این بود که این اتفاق بیافتد. پس از آن وام مسکن مهر را از حالت تعاونی خارج و خود مالکی کردیم از این طریق توانستیم بیست میلیون تومان وام چهار درصد بگیریم از سه بانک دیگر هم وام گرفتیم خودرو سواری و جواهراتم را نیز فروختیم. پس از انصراف صدوپنجاه متر زمین آخر باغ بزرگ خریداری و از آبان ماه همان سال شروع به ساخت خانه کردیم و در پایان با شصت و پنج میلیون تومان صاحب خانه ای با نقشه دلخواه خودمان در مرداد ماه سال بعد شدیم؛ شاید یکسال اول برای ساخت خانه مشکل داشتیم، ولی پس از یکسال قرضهای خود را پرداخت کردیم و فقط قسط وام ها ماند و به خانه و مصالح به کار رفته در آن اطمینان کامل داریم. هر چند که نمای خانه و رنگ دربها را امسال انجام دادیم. 
آذر مرادپور تصریح کرد: متأسفانه مشکلات مسکن مهر پس از چند سال ادامه دارد طرح مسکن مهر از همان ابتدا اشتباه بود. بافق آنقدر زمین افتاده دارد که می توانستند آن زمینها را در اختیار مردم بگذارند؛ اعضای مسکن مهر با امید عضو این خانه ها شدند. 
در میان ما انسانهایی هستند که همیشه حاضرند خود را در خطر بیاندازند و با مشکلات مختلف درگیر شوند تا من و تو راحت باشیم. این ها حرف سیاسی نیست؛ ولی" آذر مرادپور" از جنس آدم هایی است که مسکن مهر، مدیون او خواهد بود؛ اگر او مشکلات و معضلات را به اطلاع افکار عمومی نرسانده بود، هرگز رشدی در مسکن مهر نبود.