هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

خطر پلاسکو در کمین یزد

خطر پلاسکو در کمین یزد


مدیرعامل آتش‌نشانی یزد:

 مهر| عباس میرشمسی در مراسم بزرگداشت شهدای آتش‌ نشان در ستاد مدیریت بحران استان یزد اظهار داشت: ساختمان‌های یزد به ویژه مجتمع های تجاری و مسکونی از سیستم های ایمنی چندان مناسبی برخوردار نیستند و در صورت بروز کوچکترین حادثه ای، هیچ بعید نیست که خدای ناکرده حادثه‌ای نظیر پلاسکو در یزد نیز رخ دهد.

وی بیان کرد: ۷۰ درصد ساختمان‌های سطح شهر یزد از این وضعیت برخوردارن و در برخی از آنها به ویژه مجتمع های تجاری شاید حتی یک کپسول آتش نشانی نیز پیدا نشود.

میرشمسی عنوان کرد: سیستم اطفای حریق در بسیاری از ساختمان‌ها یا اصلا وجود ندارد و یا اگر وجود داشته، به مرور زمان کاربرد خود را از دست داده و اکنون بلا استفاده مانده و نمی تواند در هنگام بروز حادثه رفع مشکل کند.

وی بیان کرد: جالب است که بسیاری از یان ساختمان‌ها حتی واحدهای تجاری و اداری، پایان کار نیز گرفته اند و در واقع قوانین آتش نشانی را دور زده اند.

مدیرعامل آتش ‌نشانی یزد اظهار داشت: بارها در مناسبت‌های مختلف این موارد گوشزد شده اما متأسفانه گوش شنوایی نبوده و به جرأت می‌توان گفت بیش از ۲۰ ساختمان بزرگ در یزد بدتر از پلاسکو وجود دارد که هیچگونه ایمنی ندارد.

میرشمسی ادامه داد: متأسفانه در برخی مدارس نیز سیستم ایمنی وجود ندارد و در صورت کوچکترین حادثه‌ای دانش آموزان در خطر خواهند بود و شاهد فاجعه ای بزرگ خواهیم بود.

وی خواستار رسیدگی به این مسائل از سوی متولیان امر و مسئولان مرتبط شد و افزود: آتش نشانی آماده همکاری برای استانداردسازی سیستم‌های اطفای حریق و ایمنی در واحدهای تجاری، مسکونی و اداری است.