هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

خطاهای مرگبار

خطاهای مرگبار



اکرم عباسی| به گزارش هفته نامه افق کویر جلسه شورای اداری شهرستان بافق پنج شنبه گذشته در محل فرمانداری با حضور امام جمعه شهرستان، فرماندار و جمعی از مسئولان ادارات و نهادها برگزار گردید. 
تلاش شود در جامعه با وفاق و دوستی مسایل را حل نمود
حجت الاسلام و المسلمین حاج سید جواد سلیمانی، امام جمعه بافق؛  ضمن تبریک عید فطر و موفقیت تیم مذاکره کننده هسته ایی کشور، روایتی از پیامبر اکرم(ص) بیان کرد و گفت: پیامبر بر روی سه چیز تأکید دارد: 1- عقل و خرد 2- ایمان به خدا 3- محبت و دوستی با مردم 
وی افزود: نباید فردی را به خاطر دیدگاهی که دارد، بایکوت کرد. محبت خیلی از مشکلات را حل می کند، باید سعی شود در جامعه با وفاق و دوستی مسایل را حل نمود و این راهکاری است که اسلام به ما ارایه داده است. 
امام جمعه بافق ادامه داد: گله ای از سایتها و فضای مجازی دارم که در جلسات فرد صحبت می کند، ولی گاهی اوقات سایتها آنچه را به نفع خودشان است، مطرح می کنند. وی افزود: در جلسات سؤالاتی که بیان می شود، باید مسئولان اجرایی باشند تا جوابگو باشند؛ من طلبه چطور می توانم جوابگو باشم! افرادی هم که شما می گویید، نیستند؛ چون سه روز تعطیلی است، از شش ماه قبل به خانواده خود وعده دادند تا آنها را به مسافرت ببرند؛ حالا اگر نیستند، شما نمی توانید مچ آنها را بگیرید؛ زمانی که سؤالاتی را می پرسید مسئولان اجرایی باید باشند تا بتوانند جواب لازم را بدهند.
شهرستان بافق با همه برخورداری ها و معادنی که دارد محروم است
 در بخش دیگری سید مهدی طلایی مقدم، فرماندار بافق، ضمن تبریک عید فطر، اشاره ای به مذاکرات هسته ای و توافقات صورت گرفته داشت و گفت: شهرستان بافق با همه برخورداری ها و معادنی که دارد، محروم است. 
فرماندار بافق افزود: اگر از دید دیگر به موضوع نگاه کنیم؛ الحمد ا... شهرستان بافق در بحث رسانه ای هم از باب کیفیت و هم باب کمیت در استان حرف اول را می زند؛  این ظرفیت مثبت ایجاب می کند در سطح ادارات مسئولان اطلاع رسانی خوبی داشته باشند، خیلی از ادارات فعالیت های خوبی انجام می دهند؛ ولی بازتابی در سطح جامعه ندارد؛ مثلاً در بحث بزرگراه اقداماتی رخ داده، ولی اطلاع رسانی صورت نگرفته است.
وی خطاب به مسئولان ادارات تصریح کرد: ارتباط مستمر با خبرنگاران داشته باشید. وقتی اطلاع رسانی کامل نباشد گمانه زنی و حرف و حدیث زیاد می شود. مسئولین بحث اطلاع رسانی را جدی بگیرند!
وی سپس به بیان طرح های در دست اجراء پرداخت و بیان داشت: برای جاده بافق- یزد در سال 93 به خاطر اینکه پیمانکار طرح را، از نظر مالی، بنیه قوی نداشت و طرح با کندی پیش می رفت و در نهایت با مذاکراتی که با پیمانکار اصلی صورت گرفت، قرار شد در بهمن سال گذشته دو پیمانکار در بحث ابنیه و زیر سازی وارد عمل شوند تا امروز که بالای 65 درصد ابنیه اجرا شده است و 25 کیلومتر آماده آسفالت است.
وی عنوان کرد: مناقصه روکش آسفالت طول 32 کیلومتر انجام و پیمانکار مشخص شده و همزمان آسفالت و روکش مسیر انجام خواهد شد. استاندار و معاون عمرانی اش تاکید داشتند تا پایان سال جاری طرح به طور کامل تکمیل شود.
 وی افزود: گاز در پایان سال گذشته؛ خوشبختانه به شهرستان رسید. پیش بینی این است70 درصد از جمعیت شهری شهرستان را در زمستان پوشش دهد.
وی ضمن اشاره به طرحهای عمرانی که در حال فعالیت است گفت: ساختمان پلی کلینیک از اقداماتی بود که با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سطح شهرستان شروع شده و با وجود اینکه با دو ماه تأخیر طرح آغاز شد، شش ماه جلوتر هستیم و تا دهه فجر امسال افتتاح خواهد شد.
وی درباره طرح های صنایع جوار معدنی شهرستان بافق گفت: یکی از این طرح ها کاملاً خصوصی است و معروف به (فولادابویی ) است. خط نورد آن یک ماه گذشته راه اندازی شد و 97 درصد پیشرفت فیزیکی دارد. بخشی از کار تمدید پروانه گندله 5 میلیون تنی متأسفانه هنوز تمدید نشده است. در آخرین جمع بندی ها استان به این نتیجه رسید که گندله ابویی برای استان نیاز است و جای امیدواری دارد که به نتیجه برسد و صنایع جوار معدنی که در شرکت سنگ آهن شروع شده بخش فولاد آن ساختمان اداری،زیر سازی و محوطه سازی آن انجام شده و گندله هم کار آن شروع شده است.
