هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

خیاطی افق 660

خیاطی افق 660



دوخت آستین

آستین کلوش
اطراف الگوی آستین راست را تا قد مورد دلخواه رولت می‌کنیم آن را به شش قسمت تقسیم می‌کنیم، خطوط را می‌بریم. آنها را به اندازه موردنیاز طبق مدل باز می‌کنیم اگر کمتر اوزمان دهیم شکل (الف) و اگر بیشتر اوزمان دهیم شکل (ب) و اگر اوزمان‌ها را در مچ جمع کنیم به آستین چین در مچ تبدیل می‌شود.
آستین فانوسی
اطراف الگوی آستین راست را تا مقدار قد دلخواه رولت می‌کنیم، خط درز را می‌کشیم، آن را به شش قسمت تقسیم می‌کنیم، بالای آستین و قسمت پایین آستین را می‌بریم خطوط قسمت بالای آستین را می‌بریم، آنها به اندازه لازم باز می‌کنیم (برحسب مدل) قسمت پایین آستین را می‌بریم و در سمت بالا آنها را به اندازه قسمت‌های باز شده در قسمت بالای آستین باز می‌کنیم، لبه‌های باز شده را به نرمی در قسمت بالا و پایین به یکدیگر وصل می‌کنیم.
آستین پوفی
اطراف الگوی آستین کوتاه را رولت می‌کنیم. آن را به شش قسمت تقسیم می‌کنیم. آن را می‌بریم و قسمت‌های بریده شده را به مقدار دلخواه (بر طبق مدل) باز می‌کنیم و 5/1 الی 2 سانتی‌متر بر سر آستین و لبه آستین اضافه می‌کنیم و طراحی می‌نماییم. (مانند شکل)
آستین با چین در سرشانه
اطراف الگوی آستین‌کوتاه را رولت می‌کنیم.
قسمت بالای آستین را در بالای نقطه موازنه پشت و جلو آستین به پنج قسمت تقسیم می‌کنیم.
قسمت‌ها را می‌بریم و آن را به مقدار دلخواه باز می‌کنیم. ( مانند شکل)
آستین کلاهی Cap sleeve
اطراف الگوی آستین کوتاه را رولت می‌کنیم. بالای آستین را 2 سانتی‌متر کوتاه می‌کنیم. طول آستین را مشخص و رسم می‌کنیم. سپس آنها را تقسیم کرده می‌بریم تا هنگامی که خط پایین آستین راست شود.
آستین سرخود کوتاه
اطراف الگوی اصلی بالاتنه را رولت می‌کنیم شانه را 1 سانتی‌متر بالا می بریم، نقطه موازنه را 3 سانتی‌متر پایین‌تر از نقطه زیربغل مشخص می‌کنیم. این نقطه جدید زیربغل می‌باشد. خط شانه را به اندازه دلخواه ادامه می‌دهیم. خط خارجی آستین را با خطی صاف و نرم مشخص می‌کنیم.

 

نجمه فلاح بافقی
کارشناس طراحی و دوخت

توجه: شکلها به همان ترتیبی که توضیح داده شده آمده است.