هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

خبرنگار باید با بررسی مشکلات را منعکس نماید

خبرنگار باید با بررسی مشکلات را منعکس نماید



سید مهدی طلایی مقدم فرماندار شهرستان بافق در گفتگویی با خبرنگار هفته نامه افق کویر ضمن تبریک هفدهمین سالروز انتشار این هفته نامه پیرامون نقد و بررسی و بیان نظرات خود در خصوص این نشریه گفت: مطبوعات و سایت ها یکی از ارکان اصلی دموکراسی هستند در بحث های نظارتی انتقال عملکرد دولت و مجموعه نظام به مردم و همچنین انتقال مشکلات مردم به دولت و مسئولین می‌توانند نفش مفید و مؤثری را ایفا نمایند.
وی افزود: از جهتی مردم میل و رغبت به اطلاع رسانی دارند نشریاتی در بافق این رسالت اطلاع رسانی را بر عهده گرفته اند که در مجموع کار ارزنده و خوبی هست.
طلایی مقدم افزود: اعتقاد دارم نقاط مثبت و بهتری در بافق وجود دارد که می شود بر آن تکیه زد.افق کویر می تواند با توجه به ظرفیت هایی که دارا است به ما در راستای توسعه شهرستان کمک شایانی داشته باشد.
وی ابراز امیدواری کرد: در آینده با ارتباطات خوبی که با هفته نامه خواهیم داشت کارها به نحو بهتر انجام شود و نفع آن نیز عاید مردم گردد.
فرماندار اظهار داشت: واقعیت به طور صحیح منعکس شود؛ عقل، منطق و انصاف را باید در نظر گرفت، اما این که فرماندار یا مسئولان دیگر برخی مطالب و عقاید شخصی خود را بخواهند دیکته کنند و غیر واقعی جلوه داده شود کار صحیحی نیست. کار روزنامه نگاری بیشتر از آنچه کار احساسی باشد باید کاری منطقی و اصولی باشد.
وی بیان نمود: گاهی روحیه لطیف و احساسی برخی خبرنگاران در مسایل کشور و یا حتی شهرستان بر منطق غلبه می کند و عده ای در این میان از موقعیت پیش آمده سوء استفاده خواهند نمود. خبرنگار باید با بررسی مشکلات را انعکاس دهد. باید دست های پشت پرده ای که خواهان آشفتگی شهرستان هستند شناسایی کرده و اطلاعات دقیقی به مردم منعکس گردد.
طلایی مقدم با اشاره به این که نشریات، مسئولین و مردم شهرستان به بلوغ فکری، کاری و عقلانی رسیده اند ادامه داد: نیازی نیست فردی از بیرون به مسایل شهرستان دامن بزند، ایجاد این زمینه ها باید کاهش یابد؛ وقتی گفته می شود بافق بهشت معادن ایران هزاران سرمایه گذار راغب هستند تا بدانند این شهرستان کجا قرار دارد؟ اما کافی هست مورد خاصی یا تنش ایجاد شود که عاملی خواهد شد برای کنار رفتن سرمایه گذار.
وی در پایان ضمن تقدیر و تشکر خواست تا اتحاد و هماهنگی در بافق ادامه یابد همچنین نشریات و سایت ها دقت بیشتری در زمینه اطلاع رسانی و درج اخبار داشته باشند.           

     راضیه بیگی