فرماندار بافق در بخش دیگری از سخنان خود گفت: افرادی که قصد دارند زمین بخرند از سندار بودن زمین، پروانه، تغییر کاربری و دیگر مسایل از دستگاه مربوطه استعلام کنند تا بعدها دچار مشکل نشوند. 
متأسفانه مردم استقبال خوبی نکردند، مشترکین خیلی کم هستند
در بخش دیگر این جلسه مجید دهقانشاهی، رییس اداره گاز ناحیه بافق گفت: برای مرحله سه، پیمانکار مشغول کار است. حدود 15 کیلومتر از کار خود را شروع کرده است. پیمانکار مرحله 2 با 81 کیلومتر کار خود را به پایان می رساند تا الآن 1670 علمک نصب شده است؛ متأسفانه مردم استقبال خوبی نکردند، مشترکین خیلی کم هستند. 
وی افزود: اواسط شهریور، یزد آمادگی داردCNG"" بافق را وصل کند. شرکت کاشی زمرد بافق، به رغم همکاری های که با آنها داشتیم، هزینه های خود را پرداخت نمی کند. مبلغ گاز آن بالا رفته است که اگر پرداخت نشود یزد، گاز آن شرکت را قطع می کند.
دهقانشاهی عنوان کرد: افرادی که در خیابانهای چهارده معصوم(ع)، امام رضا (ع) تا خیابان مخابرات تمام شبکه هایی که داخل کوچه ها است همه گازدار هستند. افرادی که علمک ته خط دارند، می توانند اگر لوله کشی گاز را انجام دادند، مشترک شوند. 
در سال تحصیلی جدید چهار باب  از مدارس باید از تک شیفت بیرون بیایند
در ادامه علی اصغررنجبر، رییس اداره آموزش و پرورش بافق گفت: برای شیفت شدن مدارس نظام "شش سه سه"، 5 کلاس در نظر گرفته شد، بعد شش کلاسه شد و سال به سال از یکی از پایه های متوسطه اول یا همان راهنمایی قدیم، کم شد. سه سال این روند ادامه داشت که الآن برگشته به حالت قبلی خود؛ یعنی سه کلاس متوسطه اول داریم. زمانی که یک کلاس کم شد دو تا از مدرسه ها، مدرسه حضرت زهرا(س) و زهره در خیابان مهدیه و 22 بهمن و حجاب در خیابان شیخ محمد تقی را ادغام کردیم، چون دو کلاس بود. مدرسه دخترانه ابتدایی و راهنمایی قدیم (متوسطه اول ) را ادغام کردیم و سه سال این روند ادامه داشت و امسال خود راهنمایی ها سه کلاسه شدند و می خواهند سر جای خودشان بر گردند و به اصطلاح "مهمان صاحب خانه را بیرون کرده است" همه خانواده ها معترض هستند که چرا سه سال فرزندان ما از شیفت خارج شده بودند و الآن باید به شیفت برگردند! فضا نداریم، مجبور هستیم در بین مدارس حصارکشی کنیم تا از دو شیفت بودن مدارس خارج شوند یا باید کتابخانه و نمازخانه را بگیریم تا دو شیفت نشوند؛ اگر این کار انجام شود، دیگر مدرسه ساخته نمی شود؛ اگر مدرسه ساخته شود تمام مشکلات حل می شود، خود ما هم خانواده ها را درک می کنیم و می دانیم برای دانش آموزان ابتدایی سخت است که تا غروب در مدرسه باشند، حتی رایزنی کردیم که اگر شد به صورت استیجاری اماکنی را مهیا  کنیم که این امکان وجود نداشت و چهار تا از مدارس باید از تک شیفت بیرون بیایند؛ اگر بتوانیم فضایی را پیدا کنیم، سعی می کنیم این کار صورت نگیرد؛ ولی اگر این اتفاق افتاد چاره ای نبوده است.
سید علی نوروزاده، سرپرست شهرداری بافق در ادامه گفت: پارک بانوان طراحی آن انجام شده و ان شا ا... در هفته دولت شروع عملیات اجرایی پارک بانوان را خواهیم داشت. فاز دو پارک آبشار شروع شده و در دهه فجر به بهر برداری خواهد رسید. تا پایان سال نیاز است پارکینگ شماره دو هم کارهای اجرایی آن شروع شود.
وی افزود: نقشه جامع تابلوهای شهر تهیه شده و از همین ماه نوسازی کامل شش هزار تابلو شروع می شود.
سعید ملکزاده، رییس اورژانس 115 بافق گفت: از25 تیرماه تا یک مردادماه، یازده تصادف با 15 مصدوم و 8 فوتی داشتیم که اکثر فوتی ها، به خاطر خطاهای انسانی بوده و قابل پیشگیری بوده است و مشخص است که در فرهنگ رانندگی مشکل داریم. از دو سال پیش بحث تابلوهای کوچه ها مطرح بود و آمبولانس ها در کوچه ها زمان وقوع حادثه سرگردان هستند و از طریق مردم باید آدرس را پیدا کنند.
سرهنگ رضا جمالی، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بافق گفت:لازم است در جاده سه چاهون بر روی مسیر و خودروهایی که در این مسیر رفت و آمد دارند نظارت شود. علاوه بر این هنگام بارگیری نظارت شود تا ماشین آلات بار اضافه، بارگیری نکنند تا حادثه ای که چند روز پیش اتفاق افتاد تکرار نشود. آنطور که گفته شده 6 تن اضافه بار داشته است. ماشینهای حامل سنگ در این جاده مراعات حال خودروهای دیگر را نمی کنند و با سرعت بالا در این مسیر رفت و آمد می‌کنند.