هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

خسارت 324 هزار میلیارد تومانی

خسارت 324 هزار میلیارد تومانی



به گزارش خبرنگار هفته نامه افق کویر، پنجمین سالگرد حماسه 9 دی و هفتمین سالگرد سفر مقام معظم رهبری(مدظله) به استان یزد با حضور حجت الاسلام میررحیمی مسئول بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت استان یزد بعد از نماز مغرب و عشاء، سه شنبه هفته گذشته در محل امامزاده عبدا... بافق برگزار گردید.
حجت الاسلام میررحیمی سخنرانی خود را با طرح این سؤال " علت این که 9 دی روز بصیرت نام گذاری شده چیست؟"گفت: حدود ۱۵ روز قبل از آن که انتخاباتی در ایران در سال 88 برگزار شود بسیار پرشور، زیبا، امیدوار کنند و مأیوس کننده دشمنان بود و مردم با تمام سلایق پای صندوق رأی آمده و آزادانه رأی خود را با امنیت کامل در صندوق های رأی انداختند؛ این حضور  ۸۵درصدی مردم در دنیا بی سابقه بود، اما بعضی ها قانون را زیر پا گذاشتند.
میررحیمی افزود: معیار این نظام یکی قانون اساسی و دوم رهبری است، مقام معظم رهبری امام خامنه ای هم شاهد این صحنه‌ها بودند و هم رصد می کردند و هم نصیحت، گاهی هم فریاد زدند، چون ایشان می دیدند دشمن با همه تجهیزات به میدان آمده و بعد از ۳۰ سال می‌خواهد نظام را از بین ببرد.
وی تصریح نمود: مقام معظم رهبری حتی جلسه ای تشکیل دادند و اطرافیان همه کاندیداها را دعوت نمودند و نصیحت کردند، اما متاسفانه بر دل بعضی ها این نصایح اثر نکرد تا اینکه دشمن جریح تر شد و به عزاداری ما و دستگاه سید الشهدا، به هیئت ها در تهران هجوم آورده و خیمه ها و تکیه ها را آتش زدند.
مسئول بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت استان یزد ضمن اشاره به اسرار فتنه 88 از مردم خواست تا مردم بیشتر به آن توجه کنند و به بیان قسمتی از میزان خسارات وارده در ماجرای فتنه پرداخت و گفت: حدود۳۲4هزار میلیارد تومان که امروز کارشناسان می گویند2 میلیون و163 هزار فرصت شغلی می توانستیم ایجاد نماییم در ماجرای فتنه به کشور خسارت وارد شد. همچنین شهرداری تهران اعلام کرد:  بیش از 63 هزار میلیارد تومان به اموال عمومی شهرداری خسارت وارد نمودند، یا اتوبوس آتش زدند و یا ماشینهای دیگرا را به آتش کشیدند، عمق این فاجعه را دقت کنید. 28 میلیارد تومان دیه بدن از قصاص پرداخت شد. 22 نفر از بهترین بچه های  ما را از پشت بامها یا با سنگ زدند و یا با سلاح گرم در تهران به آنان حمله کردند یا کسانی که در هیئت های عزاداری لباس مشکی به تن داشتند کشتند.
میررحیمی عنوان نمود:گناه نابخشودنی است، اگر کسی از اینها که این همه آسیب وضرر و بدبختی و مشکلات برای کشور و مردم ایجاد کردند دفاع کند. مردم با تمام مشکلاتی که هست در صحنه ها حضور دارند و خسارتهایی که دشمن و این فتنه گرها بر ما تحمیل نمودند یک گناه نابخشودنی است. حضور 80 درصدی مردم در انتخابات را که می توانست بالاترین سرمایه برای این نظام و مردم باشد، جای تأسف است که با این کارشان خسارتهای بزرگی در عرصه بین الملل و داخلی به کشور وارد کردند که یکی از آنها مطرح کردن جزایر سه گانه در یک نشست، تشدید بدبینی سازمانهای بین المللی؛ مثل کمیسیون حقوق بشر، کاهش 55 درصدی ارزش ریال نسبت به دلار و ...می باشد.
وی افزود:در نشست ناتو با به وجود آمدن حماسه 9 دی گفتند ما دیگر نمی توانیم با این انقلاب ایران از طریق انقلابهای مخملی برخورد کنیم و باید روش خود را عوض کنیم.
حجت الاسلام میررحیمی با بیان این موضوع که دو چیز جلوی دشمنان را گرفت گفت: همانطور که پیامبر اکرم(ص) در صدر اسلام زمانی که حکومت تشکیل دادگفت: اگر می خواهید موفق شوید به کتاب خدا و عترتم تمسک بجویید و ما دیدیم که چگونه مردم در 9 دی به خیابانها آمدند و این فتنه را خاموش کردند.
وی گفت: در فتنه 88 دشمنان اهداف و برنامه هایی از قبل داشتند.خیال نکنید که یک دفعه و بی برنامه بود نه،60 آمدند،77 آمدند و حتی 88 آمدند، اما موفق نشدند و هدفهای بسیار خطرناک داشتند و برخورد با این نقشه ها نیاز به یک حرکت مردمی داشت که در 9 دی اتفاق افتاد.
میررحیمی در پایان افزود: بدانید یک انسان خبره، فقیه و یک رهبر فرزانه و فردی که هستی و سلامتی خود را در حفظ این نظام گذاشته است.