هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

خبرنگار باید یک قدم جلوتر از جامعه هدف خود حرکت کند

خبرنگار باید یک قدم جلوتر از جامعه هدف خود حرکت کند



به گزارش خبرنگار هفته نامه افق کویر، داود پاک‌طینت مدیرکل روابط عمومی استانداری یزد در مراسم تجلیل از خبرنگاران که با حضور معاون سیاسی و امنیتی استاندار، فرماندار بافق، مدیر عامل شرکت سنگ آهن مرکزی و برخی از مسئولان در محل هتل نیکان برگزار شد طی سخنانی خواستار رعایت اصل عدالت در خبر شد، سپس به واقعه عاشورا اشاره کرد و گفت: حضرت زینب(س) پیام آور عاشورا بود. رسالت خبری، رسالت پیام آوری است که پرچمدار آن ائمه اطهار، حضرت زینب و امام زین العابدین بوده اند.
وی افزود: باید نگاه خبرنگاران نگاهی همراه با چرایی باشد و هر خبرنگار باید در قبال پدیده ها یک «چرا» داشته باشد.
پاک طینت تصریح نمود: خبرنگار باید یک قدم جلوتر از جامعه هدف خود حرکت کند؛ وقتی چرا و سؤال ایجاد شد این دسترسی به پاسخ باعث حرکت می شود.
وی ادامه داد: مطبوعات رکن چهارم دموکراسی هستند و یکی از ویژگی های بافق، نگاه به نقش و جایگاه رسانه ها می‌باشد. واقعیت این است که بافق تنها شهرستانی است که نشریات بصورت تک فروشی دارد. در بافق این اتفاق افتاده است و تک فروشی نشریات خوب است و حتی بازدید کننده سایتها.
مدیرکل روابط عمومی استانداری یزد عنوان نمود: خبرنگاران باید بتوانند وظیفه چشم و گوش را ایفا کنند و اعتماد به دست نمی‌آید مگر با صداقت و امانت.
پاک طینت افزود: گاهی اتفاق می افتد که حقوق مسئولین زیر پا می‌افتد و باید بگوییم خبرنگاران باید امانت دار صحبت‌های مسئولین باشند و نباید گفت تصحیح خبر کار را اصلاح می کند. این جاده دوطرفه است. همانگونه که مسئولین باید پاسخگو باشند، خبرنگاران هم باید رعایت کنند.