هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

خدا پسندانه نیست که محل تفریح و ورزش در آن ساخت وساز انجام شود

خدا پسندانه نیست که محل تفریح و ورزش در آن ساخت وساز انجام شود


خدا پسندانه نیست که محل تفریح و ورزش در آن ساخت وساز انجام شود

سوارکاری از ورزش‌هایی است که در چند دههٔ اخیر مورد توجه خاصی قرار گرفته‌است، با این وجود سابقه‌ای طولانی داشته‌است و می‌توان آن را از کهن‌ترین ورزش‌ها به‌شمار آورد. این ورزش امروزه نه تنها به عنوان یک رقابت سالم و مفید، بلکه به عنوان سرگرمی و به منظور گذراندن اوقات فراغت مورد توجه قرار گرفته‌است، و با این که نسبت به بسیاری از ورزش‌ها پرهزینه به نظر می‌رسد، هر ساله تعداد بیشتری طرفدار به سوی خود جلب می‌کند.
در حاشیه مسابقات سواری کاری شهرستان بافق؛ سید علی محمد شریعتی بازنشسته شرکت سنگ آهن طی مصاحبه ای با خبرنگار هفته نامه افق‌کویر از مشکلات و مسائل پیش آمده پیست سوارکاری چنین گفت: امروز جمعیت قابل توجه ای از مردم شهرستان برای تماشای مسابقه سواری کاری آمده اند. وهمت مسئولین را می‌طلبند تا برای احیای این ورزش و مکان بکوشند.
وی افزود: به جای آنکه زمین‌های این منطقه قطعه بندی شود وبه کارمندهای شرکت داده شود مسئولین در راستای یک پیست سوار کاری مناسب تلاش کنند خدا پسندانه نیست که محل تفریح و ورزش به ساخت وساز پرداخته شود. مردم فهیم بافق امکانات زیر صفر را به نحو احسنت از آن استفاده می کنند ودورتر از انصاف است که همین مکان نیز گرفته شود.
خواهشمندم برای ایجاد انگیزه جوانان تلاش نمایند فضای که برای تفریح سالم ویک محیط مناسب ورزشی که چندین سال در آن ورزش می پردازند به دور از انصاف و مسلمانی است که گرفته شود.
عباسعلی فتوحی رییس هیئت سوار کاری نیز در این باره گفت:هیئت سوار کاری استاندارد نداریم.
ایمنی کاملی در این منطقه و در زمان برگزاری مسابقات وجود ندارد متأسفانه چون هنوز مالکیت آن محرز نشده است نمی توانیم  هزینه ی برای آن در نظر بگیریم. و به اجبار با حداقل امکانات مسابقات را برگزار می نمائیم. وی افزود جمعه‌ها ساعت 6 عصر مسابقات دوستانه بین اسب سواران برگزار می‌شود. با توجه به امکانات کم از مسئولین خواهشمندم ما را یاری کنند تا جوانان اوقات فراغت خود را به موتور سواری ومسائل خاصی که در شهر می‌باشد نگذارنند.
می توانیم پاتوق ها را بر چیده کرد به شرطی آن که ورزشی جایگزین شود. فرهنگ سوار کاری باید رواج پیدا کند. فتوحی ادامه داد: بانوان شهرستان می توانند برای ثبت نام در این رشته  به خانم عسکری نایب رییس هیئت سوار کاری مراجعه کنند. وی گفت به زودی این رشته برای بانوان شروع به کار خواهد کرد.